TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > > ניתוחי שוק אנליסטים

עפר קליין מקבוצת הראל ביטוח ופיננסים: "שוק עבודה חזק, אינפלציית ליבה גבוהה מהצפי


עפר קליין
התקדמות במשא ומתן על הסכמי הסחר וסיום ההשבתה הממשלתית מלמדים שעדיין מוקדם להספיד את הצמיחה האמריקאית, למרות נתוני המכירות הקמעונאיות החלשים"
בארה"ב

שוק עבודה חזק, אינפלציית ליבה גבוהה מהצפי, התקדמות במשא ומתן על הסכמי הסחר וסיום ההשבתה הממשלתית מלמדים שעדיין מוקדם להספיד את הצמיחה האמריקאית, למרות נתוני המכירות הקמעונאיות החלשים.

הנשיא והקונגרס הגיעו לפשרה ואישרו את התקציב לשנה הפיסקאלית הנוכחית (עד ספטמבר 2019) ובכך מנעו את חידוש ההשבתה שהייתה פוגעת עוד יותר בצמיחה. במקביל, הנשיא הכריז על מצב חירום ובכך הוא מקווה להגדיל את ההוצאה מחוץ לתקציב, אך ההחלטה שלו צריכה עדיין לעבור את המבחן המשפטי. במקביל, הדיווחים לגבי המשא ומתן בין ארה"ב לסין המשיכו להיות חיוביים כאשר נשיא ארה"ב ציין שעקב ההתקדמות הוא שוקל בחיוב לדחות את מועד העלאת המכסים על יבוא מסין (שמתוכנן ל-1 במרץ).

המכירות הקמעונאיות בדצמבר היו החלשות ביותר מאז 2009 עם ירידה חריגה של 1.2 אחוזים, כאשר מלבד ענף הרכבים כל שאר הענפים רשמו ירידות מפתיעות. הפרסום מהווה סימן חלש מאוד לצריכה הפרטית במהלך הרבעון האחרון של 2018 – ולכן אם לא יבוא עדכון, הצמיחה לאותו הרבעון תהיה נמוכה מהערכות המוקדמות (מתחת ל-2%). אך חשוב לזכור שההשבתה הממשלתית לצד הירידות החדות בשווקים הפיננסים (שכבר הסתיימו) השפיעו מאוד לשלילה על הנתונים ומאז הסנטימנט התהפך, לכן אנו מצפים להתאוששות בחודשים הבאים.

בניגוד לנתוני המכירות המאכזבות, נתוני שוק העבודה ממשיכים להצביע על חוזקה. סך המשרות הפנויות עלו לשיא חדש של 7.3 מיליון בדצמבר, מעל לצפי ולאחר שנתוני החודשיים הקודמים עודכנו כלפי מעלה. הפער בין מספר המובטלים בפועל למספר המשרות הפנויות ממשיך להיות גבוה והוא בחלקו כתוצאה של חוסר בעובדים מיומנים. הנתון הזה מתווסף לשאר נתוני שוק העבודה החזקים שתומכים בהמשך עליית השכר.

האינפלציה בינואר ירדה יותר מהצפי ל-1.6 אחוזים, בעיקר בשל המשך הירידה החדה במחירי הדלק שהחלה ברבעון האחרון אשתקד. יחד עם זאת, בניכוי מוצרי המזון והאנרגיה האינפלציה נותרה על 2.2 אחוזים, מעל לצפי בעיקר בשל המשך עלייה במחירי השירותים (בעיקר דיור ובריאות).

נתוני המכירות הקמעונאיות החלשים לצד הירידה בסנטימנט משקי הבית (מהרמות הגבוהות) לא תומכים כרגע בהמשך עלייה באינפלציית הליבה. לכן, אנו צופים שהבנק המרכזי יאותת על המשך יציבות בריבית בחודשים הקרובים. יחד עם זאת, שוק עבודה חזק, התקדמות במשא ומתן על הסכמי הסחר וסיום ההשבתה הממשלתית מלמדים שעדיין מוקדם להספיד את הצמיחה האמריקאית.

בסין נתונים חלשים בפתח, אך האינפלציה המתונה תאפשר לממשל להמשיך ולהפעיל מדיניות מוניטרית מרחיבה ואף להעמיקה עוד במידת הצורך.

