TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > > ניתוחי שוק אנליסטים

קולמקס שוקי הון - המלצת "קניה חזקה" למניית בנק מזרחי-טפחות‎


רון אייכל קולמקס שוקי הון צילום: יחצ
כמה אפסייד צפוי בנייר? ואיזה מניה אמריקאית מקבלת המלצת קניה?
עיקרי הדברים

• חרף השבוע המקוצר והאינדיקטורים המעורבים, שוקי המניות בארה"ב המשיכו במגמה החיובית
• דוחות התעסוקה לחודשים אפריל מאי (שפורסם ביום ו' האחרון) כבר מראים כי ששוק העבודה מגיע לישורת
• בבריטניה מתלבטים כיצד להתמודד עם המוטציה
• ביום ה' יפורסמו נתוני האינפלציה של חודש מאי לכלכלה האמריקאית



הזירה העולמית

השווקים ממשיכים לעלות
חרף שבוע המסחר המקוצר בארה"ב ובבריטניה, המשיכו המדדים העיקריים לרשום השבוע עליות. מניות סקטור האנרגיה הובילו את מדד S&P 500 מכיוון שמחירי הנפט הגיעו לרמתם הגבוהה ביותר זה שנתיים (ה-Brent חצה את רף ה-70 דולר לחבית). מניות ה-Discrationary פיגרו, בהשפעת ירידה במניית טסלה. מחזורי המסחר היו בדרך כלל צנועים, כפי שאופייני לתחילת עונת חופשת הקיץ. השבוע שוב חזרו לכותרות מניות "מם" (MEME) - מניות צרכניות בעלות שווי קטן יותר שנסקרו באופן פעיל ברשתות החברתיות. מניות רשת בתי הקולנוע AMC חוו מסחר ותנודתיות משמעותיים במיוחד, עלייה של 83% במהלך השבוע.

דו"ח משרות לחודש מאי שולח אותות מעורבים
עוצמת ההתאוששות הכלכלית נותרה באור הזרקורים בשבוע האחרון, כאשר ביום שישי פורסם דוח השכר החודשי הלא-חקלאי שנצפה מקרוב. ממשרד העבודה דווח כי מעסיקים הוסיפו 559,000 משרות בחודש מאי, מעט מתחת לתחזיות הקונצנזוס של כ-650,000, בעוד ששיעור ההשתתפות בכוח העבודה ירד ל-61.6% לעומת 61.7%. בצד החיובי, שיעור התעסוקה מאוכלוסייה - שנחשב בעיני רבים לחשוב יותר עבור ה-Fed - עלה, ושיעור האבטלה ירד יותר מהצפוי, מ-6.1% ל-5.8%. השכר הממוצע השעתי עלה ב-0.5%, מעל לקונצנזוס ומעיד על שוק עבודה מהודק יותר.
הדו"ח אמנם הציע איתותים מעורבים, אך המניות עלו ותשואות האג"ח לטווח הארוך יותר ירדו עם פרסום ההודעה. דבר המצביע על כך שרוב המשקיעים ציפו שהדיווח ייתן לבנק הפדרלי זמן נוסף לשמור על הכיוון של המדיניות המוניטרית. בנוסף, ביום ד', מושל הפד, לאל בריינארד וסגן יו"ר רנדל קווארלס הדגישו שניהם שנותר רפיון משמעותי בכלכלה וכי הפד רחוק מלהשיג את יעדי האינפלציה והתעסוקה שלו. שניהם הדגישו, עם זאת, כי הפד ימהר לפעול אם העלייה האחרונה באינפלציה לא תתגלה כזמנית.
חלק ניכר מהנתונים הכלכליים של שאר השבוע היו מעבר לצפי. לדוגמא, חברת עיבוד השכר ADP דיווחה כי מאזן המשרות בסקטור הפרטי גדל ב 978,000 בחודש מאי, הרבה מעל ציפיות הקונצנזוס לרווח של 650,000. המסעדות ועסקי פנאי ואירוח אחרים היו האחראים ל-440,000 מהמשרות החדשות. מדד הפעילות בענף השירותים של IHS Markit הגיע לרמתו הגבוהה ביותר מאז 2009. האיתותים מהתעשייה היו בדרך כלל חזקים, אם כי הוצאות הבנייה צמחו בפחות מהצפוי, והתעסוקה בענף הבנייה הפתיעה רבים כאשר התכווצה מעט במאי.

