TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > > ניתוחי שוק אנליסטים

עפר קליין מקבוצת הראל ביטוח ופיננסים


הראל פיננסים
"צמצום העודף בחשבון השוטף מחליש את הכוחות לייסוף השקל ומעלה את הציפיות לאינפלציה. יחד עם זאת, להערכתנו ההיקף הגדול של השקעות ישירות של זרים (FDI) עדיין מונע פיחות משמעותי"

צמצום העודף בחשבון השוטף מחליש את הכוחות לייסוף השקל ומעלה את הציפיות לאינפלציה. יחד עם זאת, להערכתנו ההיקף הגדול של השקעות ישירות של זרים (FDI) עדיין מונע פיחות משמעותי.

העודף בחשבון השוטף של ישראל התכווץ ועמד ברבעון הראשון של השנה על 1.9 מיליארד דולר (על פי נתונים מנוכה עונתיות), לעומת 2.3 מיליארד דולר ברבעון הקודם, כך, ב-4 הרבעונים האחרונים העודף ירד ל-2.7 אחוזים מהתוצר. המשך גידול מרשים של כ-3 אחוזים ביצוא השירותים קוזז עם גידול מהיר יותר של כ-5 אחוזים ביבוא הסחורות. בתוך כך, לראשונה מאז 2012 נרשם גירעון (קטן) במאזן המסחרי.

הירידה בעודף בחשבון השוטף, שכנראה התכווץ גם ברבעון השני (על פי נתוני סחר החוץ האחרונים), מחלישה את הלחצים לייסוף השקל, כאשר בינתיים הביקוש של זרים לחברות ישראליות מהווה אחד מהגורמים שבולם זאת. סך השקעות הישירות של זרים (FDI) בישראל עמד על כ-4 מיליארד דולר ברבעון הראשון.

הציפיות לאינפלציה בשוק עלו קלות בשבוע האחרון על רקע הפיחות בשקל ולמרות הירידה במחיר הנפט. גם אנחנו עדכנו את הצפי ל-12 החודשים הבאים מעט למעלה ל-1.0%.

צמיחת התוצר ברבעון הראשון של השנה עודכנה כלפי מעלה. עדכנו את תחזית הצמיחה השנתית מ-3.5% ל-3.7% בשנת 2018.

התוצר ברבעון הראשון של השנה עודכן קלות כלפי מעלה ל-4.5 אחוזים בשיעור שנתי (4.2% באומדן הראשוני) בעיקר בשל עדכון כלפי מטה של היבוא. נתוני הצמיחה החזקים לרבעון הראשון תומכים בעדכון תחזית הצמיחה שלנו מ-3.5 ל-3.7 אחוזים בשנת 2018. בינתיים האומדנים הראשוניים לרבעון השני מצביעים על קצב צמיחה המתון מהרבעון הראשון, סביב ה-3 אחוזים, בעיקר בשל המשך גידול מהיר ביבוא (והשפעתו שלילית על הצמיחה) לצד קיפאון ביצוא הסחורות.

האינדיקאטורים במאי מסין היו חלשים, והם מצביעים על התמתנות בקצב הצמיחה ברבעון השני.

לאחר נתונים טובים מהצפי בשבועיים האחרונים, האינדיקאטורים מסין שפורסמו בשבוע האחרון היו חלשים מהצפי; ב-12 החודשים האחרונים עד מאי המכירות הקמעונאיות עלו ב-8.5 אחוזים והייצור התעשייתי ב-6.8 אחוזים. גם קצב הגידול של ההשקעות בנכסים קבועים ירד ל-6.1 אחוזים ב-12 החודשים האחרונים, הקצב הנמוך ביותר מאז תחילת המאה, בעיקר בשל המשך ירידה (מכוונת) של השקעות מהמגזר הציבורי. במידה והנתונים ליוני לא יצביעו על תיקון, סביר שנראה התמתנות בקצב הצמיחה של סין ברבעון השני.

נקודות מרכזיות

ישראל

צמיחת התוצר ברבעון הראשון של השנה עודכנה כלפי מעלה. עדכנו את תחזית ל-3.7% בשנת 2018
העודף בחשבון השוטף במאזן התשלומים התכווץ ברבעון הראשון. לראשונה מאז 2012 נרשם גירעון במאזן המסחרי. הלחצים לייסוף השקל מתמתנים.


מדד המחירים לצרכן למאי עלה ב-0.5 אחוז. האינפלציה עלתה גם כן ל-0.5 אחוז אך בחודש הבא היא כבר תישק לגבול התחתון של יעד האינפלציה.
הציפיות לאינפלציה בשוק עלו קלות בשבוע האחרון על רקע הפיחות בשקל ולמרות הירידה במחיר הנפט. גם אנחנו עדכנו את הצפי ל-12 החודשים הבאים מעט למעלה ל-1.0%.

ארה"ב

· הבנק המרכזי העלה את הריבית בעוד 0.25 נקודת אחוז. תחזיותיו המעודכנות של הבנק מעט אופטימיות יותר.

· המכירות הקמעונאיות במאי היו מצוינות ומדד אמון הצרכנים עלה.

· האינפלציה עלתה במאי לרמתה הגבוהה ביותר מאז 2012, בעיקר בשל העלייה במחיר הנפט.

· הודעת הממשל האמריקאי על מכסים על יבוא מוצרים סיניים גרמה לעלייה מחודשת במתיחות בין המעצמות.

עוד בעולם

· הבנק המרכזי בגוש האירו הודיע שהחל מאוקטובר תכנית הרכישות תקטן בחצי ותסתיים בסוף השנה. להערכתו הריבית לא תעלה לפני קיץ 2019, בתגובה האירו המשיך להיחלש.

· ירידה משמעותית בסנטימנט החברות בגרמניה, בשל המתיחות הסחר בעולם וגם בשל החששות מפירוק הקואליציה במדינה.

· האינדיקאטורים במאי מסין היו חלשים, והם מצביעים על התמתנות בקצב הצמיחה ברבעון השני.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il