TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > > ניתוחי שוק אנליסטים

אקסלנס: "יש סימנים לכך שחודש אוקטובר צפוי להיות תנודתי במיוחד


אקסלנס
השוק קבע שהפד עשה טעות מדיניות כשלא היה מספיק נצי והוריד את הריבית רק ב-0.25%"

אמיר כהנוביץ', הכלכלן הראשי של אקסלנס, מעריך בסקירתו השבועית כי "כלכלני גולדמן מצאו שבחודשי אוקטובר התנודתיות בשוק המניות נוטה להיות גבוהה ב-25% בהשוואה ליתר חודשי השנה. אך יש סימנים לכך שהשנה חודש אוקטובר צפוי להיות תנודתי במיוחד. האחד, מצוקת הנזילות בשוק הריפו עשויה ללמד שעסקים רבים החלו להתארגן פיננסית לקראת שינויים.


השני, תכנית חילוץ שעשויה להיכשל בשוק הריפו. הפד הצהיר שיבצע בשלושת השבועות הקרובים הזרמות לשוק הריפו בהיקף של עד 75 מיליארד דולר. כשיש פעולה, צריך גם לקחת בחשבון מצב שהיא תיכשל. הפד אומנם מנסה להרגיע שזה לא עניין גדול, אבל עובדה שהתערבויות חירום כאלה לא נדרשו ב-11 שנה האחרונות. סימן שלישי: עונת הדו"חות לרבעון השלישי - תתחיל באוקטובר וצפויה לפי האנליסטים להציג התקררות חדה בצמיחת הרווחיות. סימן רביעי: שיחות הסחר בין ארה"ב לסין, שמתוכננות להתקיים באוקטובר ברמות גבוהות מאד של סגני המנהיגים. יש לנו ניסיון לא טוב עם שיחות כאלה. תמיד מישהו בוכה בסוף. בהקשר הזה, נזכיר כי להערכתנו גל שני של ירידת תשואות עשוי להתחיל בשלב שבו שוקי המניות יעברו לירידה או ששיעורי האבטלה יתחילו לעלות".


עוד מעריך כהנוביץ כי "השוק קבע שהפד עשה טעות מדיניות בשבוע שעבר כשלא היה מספיק ניצי. הפד הוריד בשבוע שעבר את הריבית רק מ-2.25% ל-2.00% ותיאר העדר לחץ של חברי הפד לבצע הפחתת ריבית ב-2020. השוק הגיב להחלטה כאל 'טעות מדיניות', כששוק המניות החל לרדת ושיפוע העקום ליפול. רק לאחר מסיבת העיתונאים שלאחר ההחלטה, בה פאואל ניסה לקרר את הבהלה בשוק באמצעות אמירות כמו 'אל תיקחו קשה את תחזיות חברי הפד, טעות לחשוב שיש להם דעה מגובשת'. והבטחה שבמקרה הצורך יהיה מוכן להיות אגרסיבי עם הפחתות ריבית המשקיעים נרגעו ושוק המניות חזר לעלות. בנוסף אישר את הכוונה לחזור לרכישת ני"ע, מה שלפי הערכות יתחיל כבר בחודש נובמבר.


כהנוביץ כותב עוד בסקירתו כי "נתוני המאקרו בארה"ב חזרו להפתיע לחיוב, אך זה עדיין לא אומר שהם משתפרים. שורה של נתוני מאקרו הפתיעו בשבוע שעבר לטובה ותמכו במעבר של מדד הפתעות המאקרו של סיטי לטריטוריה החיובית. כדאי לזכור שהפתעות חיוביות אינן שקולות לשיפור כלכלי, אלא לעיתים רבות משקפות ניסיון של כלכלנים להדביק בתחזיות שלהם את ההידרדרות הכלכלית וקצת נסחפים (הורידו נמוך מדי).


דוגמה לכך הוא נתון האינדיקטורים המובילים בארה"ב שפורסם ביום חמישי ונותר באוג' ללא שינוי לעומת ציפיות לירידה של 0.1%. למרות ההפתעה לטובה המדד עצמו בשינוי שנתי המשיך ללמד על התקררות צפויה בפעילות הכלכלית, כשירד לרמתו הנמוכה מאז 2016. כדאי גם לשים לב שהמתאם בין מדד הפתעות המאקרו לבין תשואות האג"ח נמוך מאד, ולא כדאי להישען עליו בשיקולי מח"מ".


בהתייחסו לנעשה בישראל, כהנוביץ' מעריך כי "מאז הבחירות השקל מזנק מול המטבעות בעולם. השקל מתחזק במיוחד מול היורו שנחלש בעולם לאחר נתונים חלשים בגרמניה. בנק ישראל צעק כל אוגוסט על השקל, לבייש אותו, להקטין אותו, להחליש אותו, לפגוע בו, ובאורח פלא הוא באמת נחלש. אך מסתבר שבנק ישראל לא המציא תיאוריית צעקות מוניטרית ושהיחלשות השקל הייתה ברובה קשורה לאי הוודאות שלפני הבחירות, כשאחריהן השקל חזר להתחזק מול כל המטבעות המובילים בעולם.


החזרה להתחזקות על רקע תוצאות הבחירות עשויה ללמד כי השוק מעריך שהמדיניות הכלכלית בישראל תישאר די יציבה. נזכיר כי להערכתנו בנק ישראל לא צריך לסמוך על נס שיחליש את השקל (ויחמם אינפלציה), אלא להכות פיזית על הסלע ולהוריד ריבית".


כהנוביץ כותב עוד בסקירה כי "הייצור התעשייתי בישראל זינק בחודש יולי בשיעור החד מזה 4 שנים, אך העתיד נראה פחות חיובי, כשחברות מקטינות את מספר העובדים. בעוד בעולם הייצור התעשייתי גווע ומפיל מדינות (כמו גרמניה) בישראל פורסם ביום ראשון נתון מפתיע בעוצמתו על זינוק חודשי של 5.5% ביוני, החד ביותר מאז נוב' 2015. אלא שהנתון מסתיר שונות גבוהה, כשעלייה חדה נרשמה בתעשיית טכנולוגיה עילית (19.8%) וכריה וחציבה. לעומתן שאר ענפי התעשייה, זה שבליבת החולשה העולמית, ירד גם בישראל ב-0.7%. אך הסיפור המעניין יותר בנתון נמצא בירידת מספר העובדים בענף. כל ענפי התעשייה מדווחות על הקטנת מצבת העובדים, למעט בענפי ההייטק, שם נרשם רק קיפאון".



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il