שבוע שקט בשוק האג"ח - תשואות האוצר האמריקני יורדות
לאחר עלייה בתחילת השבוע, התשואה לפדיון על האוצר האמריקני לטווח של 10 שנים צנחה חזרה ביום שישי בעקבות דוח שכר מאי. שוקי האג"ח הקונצרניים היו שקטים יחסית. איגרות חוב של חברות בדירוג השקעה חוו מחזורי מסחר קלים יחסית. גם שוק ה-HY היה מאופק למדי, אם זאת נראה כי היעדר חדשות באשר להתקדמות במשא ומתן בנוגע להצעת חוק חדשה בתחום התשתיות האטה זרימת כספים לסגמנט.
משקיעי האג"ח גם נהנו מהערותיהם של חברי ה-Fed, בכל האמור לסביבה הכלכלית ובתגובה התשואה לפדיון באיגרת האמריקאית ל-10 שנים ירדה במהלך השבוע. שוק אגרות החוב הקונצרניות בדרגת השקעה נסחר במגמה חיובית במשך רוב השבוע.

אירופה
בבריטניה, נרשמה עלייה חדה במקרים של גרסת הדלתא של וירוס הקורונה שלו יכולת העברה גבוהה. המוטציה החדשה עוררה דאגות בקרב מדענים ופקידים ממשלתיים, תוך דיון בשאלה האם יש לבטל לחלוטין ההקלות הצפויות להכנס לתוקף ב-21 ביוני. למרות שמספר המקרים החדשים של נגיף הקורונה עלה, לרמות שלא נראו מאז סוף מרץ, אמר ראש הממשלה בוריס ג'ונסון כי אין עדיין מספיק ראיות כדי לעכב פתיחה מחודשת.
בגרמניה, אמרה הקנצלרית אנגלה מרקל כי היא מוכנה לוותר על סמכויות החירום, מכיוון שהמגמה הכללית השתפרה. האבטלה בגרמניה צנחה יותר מהצפוי בחודש מאי.
האיחוד האירופי מתכנן להסיר את כל כללי ההסגר למי שחוסנו החל מ-1 ביולי ולהכניס דרכונים דיגיטליים למטיילים, כך על פי העיתון "גרדיאן".
נתוני סקר מנהלי הרכש הסופיים בגוש היורו אישרו שיפור בתחום השירותים, תוך שגשוג שענפי התעשייה. נתוני IHS Markit מצביעים על כך שהתוצר המקומי הגולמי (תוצר) אמור לעלות בצורה חזקה ברבעון השני. בינתיים, מכירות הקמעונאות בגוש צנחו באפריל ב-3.1%, אם כי הן עלו ב-23.9% ב-12 החודשים האחרונים.


הזירה הטכנית

Home Depot HD, 311.01 דולר
חברת הום דיפו דיווחה לאחרונה על תוצאותיה הכספיות ברבע הראשון של 2021 ונראה כי השנה החלה באופן מעולה. ענקית הקמעונאות הממוקדת בשיפור הבית דיווחה על הכנסות ורווחים הטובים מהצפוי, אך נמנעה מלחזות כי בשאר השנה תישמר המגמה.
הסבב האחרון של ההמחאות לאזרחים הגיע לחשבונות הבנק בחודש מארס, והדבר הניע זינוק במכירות הום דיפו. אנשים ממשיכים לבזבז על מוצרים לבית גם כאשר מגבלות מוסרות. זו הייתה התפתחות מפתיעה כאשר נראה היה כי הביקוש הכבוש לפעילויות מחוץ לבית ימשוך חלק גדול יותר מההוצאה.
וכך, ברבעון הראשון, ההכנסות נסקו ב-32.7%, בהשוואה לשנה שעברה. אנליסטים בוול סטריט העריכו כי הום דיפו תדווח על צמיחה בהכנסות של 24.1% בלבד ברבעון הראשון, ברור שזה לא כך היה הדבר.
העלייה מהירה בהכנסות גרמה לרווח למניה לצמוח מהר מהצפוי. האנליסטים ציפו למניה לרווח של 2.98 דולר. במקום זאת, הום דיפו דיווחה על רווחיות של 3.86 דולר למניה - עלייה של 85% לעומת השנה שעברה ו-30% מעל הערכות האנליסטים.
תוצאות הרבעון הראשון של הום דיפו מספקות תובנה כיצד התנהגות קניות צרכנים תתפתח ככל שהחשש מפני הקורונה יפחת. נראה כי המגזר הקמעונאי לשיפור הבית עשוי להרוויח מעוד כמה רבעים נוספים של ביקוש גבוה.
טכנית, המניה נמצאת בעמדת קניה לשבוע הקרוב. אינדיקטור המומנטום הוא שלילי. קו התמיכה נמצא ברמה של 173.18 דולר. קו ההתנגדות נמצא ברמה של 325.50 דולר.

