TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > > ניתוחי שוק אנליסטים

דויטשה בנק: שולי הרווח בפוקוס כשעונת הדוחות לרבעון ה-4 יוצאת לדרך


דויטשה בנק
החדשות הגיאופוליטיות בין רוסיה ואוקראינה עשויות להיות הגורם המוביל בשווקים הגלובליים בטווח הקצר. סקירה שבועית של הכלכלן הראשי כריסטיאן נולטינג
תמונת המצב בשווקים:
השבוע השלישי של שנת 2022 יפתח למעשה את עונת הדוחות לרבעון ה-4 שהתחילה ביום שישי האחרון, כאשר 8% מדד אס אנד פי 500 במונחי שווי שוק ידווחו השבוע. התחזית קדימה סביב שולי הרווח תהיה חשובה לאור ההשפעה של עליית חומרי הייצור/תפוקה. שלל נתוני מאקרו ביבשת אירופה(סקר ZEW, רישום רכבים חדשים, ביטחון צרכנים) יישפכו אור על ההשפעה הכלכלית של התפשטות וריאנט האומיקרון. בינתיים ביבשת אסיה ראינו את הבנק המרכזי הסיני מבצע הפחתת ריבית בלתי צפויה לריבית לתקופה של שנה, לאחר פרסום נתוני התוצר לרבעון ה-4 שהצביעו על חולשה מתמשכת. ביפן פגישת הבנק המרכזי היפני ביום שלישי תהיה בפוקוס בחיפוש אחר תיקון כלשהו במדיניות שלו לגבי סיכון במדד המחירים ופיחות מטבע היין. בנושא אחר החדשות הגיאופוליטיות בין רוסיה ואוקראינה עשויות להיות הגורם המוביל בשווקים הגלובליים בטווח הקצר.

יומן אירועים כלכליים:
שלישי:
גוש היורו- סקר ZEW(ינואר),רישום רכבים חדשים (דצמבר).
יפן- פגישת ריבית של הבנק המרכזי היפני.
ארצות הברית- מדד הדיור של NAHB (ינואר).
רביעי:
גוש היורו- תפוקת בנייה (נובמבר).
ארצות הברית- התחלות בנייה (דצמבר).
חמישי:
גוש היורו- מדד המחירים לצרכן סופי (דצמבר).
ארצות הברית- מכירות בתים קיימים (דצמבר).
שישי:
גוש היורו- מדד ביטחון הצרכנים (ינואר).
יפן- מדד המחירים לצרכן (דצמבר).

גיאופוליטיקה מכבידה על הסנטימנט בשווקים
המתח הגיאופוליטי שתיארנו בדוח התובנות שלנו עמד במרכז שוב והשפיע על הסנטימנט בשווקים לקראת סוף שבוע המסחר הקודם. השיחות בין רוסיה לנאט"ו לא הצליחו להביא לפתרון המחלוקות בנוגע לאוקראינה. בעוד שהמסדרון לשיחות דיפלומטיות נותר פתוח, לאור המחלוקות המשמעותיות בין הצדדים, הסיכון בהחלט עלה. השווקים המשיכו להיסחר בירידות ביום חמישי האחרון על רקע זרם החדשות כאשר מדד אס אנד פי 500 ומדד המניות ברוסיה (MOEX) ירדו 1.4% ו2.7% בהתאמה. המטבע הרוסי-רובל ירד ב-2.1% אל מול הדולר בעוד שהתשואה על אגרת החוב ל-10 שנים של ממשלת ארצות הברית וגרמניה נפלו ב-3.8 ו3.1 נקודות בסיס בהתאמה במהלך יום המסחר.
שורה תחתונה: ההתפתחויות והחדשות האחרונות בחזית הזו עשויות לשלוט בשווקים בטווח הקצר.

הצמיחה בסין מאטה והתמריצים המוניטריים בדרך
סין דיווחה הבוקר על נתוני התוצר לרבעון ה-4 שהצביעו על עלייה של 4% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה, מעל הציפיות בשווקים שעמדו על צמיחה של 3.6% אך נמוך יותר מן הצמיחה ברבעון הקודם ה-3 שעמדה על 4.9%, ההאטה הרבעונית השלישית ברציפות בצמיחה. הפסקות חשמל השפיעו לרעה על הייצור התעשייתי ברבעון בעוד שגל חדש של נגיף הקורונה השפיע שלילית על הצריכה הפרטית של משקי הבית. סקטור הנדלן משך למטה את הצמיחה עם מכירות נמוכות וירידה בהשקעות. על מנת לתמוך בהאטה הכלכלית, הבנק המרכזי הסיני הוריד את הריבית באופן בלתי צפוי לתקופה של שנה ב-10 נקודות בסיס לרמה של 2.85%. בהסתכלות קדימה אנחנו חושבים שהתוצר ברבעון ה-1 עשוי להישאר חלש לאור הסגרים הנוקשים עם האפשרות של צעדים מונטריים ופיסקליים נוספים על מנת לספק תמיכה לכלכלה.
שורה תחתונה: תחזית הצמיחה בסין עשויה להשתפר באופן הדרגתי בהמשך השנה עם הצעדים של הממשלה לתמרץ את הכלכלה.

