TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > > ניתוחי שוק אנליסטים

דירוג מעלה ראשון לפנינסולה: ILA


קבוצת פנינסולה דיווחה לרשות ניירות ערך ולבורסה לניירות ערך,כי בהתאם להנחיית דירקטוריון החברה, בוחנת החברה אפשרות לפעול לגיוס חוב בדרך של הנפקת סדרת אגרות חוב חדשה בהיקף של עד 220 מיליון שקל.

שיקולים עיקריים לדירוג
הדירוג של קבוצת פנינסולה משקף בין היתר את הערכתנו לענף הבנקאות הישראלי בפרספקטיבה גלובלית ) BICRA – Banking
Industry Country Risk Assessment( המדורג בדרגה 4 )בסולם של 1 עד 10, כאשר 1 משקף את הסיכון הנמוך ביותר, וכן התאמות להערכה זו בשל הגדרתנו את החברה כמוסד פיננסי שאינו בנק. בנוסף, דירוג החברה משקף את בסיס ההון החזק שלה,
את איכות הנכסים הטובה, את גמישותה המאזנית ואת ניסיונה רב השנים בתחום פעילותה. גורמים אלו מקוזזים על ידי הערכתנו לנתח שוק קטן יחסית בשל הדומיננטיות הניכרת של המערכת הבנקאית במימון לעסקים קטנים ובינוניים, את חשיפתה הגבוהה של החברה למשק המקומי ואת הערכתנו לפרופיל מימון ונזילות שנסמכים במידה רבה על מימון בנקאי לטווח קצר שאינו מובטח.
מתודולוגיית הדירוג של S&P Maalot למוסדות פיננסיים שאינם בנקים מתבססת על BICRA כנקודת פתיחה לדירוג מוסדות אלו.
נקודת פתיחה זו מותאמת כדי לשקף את הסיכון הגבוה יותר, להערכתנו, אליו חשופות חברות הפועלות בענף זה, בין השאר בשל העדר פיקוח רגולטורי כמו זה הקיים בבנקים, בשל פרופיל מקורות מוגבל בשל העדר נגישות לפיקדונות קמעונאים ולקווי הנזילות של הבנק המרכזי, ובשל היותו של הענף תחרותי יותר מענף הבנקאות.
מעמד עסקי: בינוני
הערכתנו את מעמדה העסקי של פנינסולה כ'בינוני' מבוססת על תפיסתנו כי תחום מתן האשראי לעסקים קטנים ובינוניים בדרך של ניכיון שיקים הוא נישתי, מה שבא לידי ביטוי בין השאר בנתח השוק הקטן יחסית של החברות הפועלות בתחום זה ביחס לסך האשראי לעסקים אלה, שברובו המוחלט הינו בנקאי. המעמד העסקי נתמך בהערכתנו כי קבוצת פנינסולה היא השנייה בגודלה בתחום פעילות זה )לאחר קבוצת אחים נאוי(, בניסיון הרב שיש לה בתחום פעילות זה, בהערכתנו את צוות הניהול ואת ניסיונו בתחום הפעילות ובמערכת היחסים הטובה של החברה עם הבנקים המממנים. הערכתנו משקפת גם את הריכוזיות הגיאוגרפית של החברה,
קבוצת פנינסולה בע"מ
שכל הכנסותיה מקורן בישראל – דבר שאיננו מעריכים כי צפוי להשתנות, והוא סביר בהינתן גודלה. ריכוזיות זו מהווה חולשה יחסית בהשוואה לחלק מקבוצת ההשוואה הגלובלית, אך אינה שונה מהותית מזו של קבוצת אחים נאוי.
אנו מעריכים כי הכפפת החברות הפועלות בתחום ניכיון השיקים לרגולציה תחת החוק לפיקוח על השירותים הפיננסיים, ויוזמות רגולטוריות נוספות להגברת התחרותיות בשוק האשראי המקומי, עשויות לחזק את מעמדה של החברה מול חברות ניכיון קטנות יותר וכן לשפר את יכולתה להתחרות בבנקים המקומיים.
הון ורווחיות: חזקים מאד
אנו מעריכים את ההון של החברה כ'חזק מאוד', בהתבסס על תחזיתנו כי יחס ההון מותאם סיכון )RAC- risk adjusted capital של החברה, שעמד על כ-%21 בסוף 2016, יעלה על %15 בשנתיים הקרובות. ההנחות בבסיס תחזיתנו ליחס זה כוללות שיעורי צמיחה גבוהים בהיקף הפעילות העסקית של החברה בהשוואה לצמיחת התמ"ג המקומי, אך בהתאם למגמה בשנים האחרונות, כאשר
מודעות השוק לשירותים אותם מציעה החברה הולכת וגדלה, ובהתאם לגידול במקורות המימון. עוד כוללת תחזית זו חלוקת דיבידנד
בשיעור של %60 מהרווח הנקי – בהתאם למדיניות החברה.
הצמיחה הצפויה בהיקפי הפעילות העסקית יחד עם התחזית שלנו לסביבה מאקרו כלכלית יציבה צפויות לתמוך בביצועים התפעוליים
של קבוצת פנינסולה בעתיד הקרוב. נציין כי להערכתנו עלויות המימון של החברה גבוהות יחסית בהשוואה לאלו של קבוצת אחים נאוי, אך אנו מבינים כי נושא זה הוא אחד ממוקדי תשומת הלב של הנהלת החברה, וכי בכוונתה לגוון את מקורות המימון, ובכך גם לנסות להביא להוזלתם.