מזרחי טפחות (מזרחי, 10,130 אג')
להלן הנקודות המרכזיות שעלו בדוחות הכספיים של מזרחי טפחות לרבע הראשון של 2021:
רווח הנקי ברבעון הראשון של 2021 הסתכם ב- 676 מיליון ש"ח, המהווה זינוק של 89.4%, לעומת התקופה המקבילה אשתקד
התשואה על ההון העצמי הגיע לכדי 14.9%, לעומת 9.1% ברבעון המקביל ו-9.5% בשנת 2020.
הכנסות המימון הסתכמו 1,880 מיליון שקל (וללא בנק אגוד - 1.618 מיליון ש"ח), לעומת 1,411 מיליון ש"ח ברבעון הראשון של 2020, או עלייה של 33.2%.
האשראי לציבור גדל ברבעון הראשון ב-1.6%, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד והגיע לכדי 249.5 מיליארד ש"ח.+
סך פיקדונות הציבור בבנק הסתכמו ברבעון הראשון ב-293.8 מיליארד ש"ח.
בדומה לתעשיה כולה, בין הגורמים לתוצאות המוצלחות של הבנק היו: (1) התאוששות המשק ממשבר הקורונה, שאיפשר לצמצם משמעותית את הוצאות הפסדי האשראי; (2) הפעילות הערה בשוק הנדל"ן למגורים וענף המשכנתאות, שכידוע בו מזרחי הוא שחקן בולט במערכת; (3) המיזוג עם בנק איגוד ; (4) תרומה חיובית של שוק ההון להכנסות מעמלות בגין ניירות ערך ולרווחי הון בגין תיקי אג"ח ומניות.
טכנית, המניה נמצאת בעמדת קניה חזקה לשבוע הקרוב. אינדיקטור המומנטום הוא חיובי. קו התמיכה נמצא ברמה של 1541.16 דולר. קו ההתנגדות נמצא ברמה של 2164.89 דולר.

Coffee KC1, 161.65 דולר
מחירי הקפה הגיעו לאחרונה לשיא של 4.5 שנים ולמעשה זינקו בכ-70% בשנה האחרונה. בין היתר, האשמה היא במזג האוויר היבש והנמשך בברזיל. לפי מרבית ההערכות הבצורת צפויה להימשך עד אוגוסט והדבר כבר מהווה סימן לא טוב ליבול של 2022/23.
2021 צפויה להיות שנה חזקה עבור יצרני הקפה הברזילאים, אך רבים חוו תשואות חלשות כתוצאה מהבצורת.
בהשוואה לסחורות רבות הקפה הוא המצרך האחרון שהגיע לשיאים רב שנתיים כאשר הכלכלה העולמית נפתחה מחדש. מעץ ועד נחושת, מחירי הסחורות עלו בשנה האחרונה על רקע שיא הביקוש ושיבושים בשרשרת האספקה שהביאו לראלי הנוכחי.
לפי דיווחים רבים חקלאי ויצרני קפה מובילים בברזיל מנסים לשאת ולתת מחדש על חוזי המכירה שלהם עם יצואנים וסוחרים במחירים גבוהים יותר, מה שעורר פחד בענף בגלל מחדלים נרחבים.
החקלאים ונציגיהם רוצים יותר מזומנים ממה שקיבלו לפני חודשים ואפילו לפני שנה, בטענה שמחירי הקפה זינקו כיוון שמזג האוויר היבש מהרגיל צפוי להפחית את הייצור בצורה חדה. חקלאים אחרים מאחרים למסור את הקפה מבקשים לדחות את המשלוחים לשנה הבאה.
חקלאים שמכרו קפה בין 450-650 ריאל (207.05 דולר) ליחידה מבקשים כעת למכור ברמות של 800 ריאל.
טכנית, הסחורה נמצאת בעמדת קניה חזקה לשבוע הקרוב. אינדיקטור המומנטום הוא חיובי. קו התמיכה נמצא ברמה של 103.38 דולר. קו ההתנגדות נמצא ברמה של 201.22 דולר.



