TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > > ניתוחי שוק אנליסטים

עפר קליין מקבוצת הראל ביטוח ופיננסים: "בארץ - חדרי הכושר סגורים והשקל עושה שרירים. בנק ישראל עדיין לא ממצמץ"‎


עפר קליין. קרדיט צילום: יונתן בלום
יצוא היי-טק ממשיך כאילו אין משבר ותומך בחוזקו של השקל
הענף שהסתגל כצפוי הכי מהר ל'מציאות החדשה' הוא כמובן ההיי-טק, כאשר העלייה בצריכת השירותים הדיגיטליים עקב המשבר הזניקה את המכירות וההשקעות בענף בישראל ובעולם. כך סך יצוא השירותים בענפי היי‑טק בספטמבר עלה ב-2 אחוזים (על פי נתונים מנוכים עונתיות) והוא גבוה ביותר מ-20 אחוזים בהשוואה לספטמבר בשנה שעברה.

החוזקה של ההיי-טק ממשיכה לתמוך בעודף בחשבון השוטף של מאזן התשלומים ובכך גם בחוזקו של השקל מול סל המטבעות.

למרות הייסוף של השקל הציפיות לאינפלציה עלו ולהערכתנו צפויות להמשיך ולעלות

למרות הייסוף בשקל גם החודש בעוד 1.4 אחוזים מול סל המטבעות לשיא חדש, הציפיות לאינפלציה המשיכו לעלות בעיקר בשל הדיווחים על ההתקדמות המשמעותית במציאת חיסונים לנגיף. למרות העלייה הנוכחית אנו עדיין סבורים שהציפיות המגולמות בשווקים נמוכות מידי.

בנק ישראל לא מציג מדיניות חדשה – להערכתנו ימשיך לרכוש מט"ח

כצפוי, בנק ישראל השאיר את הריבית ללא שינוי על 0.1 אחוז ולא פרסם צעדים חדשים. זאת לאחר שבחודש שעבר הרחיב הבנק את מדיניות. הבנק חזר על מחויבותו לפעול במקרה של הידרדרות בפעילות הכלכלית. בהמשך, למרות התחזקות השקל לרמת שיא כנגד סל המטבעות לא הופיעה בהודעת הבנק התייחסות מיוחדת לנושא. להערכתנו, הבנק ימשיך וירכוש מט"ח בכדי להאט את קצב הייסוף.

בעולם
סין מנצלת את חולשת המתחרים

מדד מנהלי הרכש בסין לענף התעשייה ממשיך להאיץ עם 54.9 בנובמבר, חודש 9 ברציפות של התרחבות, כאשר הכלכלה ממשיכה להתאושש ונמשכת ההאצה בביקושים המקומיים. החברות מדווחות גם על עלייה בביקושים ליצוא כאשר השיבושים בייצור בחו"ל בעקבות העלייה המחודשת בתחלואה שם (במיוחד באירופה), תרמה ליזמים סיניים למלא במהירות את החלל שנוצר.

להערכתנו, למרות שלא תהיה הרחבה נוספת בארה"ב עד לסוף השנה, נראה צמיחה חיובית ברבעון הרביעי.

העלייה בתחלואה בארה"ב ממשיכה להעיב על הפעילות הכלכלית בשבועות האחרונים כאשר סך הדרישות השבועיות לדמי אבטלה עלה זה השבוע השני ברציפות ל-778 אלף ומדד אמון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן ירד ל‑76.9 נקודות לנובמבר, חלש מהצפי והקריאה הנמוכה ביותר מאז יולי.

ההוצאה הריאלית לצריכה פרטית המשיכה לעלות, אך בקצב מתון של 0.5 אחוז באוקטובר והיא עדיין נמוכה ב-2 אחוזים בהשוואה לאוקטובר בשנה שעברה. למרות הירידה בסנטימנט משקי הבית והתמתנות ההוצאה, ההכנסה הריאלית של משקי הבית עדיין גבוהה ב-5 אחוזים יותר בהשוואה לשנה שעברה, בשל תשלומי העברה הנדיבים של הממשלה עוד באפריל (בלעדיהם ההכנסה הריאלית כמעט שלא עלתה).

לכן, 'כרית הביטחון' שנותרה למרבית משקי הבית לצד העובדה שהממשל עדיין נמנע מהגבלות רחבות על הפעילות מוביל אותנו לתחזית לצמיחה חיובית בארה"ב ברבעון האחרון. זאת בניגוד להערכתנו להתכווצות באירופה ובישראל שהטילו הגבלות על הפעילות הכלכלית כדי לדכא את התחלואה.

נקודות מרכזיות
בארץ

כצפוי, בנק ישראל השאיר את הריבית ללא שינוי על 0.1 אחוז ולא פרסם צעדים חדשים, זאת לאחר שבחודש שעבר הרחיב הבנק את מדיניותו.
לפני שמתווה דחיית התשלומים מסתיים, בנק ישראל מכריז על הסכמה חדשה עם הבנקים וחברות האשראי על דחיית הלוואות ומשכנתאות לזמן ממושך, כדי לאפשר גישור תזרימי למשקי הבית שנפגעו במיוחד מהמשבר.
סך הרכישות בכרטיסי אשראי עלה במהירות בשבועיים האחרונים, אך עם שונות חדה בין הענפים. משקי הבית 'משלימים' קניות במוצרי ביגוד וחשמל, אך כצפוי הצריכה בענפי התיירות והפנאי נותרה זעומה נוכח ההגבלות.
הייצור התעשייתי זינק בספטמבר לשיא חדש, נתון שמדגיש את הסתגלות התעשייה לכללי הריחוק החברתי לצד העלייה בביקושים מחו"ל.
הצמיחה ביצוא שירותי ההיי-טק לא עוצרת, והיא ממשיכה לתמוך בחוזקו של השקל.


בעולם
העלייה בתחלואה בארה"ב העיבה על הפעילות עם עלייה במספר דורשי האבטלה וירידה בסנטימנט משקי הבית.
אך הצמיחה בארה"ב תהיה חיובית ברבעון האחרון בשל ההימנעות מהגבלות רחבות לצד עודפי ההכנסה של משקי הבית.
התעשייה בסין ממשיכה להאיץ, כאשר הייצרנים הסיניים מגדילים נתח שוק.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il