TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > > ניתוחי שוק אנליסטים

עפר קליין, ראש אגף כלכלה ומחקר בהראל ביטוח ופיננסים:


עפר קליין צילום יונתן בלום
הגידול ביצוא ההיי-טק פיצה על כל האובדן מיצוא שירותי התיירות וממשיך לחזק את השקל – בנק ישראל ימשיך לרכוש מט"ח
סך יצוא שירותי ההיי-טק (ללא חברות הזנק) עלה ב-4 אחוזים באוקטובר ובכך רשם גידול מדהים של 23 אחוזים!!! בהשוואה לאוקטובר בשנה שעברה. העלייה העקבית תרמה לכך שסך יצוא השירותים של ישראל גבוה ב-6 אחוזים באוקטובר בהשוואה לתקופה המקבילה בשנה שעברה, אשר פיצה על ירידה של כ-85 אחוזים ביצוא שירותים התיירות. הגורמים הללו ממשיכים לתמוך בהתרחבות נוספת של העודף בחשבון השירותים ובחוזקו של השקל.

אנו צופים שבהחלטת הריבית בשבוע הבא בנק ישראל יותיר את הריבית ללא שינוי וימשיך במדיניות הרכישות שלו (כולל מט"ח). במקביל, הבנק יפרסם עדכון לתחזיותיו כאשר אנו צופים שינויים קלים בלבד בתרחישי הצמיחה לשנה הבאה (האופטימי והפסימי) עם סיכויים גבוהים יותר להתממשות התרחיש האופטימי לנוכח קצב החיסונים המהיר.

תם אך לא נשלם. 4 וחצי שנים בשביל זה?
מנהיגי בריטניה והאיחוד האירופאי הגיעו להסכמה על הסכם סחר חדש (וצר מאוד) אשר ימנע העלאת מכסים חריגה לסחורות בין הצדדים בתחילת 2021. אמנם הצדדים הגיעו להסכמה בנוגע לסחר ולגבי מעבר חופשי של עובדים (אין), אך חסרה בהסכם התייחסות משמעותית בנוגע לביטחון, העברת אינפורמציה ובעיקר הסכמות לגבי ענפי השירותים. לכן, כל החברות הבריטיות שמספקות שירותים לאירופה, בדגש על ענף הפיננסים, יצטרכו להתמודד עם האיום שהאיחוד (או הבנק המרכזי) ידרשו הגבלות או רגולציה נוספת על פעילותם באירופה. להערכתנו, חוסר ההסכמה לגבי ענף השירותים יהווה מנוף ללחץ על בריטניה ואנחנו עוד נשמע על כך בהמשך השנה.

אחרי שנה אומללה לבריטניה, מה שפועל כרגע לטובתה זה שהיא בין הראשונות בעולם שהחלו לחסן את האוכלוסייה (עוזר שייצור החיסונים מתבצע גם על אדמת המדינה), ובהשוואה בינלאומית בריטניה מובילה במספר המתחסנים (כאחוז מהאוכלוסייה) מבין הכלכלות הגדולות.


טראמפ חתם על ההרחבה לפני שייגרם עוד נזק, וימלא את הארנקים.
אמנם כבר בשבוע שעבר הקונגרס האמריקאי הגיע להסכמה על תוכנית הרחבה נוספת שהצדדים דנו על הפרטים עוד מחודש יולי, אך הנשיא היוצא רק עכשיו חתם על החוק כנראה מכיוון שהסיכוי שדרישותיו להגדלה של התשלומים הישירים לאזרחים יתקבלו היה נמוך. החתימה תמנע השבתה של הממשלה, הפסקה של תשלומי האבטלה ל-5.4 מיליון מובטלים ותאשר הגדלה של התשלומים השבועיים כבר בשבוע הבא (ל-11 שבועות).

בנוסף, מרבית האזרחים יקבלו (עוד) תשלומים ישירים שיעזרו לרכך את הפגיעה בפעילות הכלכלית בעקבות העלייה בתחלואה והצפי להחמרה בהגבלות עם כניסתו לתפקיד של ג'ו ביידן. להערכתנו, התשלומים צפויים להגדיל שוב את ההכנסה הפרטית הריאלית של משקי הבית, כפי שקרה באפריל, ולעודד צריכה פרטית חזקה עם ההקלה הצפוייה בהגבלות סביב הרבעון השני של 2021.

נקודות מרכזיות

בארץ
ישראל נכנסה ראשונה לסגר שלישי, אך הנתונים מנובמבר מרמזים שהנזק יהיה מתון יותר בהשוואה לספטמבר. קצב החיסונים המהיר נותן תקווה שהפעם גם יסירו את ההגבלות לענפים שעדיין סגורים עוד מהסגר השני.
יצוא שירותי ההיי-טק (ללא חברות הזנק) לא הושפע כמובן מהסגר השני והמשיך להאיץ לשיאים חדשים, דבר שממשיך לתמוך בהתרחבות נוספת של העודף בחשבון השירותים ובחוזקו של השקל.

בעולם
תם אך לא נשלם - 4 וחצי שנים לאחר משאל-העם על ה-ברקזיט, ובריטניה והאיחוד הגיעו להבנה לגבי הסכם סחר סחורות צר בין הצדדים. אמנם הדבר ימנע עלייה חריגה במכסים על סחורות בין הצדדים אך להסכם חסרים עוד מספר נושאים חשובים שלא נידונו במיוחד בנוגע לשירותים שמספקות חברות בריטיות למדינות האיחוד.
יותר משבוע עבר לאחר שהקונגרס בארה"ב הגיע להסכמה על תוכנית הרחבה נוספת עד שהנשיא היוצא חתם ומנע המשך צמצום בתשלומי האבטלה והשבתת הממשל. התשלומים הישירים שיקבלו משקי הבית בארה"ב יעזרו לרכך את הפגיעה הכלכלית ברבעון הראשון.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il