פרטי מכין עבודת הניתוח:
שם: רון אייכל, ת.ז 029027703
כתובת: יגאל אלון 94, ת"א.
בעל רישיון משווק השקעות מספר 6910
השכלה: ד"ר מנהל עסקים מהאוניברסיטה העברית. תואר ראשון ושני בכלכלה מהטכניון
ניסיון תעסוקתי - 20 שנה
פרטי התאגיד המורשה מטעמו פועל מכין עבודת הניתוח:
טי.ג'י.אל קולמקס שוקי הון בע"מ. בעלת רישיון משווק השקעות מספר: 804.
מרחוב יגאל אלון 94, מגדל אלון 2, תל אביב. טלפון: 073-7903784. פקס: 073-2580058.
גילוי נאות מטעם מכין עבודת הניתוח: למכין עבודת הניתוח לא ידוע על ניגוד עניינים במועד פרסום עבודת הניתוח.
גילוי נאות מכח תקנות זירות סוחר:
עיסוקה המרכזי של החברה הוא ניהול זירת סוחר, וכי מחד, היא מפרסמת עבודת ניתוח זו, אשר ניתן לבסס עליהן החלטה בדבר כדאיות השקעה, החזקה, קניה או מכירה של מכשיר פיננסי הנסחר בזירה ושוויו מושפע מערך נכס הבסיס ומנגד היא משמשת כצד הנגדי לעסקאות מול הלקוח . בהתאם לכך, לחברה ניגוד עניינים במספר היבטים:
בשלב הפתיחה והסגירה של העסקה, החברה היא הקונה כשהלוקח מוכר ולהפך. לפיכך, אינטרס החברה בשער המכשיר הפיננסי, אשר ערכו נגזר מנכס הבסיס נשוא העבודה, מנוגד לאינטרס הלקוח, הן בשלב פתיחת העסקה והן בשלב סגירתה.
החברה אינה מתחייבת להתכסות בגין כל עסקה של לקוח ולכן היא עשויה להיות מצויה בפוזיציה המנוגדת לזו של הלקוח, כל עוד העסקה מול הלקוח פתוחה. לפיכך, מרוויחה החברה כאשר הלקוח מפסיד ומפסידה כאשר הלקוח מרוויח.
כאשר החברה מתכסה, היא עשויה לבצע התכסות זאת מול תאגיד קשור. בהתאם לכך, ייתכן כי קבוצת החברה תהיה מצויה בפוזיציה המנוגדת לזו של הלקוח, כל עוד העסקה מול הלקוח פתוחה. במקרה זה, מרוויחה הקבוצה כאשר הלקוח מפסיד ומפסידה כאשר הלקוח מרוויח.
החברה נוקטת באמצעים לצמצום ניגודי העניינים, אך אין באמצעים אלה כדי למנעם לחלוטין. למידע נוסף ראו פרק 6 – מדיניות ניגוד העניינים - בתקנון המסחר של החברה:

