TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > > ניתוחי שוק אנליסטים

אקסלנס: למרות העלייה החדה בסעיף הדיור במדד עדיין מוקדם לקבוע שהזינוק במחירי השכירות צפוי להימשך


אקסלנס
אנו מעריכים כי עדיין מאוד מוקדם לקבוע כי הזינוק במחירי השכירות צפוי להימשך

אביתר בן-דוד, אנליסט מאקרו במחלקת המחקר והאסטרטגיה של אקסלנס, מגיב לפרסום מדד חודש ספטמבר שעלה ב-0.1%. "בפעם הראשונה מזה תקופה ארוכה הצליח מדד המחירים לצרכן להפתיע בחדות כלפי מעלה ולהציג שיעור שינוי גבוה בצורה משמעותית למדי מקונצנזוס החזאים. השאלה המיידית היא האם המדד הנוכחי מדליק נורה אדומה שמאותתת על חזרתה של האינפלציה למחוזותינו?! להערכתנו, עדיין מאוד מוקדם לקבוע זאת".


בן-דוד מוסיף כי "הסעיף שנתן את הטון במדד ספטמבר היה סעיף הדיור (שכירויות). לאחר שבמחצית הראשונה של השנה אכזב סעיף הדיור והתקשה לעלות, בשלושת החודשים האחרונים חוזר הסעיף "להפציץ" ולהוות את העוגן החיובי למדד המחירים לצרכן. בחודש ספטמבר הפתיעו מחירי השכירות בחדות כלפי מעלה כאשר עלו ב-0.4%, זאת בניגוד לעונתיות המאפיינת אותם בתקופה זו של השנה ולאחר שבחודשיים הקודמים כבר עלו במצטבר בכ-1.5%. מתחילת השנה עלה סעיף הדיור ב-2.3%, זאת לאחר שעד לחודש יוני הציג שיעור עלייה מתון של 0.4% בלבד".


לדברי בן-דוד, "מאז ביטולו של חוק 'מס דירה שלישית' על ידי בג"ץ והחזרתו לדיון מחודש בוועדת הכספים של הכנסת נראה היה ששיעור עליית מחירי השכירות יחזור להתמתן ויושפע מהקיפאון המאפיין בחודשים האחרונים את שוק הדיור המקומי. עם זאת, כפי שזה נראה כרגע ניתן לתהות האם הקיפאון העמוק המסתמן בשוק דווקא מגדיל את הביקוש לדירות להשכרה בקרב "היושבים על הגדר" ומוביל לעלייה חוזרת במחירי השכירות בישראל. לחלופין נוכל לתהות האם על אף ביטולו של החוק, הצליחה הממשלה ליצור את התחושה כי החוק יעבור בסופו של דבר בשנית את מבחן וועדת הכספים. מכאן שאם נשלב את חזרת "הישיבה על הגדר" ואת הציפיות המחודשות לאישורו של חוק 'מס דירה שלישית', קשה להתעלם מחזרתו של תרחיש העלייה במחירי השכירות אותו תיארנו בתחילת השנה".


בן-דוד מעריך כי "למרות שמחירי השכירות חזרו להוביל בבטחה את "החלק החיובי" של מדד המחירים בישראל ואף הצליחו להפתיע כלפי מעלה אנו מעריכים כי עדיין מאוד מוקדם לקבוע כי הזינוק במחירי השכירות צפוי להימשך. למרות העלייה התלת- חודשית הנאה במחירי השכירות, חודש ספטמבר היה החודש היחיד מבין השלושה בו העלייה שנרשמה לא תאמה את עונתיות הסעיף. המשמעות היא שבהחלט ייתכן שנוכל לראות תיקון שלילי להפתעה החיובית כבר בחודשים הקרובים".


בן-דוד מוסיף כי "זה נכון שגם מחירי הדיור עצמם (הידועים בקורלציה החיובית שלהם עם מחירי השכירות) ממשיכים לעלות, אך כרגע לפחות אנו ממשיכים להעריך שהקיפאון בשוק הדיור בישראל יהיה זה בעל ההשפעה הגדולה ביותר על המחירים בשוק, וככל שיימשך זמן רב יותר כך יקשה על מחירי השכירות והדיור גם כן לחזור ולפרוץ בחדות כלפי מעלה".



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il