TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > > ניתוחי שוק אנליסטים

הראל פיננסים המלצות השקעה שבועיות לשוק ההון


הראל פיננסים
"המתכון להתמודדות עם התנודתיות: הפחתת סיכונים תוך שילוב אפיקים"
השבוע הפד צפוי להוריד את הריבית, השווקים מתמחרים צפי ל- 3 הורדות נוספות בשנה הקרובה ■ חודש יולי עומד להסתיים במחירי שיא בשווקי המניות בארה"ב ■ החברות האמריקאיות מכות את תחזיות הרווח ברבעון 2 ■ מה ממשיך לתמוך באג"ח הקונצרני המקומי?

מה עושים השבוע?

1. מניות- שוק המניות בישראל מפגין יציבות מול התנודתיות בעולם; עונת הדו"חות עשויה לייצר הזדמנויות נקודתיות.

עונת הדו"חות בת"א בשיאה והשבוע הבנקים במוקד. אתמול (ב') דיווח מזרחי, שחזר לחלק דיבידנד ופרסם דו"ח טוב מהצפי בזכות מדדי מחירים גבוהים, אבל נראה שהמחצית השנייה צפויה להיות פחות חיובית בין היתר בשל מדדי מחירים נמוכים יותר. שאר הבנקים שיפרסמו בהמשך השבוע צפויים להציג דו"חות טובים, בעקבות המדדים הגבוהים וגם בשל מימוש אחזקות בישראכרט, שבא ובסופר-פארם. מחר יפרסמו הבינלאומי ושטראוס; מחרתיים לאומי, דיסקונט ושופרסל וביום חמישי אלביט. הדו"חות עשויים לייצר הזדמנויות במיוחד על רקע התנודתיות בשווקים.

את התנודתיות הזו ראינו היטב על רקע מלחמת הסחר, כאשר מדדי המניות בארה"ב רשמו שינויים חדים תוך-שבועיים, בעוד ששוק המניות בישראל הפגין עוצמה יחסית. סטיית התקן של השוק המקומי נמוכה מהשוק האמריקאי כאשר לצד ירידות חדות בארה"ב השוק המקומי הפגין יציבות יחסית. בסיכום שבועי אמנם התשואה בארה"ב לא הייתה רחוקה מזו של ישראל (מינוס 0.6% ל S&P500 ות"א 35), אך במהלך השבוע S&P500 הספיק גם לרדת ב 2% ולתקן.

על רקע זה ולאחר הורדות הריבית בארה"ב ובעולם וההבנה שבישראל הריבית לא תעלה בזמן הקרוב, המיקוד להמשך השנה, הוא השקעה במניות בשיעור גבוה יחסית, תוך מעבר לשוקי מניות בעלי סטיית תקן נמוכה, כדוגמת מניות ישראל. שוק המניות בישראל הינו אחד משוקי המניות הדפנסיביים בעולם, כאשר בתקופות של שנה/שלוש שנים/חמש שנים, הוא הפגין סטיית תקן נמוכה משוקי המניות בארה"ב, אירופה, יפן והשווקים המתעוררים.

2. אג"ח בארץ- גלישה על העקום ושמירה על תיק מאוזן במח"מ בינוני כדי ליהנות מעקום התשואות התלול בישראל.
אג"ח דולרי- תשואות ממשלתיות בשפל תומכות במימוש רווחים ומעבר למח"מ קצרצר .

ביום חמישי השבוע יפורסם מדד המחירים לצרכן בישראל לחודש יולי, כאשר הצפי שלנו הוא ללא שינוי. בשל הייסוף בשקל והירידה החריגה במחיר הנפט והסחורות (בעקבות ההודעה של טראמפ על מכסים נוספים על יבוא מסין), התחזית שלנו לאינפלציה ל 12 החודשים הבאים עודכנה ל 1% בלבד. בהתחשב בנתונים אלה ובהבנה כי לאחר הבחירות תידרש כל ממשלה שתוקם למהלך משמעותי לצמצום הגירעון, אנו ממשיכים לשמור על המרכיב הצמוד בתיק ההשקעות ופועלים למען תיק מאוזן.

האג"ח הממשלתי בישראל בלט בשבוע החולף, בעיקר באפיק השקלי וזאת על רקע ירידת התשואות העולמית. מתחילת השנה השלים התל בונד שקלי בנקים וביטוח 7.2%+ ומדד התל בונד 60 סיפק 6.7%+. אנו מרגישים יותר בנוח במח"מ בינוני (ולא קצר) ושמירה על מרכיב של אג"ח קונצרני בחלק המדורג A ומעלה על מנת להקטין תנודתיות ועם מרכיב מט"ח מוגבל בכל תיק.

במיוחד אחרי העליות שנרשמו באג"ח הממשלתי הדולרי בשבועות האחרונים, להערכתנו שוק האג"ח הדולרי מושפע מהצפי האגרסיבי להורדות ריבית ב 12 החודשים הקרובים, אך גם מהעליות החדות שנרשמו בשבוע האחרון ובמהלך המחצית הראשונה. לאור זאת, להערכתנו, כיום באג"ח הדולרי במח"מ ארוך-בינוני יש יותר סיכון מאשר סיכוי. ביתרות הדולריות נבחן מימוש של רווחים נאים מתחילת השנה ונעבור בינתיים למח"מ תיק אג"ח דולרי קצר יותר, ע"י שילוב פיקדונות דולריים וקרנות כספיות דולריות - כל עוד עקום האג"ח האמריקאי הפוך.

בשונה מהאג"ח הדולרי, מבנה עקום האג"ח המקומי תלול, לכן יש עדיפות להתמקד במח"מ בינוני ואסטרטגיה של "גלישה על העקום" ע"י אחזקת אג"חים עד לפדיון. השקעה בתיק אג"ח מפוזר לפדיון מאפשרת לא רק פיזור למספר גבוה של אג"חים שקלים וצמודים ורמת וודאות גבוהה יותר לגבי התשואה לפדיון, אלא מאפשרת ללקוח לצלוח בקלות רבה יותר תקופות של תנודתיות כפי שאנו עשויים לראות במהלך המחצית הנוכחית.

.3תיק השקעות– הפחתה של הסיכונים ע"י שילוב אפיקים עם קורלציה נמוכה.

בחודשים האחרונים אנחנו מתמקדים בהפחתה הדרגתית של הסיכונים ע"י 4 פעולות מרכזיות, כאשר הפעולה המרכזית שחשוב לעשות בכדי להקטין סיכונים ותנודתיות היא שילוב מספר רב של אפיקי השקעה, תוך איתור קורלציות נמוכות בין נכסים שונים. לכן, אנו מבינים שחשוב במחצית השנייה לשים דגש משמעותי יותר על הקטנת סיכונים ומזעור התנודתיות בתיק. אנו ממליצים לשמור על מבנה תיק מפוזר שמכיל את כל האפיקים: אג"ח מדינה, אג"ח קונצרני מדורג, מניות בארץ, מניות בחו״ל וגם דולר.

כמו כן, אנו מתמקדים בהסטה לשווקי מניות בעלי סטיות תקן נמוכות יותר כמו ישראל לצד ארה"ב, באחזקה באג"ח קונצרני בדירוגים גבוהים-בינוניים לפדיון ובכך נרצה לייצר ללקוח וודאות בתשואה ולגרום לו להתמיד


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il