TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > > ניתוחי שוק אנליסטים

יניב חברון, אלומות: "3 הפחתות ריבית מאפיינות תרחיש מאקרו קיצוני מידי"


יניב חברון, האסטרטג הראשי של בית ההשקעות אלומות
הריבית בארה"ב תופחת 3 פעמים, ב-0.75%

בנימה אישית
3 הפחתות ריבית מאפיינות תרחיש מאקרו קיצוני מידי – לפחות על פי שוק האג"ח האמריקאי, ב-6-9 חודשים הקרובים, הריבית בארה"ב תופחת 3 פעמים, ב-0.75%. בהחלט ייתכן כי התמחור מוגזם קצת, בהשפעת מלחמת הסחר של סין-ארה"ב והוא עשוי להתמתן כבר בסוף החודש במידה שהמפגש בין שני הנשיאים ב-G20 יתקיים ויהיה מוצלח.

מה שלא מסתדר כל כך זו התגובה החיובית של שוק המניות לעלייה בהסתברות להפחתת הריבית. אומנם הפחתת ריבית אכן תורמת לתמחור המניות ובמקביל דוחפת את המשקיעים לחפש אלטרנטיבה אחרת ואטרקטיבית יותר להשקיע את כספם, אבל תרחיש מאקרו קיצוני שיצריך 3 הפחתות ריבית בתוך 6-7 חודשים, יהיה בעל השפעות שליליות על שוק המניות חרף הפחתות ריבית. לכן, או ששוק המניות טועה, או ששוק האג"ח טועה. ובמילים פשוטות יותר, או שתשואות האג"ח הממשלתיות בארה"ב ירימו ראש בשבועות הקרובים, או ששוק המניות יאבד גבוה.

רק חדשות חיוביות לגבי הסכם סחר בין-ארה"ב יצליחו לתמוך בשוק המניות ולמנוע תיקון משמעותי:
ברמה המאקרו כלכלית הגלובלית, תמחור הפחתות ריבית וירידות בשוקי המניות הם תרחיש שהולם יותר את המציאות הכלכלית הגלובלית. כלכלת סין נחלשת ומשפיע לרעה על מדינות הלוויין. אומנם צעדים פיסקליים של הממשל בבייג'ין יכולים לתמוך מעט, אבל לא יותר מלרכך אולי את ההשפעות הקשות של מלחמת הסחר.

אירופה מתקשה להתאושש והבנק המרכזי שם יאלץ להעמיק את ההרחבה מוניטרית שלו בשוק, חרף ריבית שלילית של מינוס 0.4% וסיום תוכנית רכישות ענק שנמשכה 46 חודשים, במהלכה המאזן של הבנק עלה ביותר מ-2.6 טריליון אירו! לזה אפשר להוסיף הערכה שלנו מתחילת השנה, כי המשבר האיטלקי יחזור לבקר את אירופה בקרוב ויבחן מחדש את יציבותה של המערכת הבנקאית. בנוסף עתיד הברקזיט לא ברור וההסתברות להיפרדות מאירופה ללא הסכם עולה, מה שמסכן הן את אירופה והן את בריטניה.

בארה"ב אומנם נתוני המאקרו ממשיכים להצביע על התרחבות כלכלית, אבל סימני החולשה והחשש מפני מלחמת הסחר נראים היטב בסקרי הציפיות ובמדדי מנהלי הרכש, שנחלשים בעקבות הרצון להשהות החלטות עסקיות.

בשורה התחתונה: השבועיים הקרובים יהיו מאוד קריטיים לשווקים, כאשר כל ציוץ שיעלה את המתיחות בין סין לארה"ב, יוביל לירידה נוספת בתשואות ולהערכתנו יכביד על שוק המניות. ציוצים חיוביים לגבי פגישה של שני הנשיאים בעוד שבועיים יחזקו את המשקיעים. בטווח ארוך יותר, נראה שגם השפעה של הסכם סחר תהיה זמנית, אבל לא הרבה יותר מזה.

המלצות המרכזיות

סיכון מח"מ – טמון בעיקר בארה"ב. שוק האג"ח האמריקאי מתמחר 3 הפחתות ריבית בזמן קצר שמאפיין אירוע מאקרו קיצוני. להערכתנו מוגזם מידי.

הסיכונים לשווקי המניות עולים – הטריגר המרכזי לתיקון בשוק הוא הרעה בהסתברות להסכם סחר בין ארה"ב לסין וכישלון ב-G20.

הצמדה – מלחמת הסחר אומנם פוגעת במחירי הנפט ובציפיות האינפלציה, מנגד העמקת הגירעון תומכת באפיק הצמוד.

שווקים מתעוררים – המלצה על סין תלויה בעיקר בהצלחת המפגש בין שני הנשיאים של ארה"ב וסין ב- G20 בסוף החודש.

מחירי נפט – מחזיקים מעל רמה של 50 דולר לחבית, אבל מתקשים להתאושש למרות הקיצוץ של אופ"ק. החששות מהתמתנות גלובלית מכבידה.










טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il