TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > > ניתוחי שוק אנליסטים

אקסלנס: הנגיד ירון לא מתכוון להילחם בשוק אלא להקשיב לו, מעריכים כי צפויה היום "הודעה יונית" בהחלטת הריבית


אקסלנס
למרות תגובות השווקים החדות לעתים, מלחמת הסחר אינה גורם משמעותי לכלכלה העולמית

אמיר כהנוביץ', הכלכלן הראשי של אקסלנס, מעריך בסקירתו השבועית כי "בהחלטת הריבית היום (רביעי), אנו צופים לשמוע הודעה 'יונית', לאחר שמאז החלטת הריבית הקודמת היסודות הכלכליים שעמדו מאחורי ההחלטה התפרקו ברובם".


כהנוביץ' מתייחס בין היתר לדבריו של הנגיד אמיר ירון בכנס הנגידים בג'קסון היל: "מדברי הנגיד עולה כי למרות נתוני הצמיחה היציבים למחצית הראשונה, כדאי להקשיב למה שיש לעקום התשואות להגיד בקשר לצמיחה העתידית. לפי מחקר שהציג בג'קסון הול, התשואות ל-10 שנים מקדימות את הצמיחה הנומינאלית, כלומר, נראה שירון לא מתכוון להילחם בשוק, אלא להקשיב לו.


כך שלהערכתנו, סביר שלאור קריסת התשואות האחרונה כבר בהחלטת הריבית השבוע נשמע מסר הרבה יותר 'יוני'. עוד כותב כהנוביץ': "הנגיד משאיר את רוב האחריות לתמרוץ הכלכלה על כתפי הבנק המרכזי, מה שיצריך ממנו הפחתות ריבית עמוקות יותר, בהשוואה לאלה שהיו נדרשות במקרה של ממשלה עם פוטנציאל להרחבות פיסקליות".

כהנוביץ' מעריך עוד כי יש " קריסה בגידול מספר המועסקים בישראל. הצמיחה בישראל נשענת על גידול מהיר יחסית של האוכלוסייה בקצב של כ-1.7%-1.8%. בשנים בהן שיעור האבטלה הלך וירד ושיעור ההשתתפות בכח העבודה הלך ועלה הגידול במספר המועסקים היה גדול גם מ-3%. הנתונים האחרונים של גידול המועסקים לימדו כי ירדנו לשינוי שנתי של 1.1%-1.2%.


אם נישאר בקצבים האלה קשה לראות את הצמיחה במשק עולה בשנים הקרובות מעל 3%. על פניו נתון שיעור האבטלה הנמוך בישראל לחודש יולי, 3.7%, הוא בשורה טובה, שכן היסטורית כנראה לא ניכנס למיתון בחצי השנה הקרובה. אלא שקשה להתעלם מנתון סטטיסטי נוסף והוא שרמות שפל של שיעור אבטלה מגדילות מאוד את הסיכוי למיתון בתוך שנה".

כמו כן, כהנוביץ' מעריך בסקירתו כי "אין תרחיש סביר שבו ייחתם הסכם סחר, מה שהופך כל תגובת שוק שנשענת על אופטימיות להזדמנות פעולה. בנוסף, למרות התגובות החדות לעיתים של השוק להתפתחויות במלחמת הסחר, אנו מעריכים כי היא איננה גורם משמעותי לכלכלה העולמית".



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il