תקנון מסחר קולמקס
השירותים בזירה כרוכים בעמלות שונות. לפירוט בדבר עמלות אלה ראו: https://www.colmex.co.il/assets-and-comissions/
גילוי נאות מטעם טי.ג'י.אל קולמקס שוקי הון בע"מ מכח הוראת האנליזות:
עבודת הניתוח הועברה לחברה מידי עורך עבודת הניתוח בתאריך 06/06/2021. עבודת הניתוח פורסמה בתאריך 06/06/2021.
החברה ביצעה במהלך החודש שקדם למועד פרסום עבודת ניתוח זו, עסקאות ו/או החזיקה בעסקאות פתוחות במכשיר פיננסי שערכו נגזר מנכס הבסיס נשוא עבודת ניתוח זו, מכוח היותה זירת סוחר, כמפורט לעיל.
לחברה קיימות עסקאות פתוחות במכשיר פיננסי שערכו נגזר מנכס הבסיס נשוא עבודת ניתוח זו, מכוח היותה זירת סוחר, במועד פרסום האנליזה.
החברה ו/או תאגיד קשור לה לא ניהלו הנפקה פרטית או הצעה של ניירות ערך של התאגיד הנסקר במהלך 12 החודשים שקדמו למועד פרסום עבודת הניתוח.
החברה ו/או תאגיד קשור לה לא קיבלו מהתאגיד הנסקר תמורה בגין מתן שירותים במהלך 12 החודשים שקדמו למועד הפרסום של עבודת הניתוח.
החברה ו/או תאגיד קשור לה לא צפויים לקבל תמורה בהיקף מהותי מהתאגיד הנסקר לאחר פרסום עבודת הניתוח.
החברה ו/או תאגיד קשור לה אינם משמשים כעושה שוק בניירות הערך של התאגיד הנסקר.
במועד פרסום עבודת הניתוח ובמהלך 30 הימים שקדמו למועד הפרסום, החברה ו/או תאגיד קשור לה, לא החזיקו בחשבונות הנוסטרו שלהם, או בחשבונות המנוהלים על ידם, החזקה מהותית בנייר ערך נשוא עבודת ניתוח זו, או בסוג מסוים של ניירות ערך של התאגיד הנסקר.
במועד פרסום עבודת האנליזה, לא החזיק בעל השליטה בחברה, החזקה מהותית בנייר הערך נשוא עבודת הניתוח או בסוג מסוים של ניירות

כללי
עבודת ניתוח זו נועדה לשם מסירת מידע בלבד, ובשום אופן אין לראות בה חוות דעת, הצעה, המלצה או יעוץ או שיווק לרכישה ו/או החזקה ו/או מכירה של ניירות ערך ו/או הנכסים הפיננסיים המתוארים בה. המידע, הפרטים, הדעות ומסקנות עורך עבודת הניתוח, כפי שאלה מפורטים בעבודת ניתוח זו, עשויים להשתנות ללא מתן הודעה מראש או בכלל. עבודת ניתוח זו היא על דעת עורך עבודת הניתוח בלבד ומשקפת את הבנתו ליום כתיבתה. עבודת ניתוח זו אינה מהווה תחליף, בשום צורה שהיא, לייעוץ או שיווק השקעות המתחשב בנתוניו וצרכיו המיוחדים של כל אדם. החברה וחברות קשורות לחברה, בעלי מניותיה, עובדיה ו/או מי מטעמן לא יהיו אחראים, בכל צורה שהיא, לכל נזק ו/או הפסד שייגרם כתוצאה משימוש בעבודת ניתוח זו, ככל שייגרם. החברה אינה מתחייבת ואין בעבודת ניתוח זו משום התחייבות להשגת תשואה כלשהי או רווח כלשהו כתוצאה מאמור בעבודת ניתוח זו. עבודת ניתוח זו הינה רכושה הבלעדי של טי.ג'י.אל קולמקס שוקי הון בע"מ, ואין להעבירה לצד ג', להעתיק, לשכפל, לצטט, לפרסם או לצלם, באופן מלא או חלקי מבלי לקבל אישור מראש ובכתב מהחברה.

אני רון אייכל, בעל רישיון מס' 6910, מצהיר בזאת שהדעות המובעות בעבודת ניתוח זו משקפות נאמנה את דעותיי האישיות על ניירות הערך המסוקרים ועל התאגיד שהנפיק ניירות ערך אלה. רון אייכל



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il