נתוני היצוא בסין בינואר היו טובים מהצפי עם גידול של 9.1 אחוזים ב-12 החודשים האחרונים, בעיקר בשל עלייה ביצוא למדינות אסיה. למרות הנתון המעודד יש לזכור שהנתון שיפורסם בחודש הבא יצביע על ירידה מהירה ביצוא לצד עלייה מקבילה ביבוא, בהשפעת חופשת ראש השנה הסיני, כך שעוד מוקדם לאמוד את ביצועי סחר החוץ של סין ברבעון הראשון.

האינפלציה בסין ירדה ל-1.7 בינואר, בדומה לצפי כאשר בניכוי מוצרי המזון האינפלציה נותרה על 1.7 אחוזים. במקביל, השינוי במדד המחירים ליצרן ירד ל-0.1 אחוז בלבד ב-12 החודשים האחרונים, בעיקר בשל הירידה החדה במחירי הסחורות והאנרגיה ברבעון האחרון אשתקד. האינפלציה המתונה תאפשר לממשל להמשיך ולהפעיל מדיניות מוניטרית מרחיבה ואף להרחיבה במידת הצורך.
באירופה

נתונים חלשים בגוש האירו מחזקים את הערכתינו שהבנק המרכזי יעדכן כלפי מטה את תחזיותיו לגוש בעוד כחודש ויאותת על הצגת תמריץ לכלכלה.

על פי האומדנים המעודכנים הצמיחה בגוש האירו ברבעון האחרון עמדה על 0.8 אחוז בשיעור שנתי, מעט נמוך מהאומדן הראשוני (0.9%). חלק ניכר מהחולשה מקורה בענפי התעשייה שחווה האטה חריפה במחצית השנייה של 2018. כך הייצור התעשייתי ירד ב-0.9 אחוז בדצמבר וב-4 אחוזים ב-12 החודשים האחרונים. האומדנים הראשוניים מאוד לצמיחה ברבעון הראשון (מדדי מנהלי הרכש) בינתיים לא מעודדים, דבר שמחזק את הערכתינו שהבנק המרכזי יעדכן כלפי מטה את תחזיותיו לגוש בעוד כחודש (7 במרץ) ויאותת על הצגת תמריץ לכלכלה.

בארץ

למי שפספס במהלך השבוע, על רקע נתוני המדד והצמיחה, אנו צופים שהאינפלציה במהלך השנה תתכתב עם הגבול התחתון של יעד האינפלציה ומכאן שאנו לא צופים עליית ריבית בתקופה הקרובה.

הצמיחה בשנת 2018 עודכנה כלפי מעלה ל-3.3% התחזית שלנו קדימה נשארת ללא שינוי 3.2%

הצמיחה ברבעון האחרון של 2018 עמדה על 3.1 אחוזים בשיעור שנתי (על פי האומדן הראשוני), קצב מהיר יותר בהשוואה ל-2 הרבעונים הקודמים (2.3% רבעון שלישי ו-0.9% רבעון שני) ודומה להערכות המוקדמות שלנו. בעקבות זאת הצמיחה השנתית ב-2018 עודכנה קלות כלפי מעלה ל-3.3 אחוזים.

הרכב הצמיחה מעורב עם גידול מהיר של 4.9 אחוזים בצריכה הפרטית ו-3 אחוזים בהשקעות בנכסים קבועים. מנגד, ההשקעות במגורים המשיכו לאכזב עם רבעון 7 ברציפות של ירידה, וגם יצוא הסחורות והשירותים התכווץ ב-3 אחוזים, אך זאת לאחר גידול חד ברבעון הקודם.
בעקבות הפרסום התחזית שלנו לצמיחה בשנת 2019 נותרה ללא שינוי על 3.2 אחוזים, בהובלת הצריכה הפרטית (אך בשיעור מתון יותר) לצד גידול ביצוא השירותים וגידול מתון יותר ביבוא.

ביום שישי, מדד ינואר היה גבוה מהצפי אך סביבת האינפלציה נשארת נמוכה ובנק ישראל לא צפוי להעלות את הריבית בקרוב.

