TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > > ניתוחי שוק אנליסטים

הראל פיננסים המלצות השקעה שבועית לשוק ההון


הראל פיננסים
"טורקיה דוחפת את המשקיעים לחפש הגנה בדולר"

מה עושים השבוע?

1. מניות – דו"חות כספיים מעולים בארה"ב תומכים בפיזור רחב ברמת המניות והסקטורים ובמגזרים עם מוטי צמיחה עתידית

סוף השבוע הסוער מחק את העליות השבועיות בבורסה בארה"ב, ברוב המדדים.

ביצועי הבורסה באירופה, כאמור, סבלו במיוחד מהחשש של פגיעה בבנקים – והמדד הכלל אירופי יורוסטוקס 600 ירד ב 0.8% בסיכום שבועי. גם בורסות אסיה רשמו ירידות, על רקע המתיחות בין טורקיה לסין.


הדבר העיב מעט על סיום אחת מעונות הדו"חות הטובות ביותר בארה"ב - באופן אבסולוטי וגם ברמה השוואתית. כ 451 חברות פרסמו דוחות כספיים, כאשר ההפתעה בהכנסות הגיעה ל 1.38%, וברווחים ל 5.5%. כל הסקטורים, למעט חברות הנפט והגז, הצליחו להפתיע ברווחים, כשסקטורי התשתיות והצריכה של שירותים בלטו במיוחד לטובה.


באופן אבסולוטי, גדלו ההכנסות בשיעור של יותר מ 10%, והרווחים עלו ביותר מ 25%. את המגמה הובילו חברות הנפט והגז, שרווחיהן עלו בשיעור של 130%, חברות חומרי הגלם שרווחיהן עלו ב 55% וחברות הטכנולוגיה, עם עלייה של 40% ברווחים. היתה זו בהחלט עונת דו"חות אמריקאית יוצאת דופן, ואילולא ההתפתחויות שצוינו בחלק הראשון של הסקירה, בוודאי היינו רואים עוד שבוע של עליות בשוק המניות האמריקאי. לשם השוואה, החברות האירופיות הציגו דו"חות הרבה פחות טובים, שאמנם העידו על כך שהצמיחה נמשכת, אך בקצב מתון הרבה יותר, ואילו דו"חות החברות היפניות נמצאים במקום טוב באמצע, בין ארה"ב לאירופה, יחד עם צמיחה כלכלית נאה שנרשמה במדינה ברבעון האחרון.
לסיכום אפשר לומר כי השוק האמריקאי ממשיך במתווה של צמיחה – וכך גם היפני, ואילו באירופה הכל איטי יותר, כהרגלה בתקופה האחרונה.

2. אג"ח – מדד תל בונד דולר מוביל את העליות באג"ח הקונצרני המקומי
למרות המהמורות שצוינו לעיל בזירה הגלובלית, השוק מתמחר עוד שתי העלאות ריבית בעקבות נתוני המקרו הטובים. לאור האירועים בגזרת טורקיה בסוף השבוע, והירידה בתשואות של האג"ח הממשלתיות, ראינו מעט פתיחת מרווחים בשוק האג"ח הקונצרניות, אך בשיעור יחסית נמוך בחלק המדורג, ומעט יותר גבוה באג"ח בסיכון גבוה, לאור העובדה שהתשואות כיום גבוהות משהיו בתחילת השנה נוצרו לא מעט הזדמנויות בשוק האג"ח הישראלי.

הזדמנות מרכזית נמצאת בחשיפה לאג"ח צמודות לדולר, בהן התשואה לפדיון גבוהה מרוב מדדי האג"ח האחרים (5.6% תשואה ממוצעת לפדיון) ובנוסף ניתן ליהנות מהגנה דולרית. מתחילת החודש מדד תל בונד דולר רשם עלייה של 1.7% ומוביל את העליות של מדדי האג"ח בישראל.

להערכתנו, בנק' הזמן הנוכחית לא כדאי להאריך מח"מ או להגדיל סיכוני אשראי בתיקי הלקוחות, במיוחד כל עוד התשואה השוטפת באג"ח מדורג גבוה ובמח"מ של כשנתיים מעניינת.

3. תיק השקעות – דולר מהווה הגנה מפני תנודתיות השווקים. מניות ישראל מעניינות.
לסיכום, ארה"ב עושה הרבה רעש בכל הקשור לתחום הגיאופוליטי – ובסוף השבוע החולף, זה התבטא לראשונה גם במחירי המניות. עם זאת, בנטרול רעשים אלה, גם מצב הפירמות וגם מצב הכלכלה נראים טוב. ההמשך יהיה תלוי גם במה שקורה מחוץ לארה"ב, ובמגמה שאליה יפנה הדולר – שכרגע הוא המטבע שכולם רוצים להחזיק אותו, לאחר שרשם שיא של שנה מול סל המטבעות העולמי.

בישראל, להערכתנו, נכון להחזיק חלק מהחשיפה האג"חית באיגרות חוב צמודות לדולר מטעמי הגנה לתיק ותשואה שוטפת גבוהה ביחס לאלטרנטיבות הצמודות מדד והשקליות. ההתפתחויות האחרונות, יחד עם ירידה בצמיחה הצפויה ברבעון השני, מורידות את ההסתברות לעליית ריבית בנק ישראל עוד השנה, ויוצרות הזדמנויות בשוק האג"ח. אנחנו עדיין ממליצים על מח"מ בינוני וחשיפה לשוק הקונצרני, בשילוב מניות - במקביל לדוחות הכספיים הטובים שמתפרסמים.

באפיק המנייתי אנו ממשיכים להמליץ על פיזור גלובאלי רחב ולא התמקדות רק במניות אמריקאיות. השוק הישראלי נהנה מתמחור מעניין. בנוסף, אנו מזהים לא מעט סקטורים מעניינים של חברות שמפתחות מוצרים שבעתיד יקבלו משקל גבוה בכלכלה העולמית כגון: סייבר, פינטק, בינה מלאכותית, מסחר אינטרנטי ועוד. לאור התנודתיות הגבוהה של תחומים עתידיים אלו והקושי לזהות עדיפות של סקטור אחד על פני השני, יש לוודא כי החשיפה מפוזרת ככל הניתן.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il