TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > > ניתוחי שוק אנליסטים

עפר קליין ראש אגף כלכלה ומחקר בקבוצת הראל ביטוח ופיננסים בתגובה מיידית למדד המחירים לצרכן


עפר קליין
המדד הנמוך לא משנה את התמונה – החלטת הריבית תלויה בעיקר בשקל
מדד המחירים לצרכן לחודש נובמבר ירד ב-0.4 אחוז נמוך מהערכתנו (מינוס 0.3-0.2), כאשר ירידה חדה מהצפי במחירי הפירות והירקות לצד ירידה עונתית במחירי החופשות הביאו לכך. האינפלציה ב-12 החודשים האחרונים עומדת על 0.3 אחוז, רחוק מיעד בנק ישראל.

התחזית הראשונית שלנו למדד דצמבר היא ל-0.1 אחוז כאשר עלייה עונתית במחירי ההלבשה תקוזז עם ירידה עונתית במחירי הפירות והירקות ובמחירי הנופש. לגבי מדד ינואר, אנו צופים ירידה של כ-0.4 אחוז בעיקר בשל ירידה עונתית חדה במחיר ההלבשה וההנעלה, ירידה נוספת במחירי החופשות והירידה במחיר החשמל, שתקזז בחלקה את העלייה במחיר המים. ל-12 החודשים הבאים אנו צופים אינפלציה של 1.2 אחוזים.

עוד פורסם הבוקר שהעודף בחשבון השוטף של מאזן התשלומים נותר מאוד גבוה על כמעט 4 מיליארד דולר במהלך הרבעון השלישי (על פי נתונים מנוכים עונתיות), בדומה לרבעון הקודם וקרוב ל-3.6 אחוזים מהתוצר במהלך 4 הרבעונים האחרונים. במהלך הרבעון ירידה קלה בעודף בחשבון השירותים קוזז עם ירידה בגירעון בחשבון הסחורות. גם "תיאבון" המשקיעים הזרים לחברות ישראליות נותר גבוה מאוד במהלך הרבעון השלישי עם השקעות ישירות 3.2 מיליארד דולר וכבר כ-11 מיליארד מתחילת השנה.

העודף המרשים בחשבון השוטף לצד המשך זרימת הכספים של משקיעים זרים ממשיכים להוות את הגורמים הבסיסיים שתומכים בחוזקו של השקל. יחד עם זאת, בחודשיים האחרונים ראינו פעילות מוגברת של בנק ישראל במטרה למנוע את המשך הייסוף המהיר של השקל. להערכתנו פעולה זו של הבנק תימשך בתקופה הקרובה.

לגבי ריבית בנק ישראל המדד השלילי לא משנה את התמונה לפיה נראה שהאיום המרכזי על השגת יעד האינפלציה של בנק ישראל הוא התחזקותו של השקל, ומכאן שאנו מאמינים שהבנק ימשיך ויפעל לרכישת מט"ח ואם יהיה צורך בכך גם יפחית את הריבית במהלך המחצית הראשונה של 2020.

לדבי שוק הדיור, סך המכירות של הדירות החדשות הגיעו לשיא חודשי חדש באוקטובר עם עלייה של כ-31 אחוזים בהשוואה לאוקטובר בשנה שעברה, בתמיכת עליית השכר, האבטלה הנמוכה, הריבית הנמוכה והירידה בריבית למשכנתאות. הפעילות הגוברת בענף הדיור תרמה להמשך עלייה במחירי הדירות ב-0.6 אחוז (בין אמצע ספטמבר לאמצע אוקטובר) וב-2.6 אחוזים בהשוואה לתקופה המקבילה בשנה שעברה, כאשר הגורמים הבסיסיים ממשיכים לתמוך בהמשך זחילה כלפי מעלה של המחירים.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il