TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > > ניתוחי שוק אנליסטים

עפר קליין מקבוצת הראל ביטוח ופיננסים: "ביום חמישי הריבית בגוש האירו צפויה להישאר ללא שינוי"


עפר קליין, קרדיט צילום: יונתן בלום
ישראל : מדד המחירים בדצמבר נותר ללא שינוי והאינפלציה נמוכה מיעדה סוף שנה שישית ברציפות * מחירי הדירות ממשיכים לעלות בתמיכת האבטלה הנמוכה, הריביות הנמוכות והעלייה בביקושים

לדברי עפר קליין, ראש אגף כלכלה ומחקר בהראל ביטוח ופיננסים:

ביום חמישי הריבית בגוש האירו צפויה להישאר ללא שינוי - הנתונים האחרונים נותנים לנגידת הבנק החדשה "אוויר לנשימה" ומקטינים את הלחצים להוריד את הריבית בחודשים הקרובים.


הייצור התעשייתי בגוש האירו התאושש בנובמבר עם עלייה של 0.2 אחוז, בעיקר בשל עלייה בפעילות בגרמניה, אך הוא עדיין נמוך ב-2 אחוזים בהשוואה לרמתו בנובמבר בשנה שעברה. גרמניה היוותה אחד מהמשקולות המשמעותיים על הצמיחה בגוש האירו ב-2019 (צמחה ב-0.6% בלבד), אך אנו צופים התאוששות במהלך השנה בחלקה בשל הסכם הסחר בין ארה"ב לסין וגם בשל הצפי שהחברות התעשייה בעולם יחדשו מלאים שהתרוקנות במהלך 2019.

האינפלציה בגוש האירו מסיימת את 2019 ב-1.3 אחוזים (על פי האומדנים הראשוניים) ברמה הגבוהה ביותר מזה כחצי שנה בעיקר בשל עלייה באינפלציית השירותים (1.8%), ולמרות ההתמתנות במחירי האנרגיה (0.2% בלבד עד דצמבר). גם אינפלציית הליבה עמדה על 1.3 אחוזים, מעל לצפי. הנתונים האחרונים נותנים לנגידת הבנק החדשה "אוויר לנשימה" ומקטינים את הלחצים להוריד את הריבית בחודשים הקרובים.

למרות החתימה על הסכם סחר ראשוני - הדרך לסיומה של מתיחות הסחר בין ארה"ב לסין עדיין ארוכה.
ארה"ב וסין חתמו על הסכם סחר רשמי שמקטין את הסבירויות להסלמה בחודשים הקרובים. יחד עם זאת, חשוב לציין שההסכם אינו פותר את אי-האמון בין הצדדים, והדרישות האמריקאיות לרכישות נוספות של סין יהיו קשות לביצוע. על-פי ההסכם (הקצר) חשוב להדגיש שמלבד הפחתה חלקית, חלק ניכר מהמכסים נותרים על כנם, כנראה כאמצעי של הממשל בארה"ב לוודא שסינים יעמדו בהתחייבויותיהם.

קרן המטבע הבינלאומית צופה שהצמיחה בכלכלה הגלובלית תאיץ ב-2020 לאחר ההאטה אשתקד, בשל עצירת ההסלמה בסחר בין ארה"ב לסין ולצד המדיניות המוניטרית המרחיבה הגלובלית שהחלה בשנה שעברה. הקרן אמנם עדכנה קלות כלפי מטה את תחזית הצמיחה הגלובלית ל-3.3 אחוזים השנה, אך זה שיפור בהשוואה ל-2019, כאשר תחזית לצמיחה מתונה יותר בשווקים המתעוררים (בדגש חזק על הודו) הייתה התורם העיקרי לעדכון כלפי מטה. בצד החיובי הקרן מציינת שהסיכונים העיקריים לצמיחה הגלובלית הצטמקו בשל הירידה בסיכון ל-brexit ללא הסכם וההבנות בין ארה"ב לסין. הגורמים הללו, לצד המעבר למדיניות מרחיבה יותר במהלך השנה הקודמת, תומכים ביציבות בצמיחה הגלובלית השנה, כאשר ע"פ האומדנים הראשוניים של הקרן הפעילות בענף התעשייה ובסחר העולמי כבר הגיעו לתחתית.

נקודות מרכזיות


ישראל
· מדד המחירים בדצמבר נותר ללא שינוי והאינפלציה נמוכה מיעדה סוף שנה שישית ברציפות.
· מחירי הדירות ממשיכים לעלות בתמיכת האבטלה הנמוכה, הריביות הנמוכות והעלייה בביקושים.
· הביקוש לעובדים עלה במפתיע בחודשים האחרונים של 2019.
· הציפיות לאינפלציה עלו מאז הסקירה הקודמת.


ארה"ב
· האינפלציה סיימה את 2019 ברמתה הגבוהה ביותר מזה כחצי שנה בהובלת סעיפי הבריאות והדיור.
· הייצור התעשייתי התאושש בדצמבר, אך המגמה עדיין שלילית. סקרי הציפיות האחרונים היו דווקא מעודדים.
· המכירות הקמעונאיות בעונת החגים היו טובות מהצפי למרות החולשה במכירות רכבים.
· התחלות הבנייה זינקו בסוף 2019 לרמתן הגבוהה ביותר מאז 2007.
· הבנק המרכזי ממשיך להגדיל את מאזנו והודיע שימשיך לפחות על לאמצע פברואר.


אירופה
· הייצור התעשייתי התאושש בנובמבר, בעיקר בשל שיפור בגרמניה.
· נתוני האינפלציה בבריטניה המשיכו לאכזב וגברו הסיכויים להפחתת ריבית של הבנק המרכזי.


סין
· המטבע הסיני המשיך להתחזק כאשר ארה"ב הסירה את סין מרשימת המדינות שמבצעות מניפולציה במטבע.
· הצמיחה בסין ברבעון האחרון עמדה על 6.0 אחוזים, בדומה לצפי, אך האינדיקאטורים לסוף 2019 היו מאוד חיוביים עם עלייה מעל לצפי במכירות הקמעונאיות ובייצור התעשייתי.
· מכירות הרכבים בסין התכווצו גם ב-2019, אך הנתונים לחודשיים האחרונים של השנה היו מעודדים.
עוד בעולם
· ארה"ב וסין חתמו על הסכם סחר ראשוני. יחד עם זאת, מרבית המכסים הנוכחיים לא הוסרו והדרישות של ארה"ב לרכישות של סין יהיו קשות לביצוע.
· קרן המטבע הבינלאומית צופה שהצמיחה בכלכלה הגלובלית תאיץ ב-2020 לאחר ההאטה אשתקד.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il