TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > > ניתוחי שוק אנליסטים

הראל פיננסים המלצות השקעה שבועית לשוק ההון: הנתונים הכלכליים והדו"חות חוזרים להוביל את השווקים


הראל פיננסים
כמו בעולם, גם בשוק המקומי עלו ציפיות האינפלציה בעקבות המדד הגבוה
דוחות כספיים חזקים לרבעון הראשון ונתוני מקרו טובים חוזרים לקדמת הבמה והובילו בשבוע האחרון לקפיצה בציפיות האינפלציה לצד עלייה בציפיות הריבית בארה"ב ■ כמו בעולם, גם בשוק המקומי עלו ציפיות האינפלציה בעקבות המדד הגבוה ■ גם בשבוע האחרון בלטו שוקי המניות מחוץ לארה"ב בביצועים טובים יותר מהשוק האמריקאי

1. מניות – פערי הריבית והתמחור עובדים לטובת אירופה ויפן

בסיכום השבוע שוקי המניות רשמו עליות נאות, כאשר דאו ג'ונס עלה ב-0.4%, S&P 500 עלה ב-0.5% ואילו הנאסד"ק עלה ב-0.6%. מחוץ לארה"ב נרשמו עליות חדות יותר, בראשן באירופה וביפן.

בשבוע השני של עונת הדוחות הכספיים בארה"ב המשיכו הדוחות לעמוד בציפיות, כאשר דוחותיהן של 87 חברות שכבר פורסמו מעידים על עלייה משמעותית ברווחים מעבר לציפיות, כשהעלייה הממוצעת מהרבעון המקביל קרובה ל-20%. יותר מ-80% מהחברות שפרסמו דוחות היכו את התחזיות, ובסך הכל, עלו הרווחים בכ-7% בממוצע מעל התחזיות, וההכנסות – ב-2% מעל התחזית.

גם חברות הפיננסים והבנקים, שרובם כבר פרסמו דוחות, מציגים מספרים דומים, כשהם נהנים מרוח גבית חזקה הודות לירידה בשיעורי המס, עליית נפח הפעילות בשוק ההון והעלייה בריבית. בסך הכל, עלו רווחי הבנקים שפרסמו עד כה ב-30% בממוצע, וזהו הסקטור עם שיעורי הרווח הגדולים ביותר אחרי סקטורי האנרגיה והטכנולוגיה, בעונת הדוחות הנוכחית.

ולמרות הנתונים הטובים – גם בהשוואה היסטורית – מדד הבנקים רשם מתחילת השנה תשואה דומה מאוד לזו של מדד S&P 500, כאשר את טבלת התשואות מובילים מדדי האנרגיה, הטכנולוגיה והצריכה המחזורית. נראה כי שוק המניות מתפקד פחות טוב ממה שהיינו מצפים, לאור החשש מכך שהתשואות עולות מהר מאוד בזמן שהמכפילים יורדים.

בסוף השבוע בלטה במהלך המסחר אפל, שירדה בכ-7% בתוך יומיים ושלחה את המדדים למטה. הסיבה לכך היתה הערכות כי קצב ההזמנות של אייפון X נמוך מהציפיות המוקדמות. עם זאת, לטובת השוק פועלת הרגיעה בתחום המכסים ומלחמת הסחר, לפחות לעת עתה.

באירופה השוק ממשיך לתפקד טוב יותר בהשוואה לארה"ב; הבורסות שם סגרו שבוע רביעי של עליות, כאשר מדד יורוסטוקס 50 כבר ירד פחות מהדאו ג'ונס מתחילת השנה והמדד של איטליה הוא המדד הטוב ביותר מתחילת השנה מבין השווקים המפותחים הגדולים. יפן תיקנה כלפי מעלה עם נתוני מקרו חיוביים ודוחות טובים, בעוד סין הפגינה חולשה.

2. אג"ח – אין סיבה למח"מ ארוך

בניגוד לעבר, ישראל מצטרפת לטרנד העולמי של העלייה בציפיות האינפלציה, והאפיק הצמוד מתפקד טוב מהשקלי, כאשר כל החזאים מעלים את ציפיות האינפלציה קדימה. המסקנה שלנו היא שצריך להיות גם בצמודים וגם בשקלים, ושאין שום הצדקה להיות במח"מ ארוך; אנו לא רואים פוטנציאל לרווחי הון באג"חים הארוכים. המרווחים של האג"ח הקונצרני בדירוגים הגבוהים כיום גדולים מרמתם במהלך 2017 ומסיבה זו אנו ממשיכים להמליץ על אפיק זה כחלופה מעניינת גם לחלק מהחשיפה באג"ח הממשלתי.

למרות הודעת בנק ישראל לפיה הוא מעריך כי הריבית בשוק המקומי תעלה ברבעון האחרון של 2018, יחד עם העלייה באינפלציה, השוק אינו מתמחר זאת. גם להערכתנו, עליית ריבית כזו תוכל לבוא רק במצב של פיחות משמעותי של השקל או תנודתיות חדה במחירי חומרי הגלם.

3. תיק השקעות – התנודתיות ממשיכה להוות פקטור במבנה התיק

התקופה האחרונה מאופיינת בעלייה ברמות התנודתיות בשווקים ולאור הערכתנו כי היא לא צפויה להעלם בקרוב – מן הראוי להיערך לכך בתיק ההשקעות. חלופה אפשרית אחת היא הגדלה של מרכיב האג"ח הממשלתי בתיקים. כשהתשואות הארוכות בארה"ב עולות בגלל עליית הריבית, כששוקי המניות זזים מהר לכל כיוון, בעיקר בגלל התבטאויות של טראמפ ומנהיגים אחרים ויש התחממות בזירה הגיאופוליטית – על פניו אגח מדינה נשמע כמו פתרון להקטנת התנודתיות בתיק ההשקעות. עם זאת, להערכתנו חלופה נוחה יותר ברמת סיכון שעשויה להתברר כנמוכה עוד יותר היא הגדלה של מרכיב האג"ח הקונצרני הקצר בדירוג גבוה (AA).

כל זאת, כחלק מהמלצתנו על פיזור ושילוב כל האפיקים בתיק כדי למתן תנודתיות - מניות, איגרות חוב וגם חשיפה מסוימת למט"ח. אנו ממשיכים להמליץ על שימוש במכשירים שבנויים בשביל להפחית תנודתיות, כדוגמת קרנות 10/90.

אחזקת רכיב מט"ח בשיעור נמוך יכולה לתרום להפחתת הסיכון בתיק ומנגד ליהנות מהריבית הדולרית הגבוהה.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il