TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > > ניתוחי שוק אנליסטים

סקירה מקרו כלכלית שבועית של כלכלני הראל ביטוח ופיננסים


הראל פיננסים
"נתוני סקר כח האדם לתחילת הרבעון השלישי ממשיך להצביע על שוק עבודה חזק, אך הפרסום מחזק את הערכתנו שהשיפור בשוק העבודה קרוב למיצוי"

בארץ
האינדיקאטורים הראשוניים לרבעון השלישי מצביעים על המשך קצב צמיחה יציב. נתוני סקר כח האדם לתחילת הרבעון השלישי ממשיך להצביע על שוק עבודה חזק, אך הפרסום מחזק את הערכתנו שהשיפור בשוק העבודה קרוב למיצוי.

מחר תתפרסם החלטת הריבית של בנק ישראל כאשר בניגוד להודעה הקודמת ביולי, אנו סבורים שהבנק יסיר רשמית מהפרק את האפשרות של העלאת ריבית בחודשים הקרובים. הירידה החדה באינפלציה לצד חוזקו של השקל והמדיניות המרחיבה יותר בעולם יתרמו לכך. יחד אם זאת, אנו לא סבורים שהבנק יאותת על הורדת ריבית קרובה, אך אנו מקווים שהבנק ישפוך מעט אור בנוגע לפרסומים בתקשורת שהוא קרוב להתערב בשוק המט"ח.

בעולם
מלחמת הסחר בין ארה"ב לסין עלתה מדרגה בסופ"ש האחרון עם העלאת מכסים הדדית, ולכן נמשכה הנהירה של המשקיעים לנכסים 'בטוחים'. מספר ימים לאחר מכן פחתה במעט הרטוריקה השלילית, כאשר הצדדים הודיעו רשמית שהם ממשיכים במשא ומתן. הפרסומים המתפרצים והמשא ומתן הפומבי מגבירים את הסיכונים, והם ימשיכו ללוות אותנו ולתרום לתנודתיות גבוהה. סבב העלאת המכסים האחרון בין המעצמות יכריחו את הבנק להפחית שוב את הריבית ברבע נקודת אחוז בעוד כ-3 שבועות.

הנתונים האחרונים 'הלא-מחמיאים' בגרמניה מגבירים את הסיכוי שהתוצר יתכווץ גם ברבעון השלישי, דבר שיגביר את הסיכויים למדינית פיסקאלית מרחיבה יותר של הממשל, אך לצערנו הם עדיין רחוקים מלהתחייב על צעדים משמעותיים. לעומת זאת, מי שכבר מתכונן להגביר את המדיניות המרחיבה הינו הבנק המרכזי בגוש האירו, כאשר אנו צופים שבהחלטה הבאה בעוד כשבועיים הבנק יציג תוכנית משולבת הכוללת הפחתת ריבית לצד התנעה מחדש של תוכנית הרכישות.

ההתחזקות המהירה במטבע היפני מאז חודש מאי, בשל העלייה בסיכונים הגלובליים, היחלשות היצוא והמדיניות המרחיבה יותר בעולם תחייב להערכתנו את בנק המרכזי להוריד את הריבית בהחלטה הבאה בעוד כ-3 שבועות, זאת למרות שמנהלי המדיניות עדיין נמנעו מלאותת על כך.

נקודות מרכזיות


ישראל
· שוק העבודה נותר חזק בתחילת הרבעון השלישי כאשר השיעור האבטלה ירד ל-3.7 אחוזים.
· המדד המשולב של בנק ישראל לתחילת הרבעון השלישי מצביע על קצב צמיחה דומה.
· סך יצוא השירותים ממשיך לשבור שיאים, ותומך בהמשך חוזקו של השקל.
· סך לינות התיירים בבתי מלון (מנוכה עונתיות) ירדו כבר 4 חודשים ברציפות מהשיא.
· הירידה במחיר הנפט וחוזקו של השקל תרמו להמשך ירידה בציפיות לאינפלציה. בעקבות זאת עדכנו קלות כלפי מטה את הערכתינו לאינפלציה.

בעולם
· מלחמת הסחר בין ארה"ב לסין עלתה מדרגה בסופ"ש האחרון עם העלאת מכסים הדדית, ולכן נמשכה הנהירה של המשקיעים לנכסים 'בטוחים'. הרטוריקה השלילית פחתה, כאשר הצדדים הודיעו רשמית שהם ממשיכים במשא ומתן.
· הפרוטוקולים מהחלטת הריבית האחרונה של הפד הראו שלא כל החברים שלמים עם עוד הפחתות ריבית. אך העלייה במתיחות בין המעצמות תכריח את הבנק להוריד את הריבית שוב בעוד כ-3 שבועות.
· סנטימנט החברות בגוש האירו ברבעון השלישי נותר יציב, אך ברמה נמוכה כאשר ענף התעשייה בגרמניה ממשיך להוות משקולת שלילית הצמיחה. בעקבות זאת הבנק המרכזי אותת שהוא מתכוון להציג תוכנית הרחבה משולבת בהחלטה הבאה בספטמבר.
· אינפלציית הליבה עלתה קלות ביפן. אך הייסוף המהיר במטבע המקומי מאז מאי תחייב גם את הבנק המרכזי ביפן להוריד את הריבית בקרוב.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il