מדד המחירים לחודש ינואר 2019 ירד ב-0.1 אחוז והיה גבוה מהצפי (למינוס 0.3%). ירידה עונתית במחירי הלבשה וההנעלה (מינוס 7%), הדיור (מינוס 0.4%) ובדלק קוזזו כנגד עלייה במחירי החשמל והמים, ועלייה גבוהה מהצפי בסעיפי הפירות והירקות (2.7%) והמזון (0.4%). האינפלציה ב-12 החודשים האחרונים עלתה ל-1.2 אחוז.

על פי האומדנים הראשוניים שלנו מדד פברואר צפוי לרדת ב-0.2 אחוז בשל ירידה עונתית במחירי ההלבשה והדיור (סוף החורף) וייסוף השקל שלא בא לביטוי במדד ינואר. מדד מרץ צפוי להתחיל את רצף המדדים החיוביים עונתית (מרץ עד מאי) ויעלה ב-0.4 אחוז בשל עלייה בסעיפי הדיור, ההלבשה והדלק. ב-12 החודשים הקרובים אנו צופים אינפלציה של 1.1 אחוזים, כאשר סוף 2019 תסתיים באינפלציה מעט גבוהה יותר.

בנוסף, מדד מחירי הדירות בבעלות (שאינו חלק ממדד המחירים לצרכן) עלה ב-0.2 אחוז (בין אמצע נובמבר לאמצע דצמבר), עלייה ראשונה במדד לאחר 4 חודשים רצופים של ירידה, כך שב-12 החודשים האחרונים מחירי הדירות ירדו ב-1.4 אחוזים. יחד עם זאת, אנחנו לא צופים שקצב הירידה השנתי יגבר בעתיד, הערכה זו נתמכת בנתוני לקיחת המשכנתאות ובנתוני מכירות הדירות החדשות שהמגמה בהן בחצי השנה האחרונה מראה על עלייה מתונה במכירות לצד יציבות בביקושים.

למרות המדד הגבוה מהצפי החודש, אנו צופים שהאינפלציה במהלך השנה תתכתב עם הגבול התחתון של יעד האינפלציה ומכאן שאנו לא צופים עליית ריבית בתקופה הקרובה.

נקודות מרכזיות

בישראל

· הצמיחה בשנת 2018 עודכנה כלפי מעלה ל-3.3 אחוזים. התחזית שלנו ל-2019 נותרה ללא שינוי על 3.2 אחוזים.

· מדד המחירים לצרכן ירד בינואר ב-0.1 אחוז והיה גבוה מהצפי. סביבת האינפלציה עדיין מתונה ואנו לא צופים עליית ריבית בקרוב. האינפלציה ב-12 החודשים האחרונים 1.2 אחוזים.

· גירעון סחר הסחורות ממשיך לגדול - יצוא הסחורות נחלש בינואר ויבוא מוצרי הצריכה נותר גבוה.

· ירידה בסך המשרות הפנויות בתחילת 2019. אך הרמה הנוכחית עדיין גבוהה.

· בעקבות המדד הגבוה מהצפי, ולמרות התחזקות השקל, הציפיות לאינפלציה עלו מאז הסקירה הקודמת.

ארה"ב

· הסנטימנט החיובי בשווקים נמשך עקב מניעת חידוש ההשבתה הממשלתית, לצד הודעת הנשיא שהוא שוקל לדחות את מועד העלאת המכסים על היבוא מסין.

· המכירות הקמעונאיות בדצמבר היו החלשות ביותר מזה קרוב לעשור, איתות לצריכה הפרטית חלשה ברבעון האחרון של 2018.

· שוק העבודה עדיין חזק, סך המשרות הפנויות עלה לשיא חדש. נתון שתומך בהמשך עליית השכר הממוצע.

· הירידה במחירי האנרגיה המשיכה להוריד את האינפלציה בינואר, אך אינפלציית הליבה הייתה גבוהה מהצפי.

עוד בעולם

· הייצור התעשייתי בגוש האירו המשיך להתכווץ גם בסוף 2018.

· היצוא של סין בינואר היה טוב מהערכות המוקדמות. בעיקר בשל עלייה ביצוא למדינות אסיה.

· התוצר ביפן חזר לצמוח ברבעון האחרון של 2018 והרכב הצמיחה היה מעודד. אך הקצב לא פיצה על הירידה החדה ברבעון הקודם.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il