TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > > ניתוחי שוק אנליסטים

עפר קליין מקבוצת הראל ביטוח ופיננסים: רפורמת המסיסים של ארה"ב מאמש- מעבר ממלחמת מטבעות למלחמת מיסים


הראל פיננסים
סעיפי התכנית עולים פחות או יותר בקנה אחד עם הבטחות שהשמיע טראמפ במהלך מסע הבחירות אשתקד

להלן תגובתו של עפר קליין ראש אגף כלכלה ומחקר מקבוצת הראל ביטוח ופיננסים:
"שר האוצר האמריקאי וראש הועדה הכלכלית המייעצת הציגו אמש את עיקרי הרפורמה המתוכננת במערכת המסים של ארה"ב. סעיפי התכנית עולים פחות או יותר בקנה אחד עם הבטחות שהשמיע טראמפ במהלך מסע הבחירות אשתקד.
עיקרי הדברים:
קיצוץ מסיבי במס החברות ל-15 אחוזים (מ-35 אחוזים כיום).
הפחתת מס חד פעמית לחברות שיחזירו את רווחיהם ה"כלואים" מחוץ לארה"ב.
השוואת שיעור המס לבעלים של חברות פרטיות.
שינוי במדרגות המס השולי. הפחתת המס לבעלי שכר גבוה, וביטול מדרגת מס המינימום
ביטול חלק מההוצאות אשר מוכרות במס (מלבד תרומות והוצאות משכנתא)
ההתרשמות שלנו היא שגם אחרי הפרסום הרשמי נשארנו לצערנו רק ברמת "הנקודות": לא הוצג פירוט משמעותי של התוכנית, תקופת הזמן עליה היא מתפרסת ועוד יותר חשוב איך מתכוון הממשל לממן אותה. מה שכן ברור הוא שנושא מס הגבולות על יבוא סחורות(border tax adjustment) יורד כרגע מהפרק – לכך השפעות מנוגדות. הדבר מעלה את הסיכוי שהתוכנית אכן תוכל לעבור. מנגד, הדבר מעלה משמעותית את הגירעון הצפוי בתוכנית, מפני שחלק מההכנסות היה אמור להגיע ממס משלים זה.
תוכנית זו להפחתת מיסים יחד עם הרצון של הממשל להפעיל מדיניות פיסקאלית מרחיבה, להשקיע בתשתיות ובהתעצמות הצבא יכולה להגדיל את הגרעון בצורה דרמתית. (לפחות כרגע) תכנית הממשל אינה מציעה שום פתרונות לכיווץ הגירעון, למעט קביעה, שהצמיחה הגדולה במשק, שצפויה מהקיצוץ במיסים, תתרום לגידול משמעותי בהכנסות ממיסים (להערכתנו הנחה זו לבדה אופטימית מידיי). לכן, להערכתנו, ייתכן שיישום הרפורמה יהיה בפעימות, או ילווה בקיצוצים אחרים בתקציב.
השווקים הגיבו להצגה באדישות (הכול כבר מגולם??? כולל הגירעון? או שהשווקים חושבים שתוכנית גירעונית כזו פשוט לא תעבור במתכונת הנוכחית)
משמעות: מעבר ממלחמת מטבעות למלחמת מיסים:
1. המשמעות לישראל (ולמדינות אחרות) – הירידה המשמעותית במס החברות בארה"ב – לרמות בין הנמוכות בעולם יתמרצו חברות ישראליות שעיקר פעילותם בחו"ל לעבור לארה"ב, כדי להנות ממס החברות הנמוך יותר, דבר שיתמוך בהיחלשות השקל ועליית האינפלציה. אלא אם הממשלה תפחית את מס החברות לכל החברות הבינלאומית (טכנולוגיה) לשיעורים נמוכים עוד יותר – (בדומה לרפורמת 6 אחוזים מס לחברות עם מחזור של 10 מיליארד דולר). כלומר, מעבר ממלחמת מטבעות למלחמת מיסים.
2. החזרת טריליוני דולרים חזרה לארה"ב, בעקבות הנחה חד פעמית במס על רווחים כלואים, צריכה לחזק את הדולר, לתמוך בשוק המניות האמריקאי ולהנמיך את האינפלציה – דבר שבחלקו להערכתנו כבר מגולם בשווקי ההון. גובה ההנחה (הנשיא בוש הראשון הפחית ב-2004 את המס ל-5.25%), ומשך המבצע יקבעו את עוצמת ומשך כניסת הכספים – כאשר ככל שהתקופה תהיה קצרה יותר ושיעור ההפחתה גדול יותר ההשפעה תהיה משמעותית יותר.
3. מנגד, הגידול בפעילות כתוצאה מהפחתת המיסים והאופי הגירעוני של התוכנית כולה צריך לעלות את האינפלציה ואת סביבת התשואות."



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il