TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > > ניתוחי שוק אנליסטים

עפר קליין מקבוצת הראל ביטוח ופיננסים: "למרות שהסתיימה תקופת המדדים השליליים אנו לא צופים עליה מהירה בציפיות לאינפלציה"


עופר קליין הראל
להערכתנו, למרות שנגמרה תקופת המדדים השליליים סביבת האינפלציה נשארת נמוכה וכל עוד ימשך הייסוף בשקל והציפיה להפחתת מיסים קרובה להערכתנו לא נראה עליה מהירה בציפיות לאינפלציה.

לדברי עפר קליין, ראש אגף כלכלה ומחקר בהראל ביטוח ופיננסים:

למרות שהסתיימה תקופת המדדים השליליים אנו לא צופים עליה מהירה בציפיות לאינפלציה.
לאחר תקופה ארוכה של ירידה בציפיות לאינפלציה, מאז הסקירה הקודמת נרשמה עלייה בציפיות לאינפלציה, בתמיכת ההפתעה כלפי מעלה במדד. להערכתנו, למרות שנגמרה תקופת המדדים השליליים סביבת האינפלציה נשארת נמוכה וכל עוד ימשך הייסוף בשקל והציפיה להפחתת מיסים קרובה להערכתנו לא נראה עליה מהירה בציפיות לאינפלציה.

בארה"ב – עליית ריבית בהתאם לצפי, למרות הנתונים החזקים האחרונים התחזית קדימה נשארה כמעט ללא שינוי
הבנק המרכזי האמריקאי העלה את הריבית שלו לראשונה השנה, ב-0.25 נקודת אחוז (לטווח של 0.75%‑1.0%), בהחלטה של 9 מול מתנגדת בודדת. נגידת הבנק הדגישה את השיפור בשוק העבודה ואת האינפלציה המתקרבת ליעד כגורמים שתמכו בהחלטה. במקביל להעלאת הריבית הבנק פרסם את תחזיותיו המעודכנות לצמיחה, אבטלה ריבית ואינפלציה – אך בהשוואה לתחזיות הקודמות בדצמבר, השינויים היו מאוד מינוריים, למרות האינדיקאטורים החיוביים מאוד בחודשיים האחרונים. לאחר הפרסום נרשמה ירידה בתשואות האג"ח הממשלתיות והדולר נחלש, ככל הנראה בעקבות צפי השווקים להודעה ניצית יותר. לגבי המשך השנה, להערכתנו, קצב עליית הריבית תלוי מאוד בהתממשות התוכנית הפיסקאלית והרפורמה במיסים של הממשל החדש וההתפתחויות באירופה (השוק צופה הסתברות של כ-55% לעוד 2 העלאות ריבית השנה).

בריטניה- שנתיים לא יספיקו
בבריטניה תרזה מאי קיבלה המנדט להפעיל את סעיף 50; לאחר ניסיונות עקרים לדחייה, עבר בחקיקה החוק שמאפשר לראשת הממשלה בבריטניה להודיע רשמית על יציאה מהאיחוד האירופאי, שתסמן את תחילת המשא ומתן בין הצדדים שיחל ב-29 במרץ. להערכתנו, שנתיים של משא ומתן כדי להגיע להסכמי סחר חדשים הוא זמן קצר מידי, לכן סביר שנראה סדרה של הסכמי ביניים והדרגתיות ביישום של כל הסכם חדש.

באירופה- בעקבות הבחירות בהולנד - לצד נתוני מאקרו חיוביים גם הסיכונים הפוליטיים ממשיכים להתמתן
מסתמן שלצד נתוני מאקרו חיוביים באירופה גם הסיכונים הפוליטיים ממשיכים להתמתן, מקטינים את הצורך במדיניות מרחיבה כל כך של הבנק המרכזי ותומכים בהתחזקות של האירו. כך, על פי תוצאות הבחירות הכלליות בהולנד שהראו ניצחון של מפלגת ראש הממשלה הנוכחי (הפרו-אירופאי) על המפלגות הקיצוניות. להערכתנו, במידה וגם בצרפת לה-פן לא תזכה בנשיאות, סביר שנראה התחזקות נוספת של האירו ועליית תשואות. פער התשואות בין צרפת לגרמניה הצטמצם בשבועיים האחרונים, אך הוא עדיין גבוה מרמתו לפני שנה.

נקודות מרכזיות

ישראל
מדד המחירים לחודש פברואר היה גבוה מהצפי, ומחירי הדירות חזרו לעלות.
ירידה במספר המובטלים בפברואר, לצד ירידה במספר המשרות הפנויות במשק.
מאז הסקירה הקודמת נרשמה עלייה בציפיות לאינפלציה.

ארה"ב
בפעם השלישית מאז המשבר הפיננסי הריבית הקצרה עלתה, זאת לא תהיה הפעם היחידה השנה. תחזיות הפד ותוואי הריבית החזוי נותרו כמעט ללא שינוי.
האינפלציה הגיעה ל-2.7 אחוזים בפברואר.
הסנטימנט החיובי של חברות ומשקי הבית ממשיך להיות מאוד גבוה היסטורית.
עלייה במספר המשרות הפנויות ובמספר המתפטרים מרצון.
גידול מהיר מהצפי במלאי הנפט והאצה בהפקה תרם לירידת מחיר הנפט בשבועיים האחרונים.

אירופה
כישלון למפלגה הקיצונית בבחירות הכלליות בהולנד.
ראשת הממשלה בבריטניה קיבלה המנדט להודיע רשמית על פרישה מהאיחוד ב-29 במרץ.
בבריטניה האבטלה המשיכה לרדת והשכר לעלות – הבנק המרכזי הותיר הריבית ללא שינוי.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il