הבנקים בארצות הברית פותחים עונת הדוחות לרבעון ה-4.
עונת הדוחות לרבעון ה-4 בארצות הברית יצאה לדרך ביום שישי עם מספר בנקים בולטים שדיווחו על תוצאותיהם. השבוע 8% נוספים במונחי שווי שוק ממדד האס אנד פי 500 יפרסמו תוצאות. הקונצנזוס בשוק עומד על רווח מצרפי ברבעון ה-4 של 51.32 דולר, עלייה של 21.3% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה שכוללת השפעה של הקורונה, אך ירידה של 4.7% מהרווח ברבעון ה-3 שעמד 53.86 ומצביעה על המשך המיתון בצמיחה ברווח. סקטור האנרגיה והתעשייה צפויים לרשום את הגידול הגבוה ביותר ברווחיות ברבעון ה-4 בעוד שסקטור התשתיות והפיננסי את הגידול הנמוך ביותר. הקונצנזוס בנוגע לעלייה בהכנסות עומד על 12.9% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה ולעומת צמיחה של 17.8% ברבעון הקודם. סקטור האנרגיה והחומרים צפויים להציג את הגידול הגבוה ביותר בהכנסות בעוד שסקטור התשתיות והצריכה הבסיסית את שיעור הגידול הנמוך ביותר. אל מול בעיות אספקה מתמשכות, עלייה במחיר חומרי הגלם והתחבורה כמו גם שוק עבודה צפוף, התחזית לגבי לחצים על שולי הרווח של החברות יזכו לתשומת לב מיוחדת. עד כה החברות הצליחו לנהל את שולי הרווח באופן מפתיע בצורה טובה אך שיפור נוסף עשוי להתגלות כקרב שקשה לגבור עליו.
שורה תחתונה: גורמי מאקרו חשובים ודוחות ראשונים מצביעים על כך שייתכן שהרווחיות של החברות תפתיע שוב כלפי מעלה.

נתוני מאקרו מגוש היורו
היומן הכלכלי השבוע כולל את הנתון הסופי של מדד המחירים לצרכן לחודש דצמבר, רישום מכוניות חדשות וסנטימנט בנוגע לצרכנים ולעסקים. תשומת הלב של השווקים תהיה על ציפיות העסקים כפי שבא לידי ביטוי בסקר ה-ZEW עבור גרמניה וגוש היורו כולו. עם צבירת התאוצה של וריאנט האומיקרון, מדדים אלו רשמו ירידה משמעותית ברבעון האחרון לרמה של 26.8 בגוש היורו ו29.9 בגרמניה בחודש דצמבר. הגבלות מגע הכבידו במיוחד על סקטור השירותים בעוד שמחירי אנרגיה גבוהים ובעיות אספקה פגעו בסקטור הייצור. הסנטימנט רשם פגיעה חזקה במיוחד בסקטורים- הרכב, מתכות, מכונות, וצריכה/קמעונאות לקראת סוף השנה שעברה. בינתיים ניסיונות בלימה להתפשטות הנגיף התגברו ומספר האנשים שנדבקו ונמצאים בבידוד עצמי הולך ועולה. שיפור של הסנטימנט והמדדים במטרה לתמוך בשווקים הפיננסים לא נראה ריאלי בתקופה זו.
שורה תחתונה: נתוני הסנטימנט שצפויים להתפרסם בשבוע הקרוב צפויים להישאר תחת לחץ.

הבנק המרכזי היפני- דוח התחזית נמצא בפוקוס.
הבנק המרכזי היפני יקיים את הפגישה המונטרית הבאה שלו ב-17-18 לינואר ויפרסם את דוח התחזית שלו. לא צפוי שינוי במדיניות המונטרית של הבנק כאשר הבנק צפוי להמשיך ולהוריד בהדרגה את תוכנית התמיכה הפיננסית שלו להתמודדות עם הקורונה כפי שהודיע בפגישה האחרונה. יעד השליטה בעקום התשואות (YCC) צפוי להיוותר על כנו. דוח התחזית קדימה צפוי להיות בפוקוס עקב הצפי שהבנק עשוי לזנוח את ההשקפה ארוכת הטווח שלו בנוגע לסיכון המחירים עם התגברות לחצים אינפלציוניים מסביב לעולם כאשר יפן איננה יוצאת דופן. זה יהיה השינוי הראשון להשקפתו מאז אוקטובר 2014. הערותיו של נגיד הבנק קורודה במסיבת העיתונאים שלאחר הפגישה יזכו למעקב צמוד כיצד הפיחות המחודש במטבע היין עשוי להשפיע על המדיניות המוניטרית והכלכלה בעתיד.
שורה תחתונה: תשומת הלב תהיה על שינוי כלשהו בתחזית של הבנק והערותיו של קורודה על מטבע היין היפני.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il