פרופיל סיכון: הולם
אנו מעריכים את פרופיל הסיכון כ'הולם'. הערכה זו כוללת מצד אחד את הערכתנו לריכוזיות תיק האשראי במגזרים תנודתיים כגון נדל"ן ותשתיות שאנו מניחים כי ימשיכו להוות חלק מהותי מתיק האשראי של החברה ואת היעדר הפיזור הגיאוגרפי של תיק האשראי.
מצד שני אנו מביאים בחשבון כי לחברה פוליסת ביטוח מפני התממשותם של סיכוני אשראי אגב פעילותה וכן את משך החיים הקצר יחסית של תיק הנכסים אשר מאפשר הקטנה מהירה יחסית של החשיפה לענפים או לקוחות שהחברה סבורה כי הסיכון הנשקף מהם גדל.
אנו מעריכים את תיאבון הסיכון של החברות הפועלות בתחום האשראי החוץ בנקאי המקומי כגבוה, דבר שבא לידי ביטוי בשיעורי הצמיחה הגבוהים בפעילות זו בהשוואה לאשראי הבנקאי. עם זאת, הניסיון של השנים האחרונות מצביע על רמה נמוכה יחסית של הפסדי אשראי בתחום זה, הן אצל קבוצת פנינסולה והן אצל קבוצת אחים נאוי.
ההפרשות לחובות מסופקים של קבוצת פנינסולה בשנת 2016 היוו כ-%0.84 מתיק האשראי הממוצע, אך היות שבשל משך החיים הקצר יחסית התיק מתגלגל כארבע פעמים בשנה, ההפרשה לכל מחזור אשראי נמוכה יותר.
אנו מעריכים כי החברה תשמור על ביצועים יציבים יחסית של תיק האשראי בטווח התחזית, וזאת כחלק מהערכתנו את הסביבה הכלכלית המקומית כיציבה.
מימון ונזילות: בינוניים
אנו רואים הן את פרופיל המימון והן את הנזילות של קבוצת פנינסולה כ'בינוניים'. לחברה אין אפשרות לממן את פעילותה דרך פיקדונות מהציבור ואין לה גישה למימון של הבנק המרכזי – שני גורמים שאינם צפויים להשתנות בקרוב.
הגורם העיקרי בבסיס הערכתנו את פרופיל המימון הוא הישענותם של מקורות המימון הנוכחיים בעיקר על מסגרות בנקאיות לטווח קצר שרובן אינן חתומות – דבר המעיב גם על הערכת הנזילות של החברה. אנו מביאים בחשבון את העובדה כי לחברה מערכת יחסים טובה וארוכת שנים עם הבנקים המממנים וכן את הגידול הן במספר הבנקים איתם עובדת החברה והן במסגרות האשראי שלה
קבוצת פנינסולה בע"מ
בשנים האחרונות. כמו כן אנו מביאים בחשבון אפשרות של גיוון והארכת מקורות האשראי על ידי גיוס אג"ח שעשוי להיות חיובי להערכתנו את פרופיל המימון בעתיד אם יצא לפועל.
נזילות החברה מתבססת על החלק הלא מנוצל של קווי האשראי ועל משך החיים הקצר של נכסי החברה. אנו סבורים כי קבוצת פנינסולה יכולה לייצר נזילות בזמן קצר יחסית על ידי הימנעות מכניסה לעסקאות ניכיון חדשות, אולם נזילות זו עשויה להתאדות אם הגורמים המממנים יקטינו את קווי האשראי או לא יחדשו אותם.
תחזית הדירוג
תחזית הדירוג היציבה משקפת את הערכתנו כי קבוצת פנינסולה תשמור ב-12 החודשים הקרובים על מעמדה העסקי כאחד המלווים החוץ בנקאיים המובילים לעסקים קטנים ובינוניים בתחום המסחר בממסרים דחויים בישראל, על רמת ההון שלה ועל איכות נכסיה.
תחזית זו גם מניחה כי היותה של החברה חלק מקבוצת מיטב דש השקעות ימשיך להיות נייטרלי לדירוג.
התרחיש השלילי אנו עשויים לנקוט בפעולת דירוג שלילית במקרה של התדרדרות באיכות הנכסים של החברה, אשר תתורגם לשחיקה ביחס ההון מותאם סיכון אל מתחת ל-%15, או אם צמיחה מואצת של פעילותה מעבר לקצב שהנחנו בתחזיותינו וללא גידול מקביל בהון תוריד את יחס ההון מותאם סיכון לרמה זו.
בנוסף, לאור האפשרות כי קבוצת מיטב דש השקעות תימכר לקרן השקעות זרה, פעולת דירוג שלילית עשויה להתרחש אם נעריך כי לחצים מוגברים מצד הקבוצה ישחקו את יכולתה של פנינסולה לעמוד בהתחייבויותיה, אך זה אינו חלק מתרחיש הבסיס שלנו.
אף כי תרחיש זה סביר פחות, אנו עשויים גם לנקוט בפעולת דירוג שלילית אם שינויים רגולטוריים יערערו את המודל העסקי של החברה.
התרחיש החיובי
הסיכוי לפעולת דירוג חיובית נמוך יחסית בטווח התחזית. הקטנת ההסתמכות על מימון בנקאי לא מובטח לזמן קצר עשויה לתמוך בשיפור הדירוג אם תהייה חלק ממדיניות החברה לטווח ארוך.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il