TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > > ניתוחי שוק אנליסטים

הראל פיננסים המלצות השקעה שבועיות לשוק ההון


הראל פיננסים
"חתימת הסכם הסחר ועונת הדו"חות צפויים לתמוך השבוע במניות"

בראש האירועים השבוע - פתיחת עונת הדו"חות לרבעון הרביעי של 2019 בארה"ב (בשלישי) וחתימה חגיגית על השלב הראשון בהסכם הסחר בין ארה"ב לסין (ברביעי) ■ בישראל, הריבית ללא שינוי, אך בנק ישראל הדגיש כי היא תישאר או תרד – מה שממשיך לתמוך באג"ח ומניות ישראל ■

מה עושים השבוע?

מניות- חשיפה גבוהה וסלקטיבית לישראל ממשיכה להיות הנדבך המרכזי בתיק המניות; סקטורים ישראלים מועדפים – בנקים וטכנולוגיה


שבוע חיובי בשווקים בעולם- שנת 2020 התחילה חיובית אך עם חששות לאור חיסול הבכיר האירני ע"י ארה"ב. בשבוע המלא הראשון של השני המשיכו העליות היפות ורגיעה בגזרה הפוליטית, לאחר תגובת איראן לחיסול. הנאסד"ק עלה בסיכום שבועי 1.8%+ ומתחילת השנה 2.3%+ ומדד S&P500 עלה השבוע 0.9%+ ומתחילת השנה 1.1%+. חתימה על השלב הראשון בהסכם הסחר בין ארה"ב לסין, הצפויה ביום רביעי השבוע, ממשיכה לתמוך באווירה החיובית בשווקים כמו גם סביבת הריביות הנמוכות בארה"ב ובעולם והבחירות הצפויות בארה"ב.

ביום שלישי השבוע תיפתח עונת הדוחות בארה"ב לרבעון הרביעי של 2019. הציפיות לעונת הדו"חות הזו נמוכות במיוחד, כאשר ההיסטוריה מלמדת כי ברוב המקרים ציפיות נמוכות הן לרוב קרקע פורייה להפתעות חיוביות ולביצועים טובים כך ששווה לעקוב. כמו בכל עונה, גם הפעם הבנקים יהיו הראשונים לדווח.

השבוע תלווה אותנו גם חתימת השלב הראשון בהסכם הסחר בין סין לארה"ב, אך לצד האופטימיות נראה כי הנושא ימשיך להטריד את השווקים על רקע פתיחת השיחות על הסכם סחר מלא. לאור זאת, חשוב לוודא כי תיקי ההשקעות ערוכים לכך – בעיקר ע"י פיזור מוגבר ושילוב אפיקי השקעה שונים. בחשיפה למניות בארה"ב, חשוב לוודא שמתמקדים במניות של חברות רווחיות, שיודעים לנתח אותן ושיש להן פוטנציאל צמיחה. ניתן לבחון חשיפה לתתי סקטורים מעניינים, כמו חברות הציוד הרפואי.

שוקי המניות בישראל המשיכו לבלוט בשבוע האחרון, כאשר ת"א 90 עלה 2.2%+ מתחילת השנה ות"א נדל"ן עם 1.4%+ אחד המדדים שנראה כי חמקו מעיניהם של המשקיעים הוא דווקא ת"א טכנולוגיה שמתחילת השנה כבר עלה 5.7% וזאת לאחר שב 2019 עלה 55.3%, כמעט פי שניים מהתשואה השקלית של הנאסד"ק ופי שלושה מת"א 125. העובדה שמדובר בתחום שרוב הציבור והמוסדיים המקומיים לא היו חשופים אליו בבורסה המקומית עד היום, מראה כי יש בו פוטנציאל לעליות נוספות מעבר לעובדה שרוב החברות בו בעלות פוטנציאל צמיחה נאה. בנקודת הזמן הנוכחית שווה לבחון ריענון בתיק המניות הישראלי, שממשיך להוות את החלק המרכזי בחשיפה המנייתית.

