TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > > ניתוחי שוק אנליסטים

הראל פיננסים המלצות השקעה שבועית לשוק ההון


הראל פיננסים
"בתום שבוע סוער: פתיחה טובה של עונת הדו"חות ופסגה מתוכננת בין מנהיגי ארה"ב וסין, הרגיעו את השווקים"
מה עושים השבוע?

מניות: פתיחת עונת הדו"חות בארה"ב יכולה להרגיע את השווקים; השוק הישראלי ממשיך להיות אטרקטיבי

ביום שישי ננעלו הבורסות בארה"ב בעליות לאחר ירידות חדות במהלך השבוע. בסיכום שבועי ירד הנאסד"ק ב-3.7%, S&P 500 איבד 4.1%, והדאו ג'ונס צלל ב-4.2%. העליות באו על רקע פתיחה חזקה של עונת הדו"חות הכספיים וההודעה על פסגה בין מנהיגי ארה"ב וסין.

עד עתה פורסמו כ-30 דו"חות של חברות הכלולות במדד 500S&P. מהמדגם הזה נראה כי נמשכת המגמה שהכתיבו שני הרבעונים הראשונים של 2018, שהצביעו על צמיחה חזקה ותחזיות אופטימיות. הבנקים הגדולים שוב היו מהסקטורים הראשונים שפרסמו ולא רק שהדו"חות שלהם היו חזקים – הם גם לא הורידו תחזיות קדימה. ג'יי.פי מורגן וסיטי היכו את התחזיות זה הרבעון השמיני ברציפות, ובסך הכול הבנקים שפרסמו דו"חות הציגו עלייה של כ-20% ברווח, אך למרות זאת מניות הסקטור גילו חולשה גם ביום שישי.

מי שהובילו את הירידות בשבוע החולף היו מניות הטכנולוגיה והתעשייה. בתחום הטכנולוגיה, בלטו לשלילה במיוחד מניות מתתי סקטורים שרשמו עליות חזקות בחודשים האחרונים. במידה ותמשיך התנודתיות החדה בשווקים, סקטורים אלו, שעלו בחדות, צפויים להיות הראשונים להיפגע.

מניות התעשייה בלטו לשלילה במשך רוב השבוע, על רקע הורדת תחזית הצמיחה העולמית של קרן המטבע וההערכה כי יחד עם הירידה במחירי חומרי הגלם, היקפי הפעילות הכלכלית יושפעו לרעה.

בישראל, השווקים הגיבו להתרחשות בשווקי העולם, כשהמדדים המובילים ירדו בשיעור של 3%. בלט לחיוב מדד הנפט והגז, שהיה חזק מאוד ורשם עלייה שבועית. במבט קדימה, אנו ממשיכים להמליץ על השוק בישראל הן בשל רמות המחיר האטרקטיביות בהשוואה לעולם, הן בשל העובדה שהריבית בישראל תישאר נמוכה יותר זמן והן לנוכח התוצאות העסקיות שצפויות להתפרסם בדו"חות הרבעון השלישי. הדו"חות אמורים להצביע על המשך רווחיות יפה אצל הפירמות הנשענות על צריכה פרטית חזקה, לצד הוצאות מימון נמוכות.

אג"ח – בעולם של ריביות עולות, בוחרים לא להאריך מח"מ
למרות ירידת התשואות הארוכות בארה"ב בסוף השבוע, במבט קדימה להערכתנו אין סיבה להאריך מח"מ. עליית התשואות אמנם מוגבלת, אך במבט קדימה הריבית תמשיך לזחול מעלה, העקום השטוח אינו מגלם פיצוי הולם להארכה של המח"מ וגם התנודתיות בשווקים אינה מספקת תמיכה.

ואם בארה"ב אין סיבה להאריך מח"מ, הרי שגם בשוק המקומי אין סיבה לעשות זאת. גם הדיבורים על עלייה בגירעון הממשלתי בשוק המקומי אינה תומכת בהארכת המח"מ, למרות שלהערכתנו זו לא מגמה אלא תופעה נקודתית עקב החגים.

מרווחי האג"ח הקונצרני הדולרי בעולם ממשיכים לשייט ברמות דומות בחודשים האחרונים בכל רמות הדרוג, למעט אג"ח שאיננו בדרוג השקעה שם ראינו עלייה מסוימת במרווחים עקב הירידות במניות. בשוק המקומי ראינו מגמה הפוכה שבמסגרתה נפתחו המרווחים, אך עם הרגיעה בשווקים אנו צופים כי הם יסגרו בחזרה.

תיק השקעות – מח"מ קצר, חשיפה דולרית ושמירה על הפוזיציה המנייתית
נראה כי הבעיות הגיאופוליטיות ימשיכו לתרום לתנודתיות השווקים, אך בהינתן המשך השיפור בנתוני המקרו המגמות החיוביות בכלכלה העולמית ובשווקים צפויים להימשך. במבחן המציאות, הן של הפירמות והן של המקרו, נתוני השבוע החולף היו טובים, והם ממשיכים להצביע על מגמה של שיפור והתרחבות בכל העולם עם גידול מרשים ברווחי החברות.

הנתונים האלה ממשיכים לתמוך בשמירה על תיק השקעות הבנוי באופן שמותאם לתקופה. באג"ח, אנו ממשיכים להמליץ לשמור על מח"מ מוגבל ומיקוד באג"חים איכותיים – אסטרטגיה שהניבה בחודשים האחרונים תנודתיות נמוכה משמעותית מהנעשה בשוק האג"ח.

לצד זה, אנו ממשיכים להמליץ לשמור על רכיב דולרי, הן באמצעות קרנות כספיות דולריות והן באמצעות מכשירים אחרים כמו מדד התל בונד דולר, וזאת כדי ליהנות מהריבית הדולרית השוטפת הגבוהה ובנוסף ליהנות מהגנה על התיק במקרה של זעזועים בשוק ההון העולמי. מי שיבחן את מדדי התל בונד בשוק המקומי, יגלה כי מדד התל בונד דולר הינו מדד האג"ח היחידי שרשם תשואה חיובית מתחילת אוקטובר.

אנו ממשיכים להמליץ על חשיפה מנייתית מפוזרת, לנוכח חוסר היכולת לתזמן את השוק. ישראל ממשיכה לקבל משקל גדול בתיק המניות המקומי.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il