2. אג"ח בארץ- אפשרות לירידת ריבית וביקושים ערים בהנפקה הדולרית של ממשלת ישראל תומכים בחשיפה;
אג"ח דולרי- אחרי עליית התשואות, מח"מ קצרצר ממשיך להגן על המשקיעים מתנודתיות גבוהה

עקום התשואות בישראל ממשיך לבלוט בתלילותו בהשוואה לעקומים ברוב העולם המפותח. הביקושים החזקים בהנפקת האג"ח הדולרי של ישראל בשבוע החולף (ביקוש של 20 מיליארד דולר לסחורה בהיקף 1.5 מיליארד דולר), מצביעים על העוצמה והעניין שירכז השוק המקומי עם צירוף ישראל למדד האג"ח העולמי באפריל 2020. בהנפקת האג"ח הדולרי הממשלתי השבוע ישראל גייסה 1.5מיליארד דולר ל-30 שנה במרווח 115 נקודות בסיס ומיליארד דולר ל-10 שנים במרווח 68 נקודות בסיס.

במבט קדימה, אנו מתחילים להיערך לתקופת המדדים הגבוהים שצפויה ממרץ. לרוב, הרבעון השני של השני מתאפיין במדדי מחירים גבוהים יותר עונתית והביצועים של הצמודים בולטים לטובה בתקופות אלה, כאשר לא פעם המשקיעים נזכרים באיחור. אז אמנם מדד ינואר צפוי להיות שלילי (עונתית), אך יחד עם הבחירות שבפתח, שווה להתחיל לבחון כבר עתה את החשיפה של הצמודים בתיק ההשקעות – הן בממשלתי והן באג"ח הקונצרני שבו העדיפות היא לחברות בדירוגים בינוניים-גבוהים, שנהנות מתזרים חזק ולכן גם מסיכון נמוך יותר. בניתוח היסטורי, המרווח הממוצע של הדירוגים הגבוהים (AA-) קרוב לרמתו הממוצעת בעשור האחרון וזאת לעומת מרווח נמוך מהממוצע בדירוגים הנמוכים יותר. במקביל, אנו ממשיכים לחפש הזדמנויות השקעה בדירוגים גבוהים, כאשר אחת החלופות המעניינות לבחינה בשוק המקומי בתקופה זו היא אג"ח בנקיםCOCO , המאפשר ליהנות מהשקעה באותם הבנקים המוכרים בדירוג ממוצע AA-, אך בתשואה גבוהה משמעותית מכפי שניתן לקבל בחשיפה דרך מדד תל בונד צמודות בנקים. גם החשיפה דרך מדד זה מאפשרת הגדלת חשיפה לצמודים.

איך מומלץ להיראות תיק אג"ח?
אפיק מהתיק מח"מ
ממשלתי שקלי 15% 3.5
קונצרני שקלי 25%
ממשלתי צמוד 15% 3.5
קונצרני צמוד 25%
כספית דולרית/ מט"ח 15% 0.25
נזילות 5% -

באג"ח הדולרי, החשש מהשלכות של עדכון תחזיות הבנק המרכזי והחלטות בנוגע למכסים על היבוא מסין ממשיכים להעיב על החשיפה למח"מ לא קצר, כפי שראינו בעליית התשואות של השבוע שעבר. במצב הנוכחי, נכון עבור מרבית המשקיעים להמשיך להתמקד באג"ח קצרצר ושילוב פיקדונות וקרנות כספיות דולריות.

3. תיק השקעות– לפני תקופת המדדים הגבוהים - להתחיל לבחון את החשיפה לאג"ח צמוד בתיקים, כחלק משילוב אפיקים רחב

מזעור התנודתיות בתיק ההשקעות באמצעות שילוב אפיקי השקעה תוך ניצול הקורלציה השונה בין האפיקים, מדינה ומניות או דולר ושאר האפיקים היו מתכון מנצח ב- 2019 והם ימשיכו לבלוט גם ב-2020. כחלק מהפיזור, בתקופה הקרובה אנו ממליצים לבחון את הקצאת הצמודים בתיק וזאת לקראת עונת המדדים הגבוהים ברבעון השני. החשיפה לצמודים עשויה להיות מעניינת באפיק הממשלתי, אך בעיקר בקונצרני המדורג גבוה.

את 2020 אנו מתחילים בהמלצה מרכזית על ישראל במניות ובאג"ח לנוכח נתוני המאקרו המצוינים, סביבת הריבית הנוחה והאפשרות לירידה נוספת, מבנה העקום התלול והתמחור הנוח.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il