TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > > ניתוחי שוק אנליסטים

אקסלנס ברוקראז' לאחר דוחות שופרסל


אקסלנס
צפי להמשך מומנטום חיובי וכניסה לת"א35 אך בטווח הארוך קיים סיכון מהותי במרכזי הערים בעקבות כניסה צפויה של רמי לוי * ממשיכים להמליץ בתשואת שוק במחיר יעד 18.1 ש'
מיכל אלשיך, אנליסטית בכירה באקסלנס ברוקראז', מגיבה לפרסום דוחות שופרסל לרבעון הראשון של 2017. "שופרסל פרסמה דוח בהתאם לצפי, טוב ביחס לאשתקד עם עלייה ברווח הנקי מכ-53 מיליון שקל אשתקד לכ-65 מיליון שקל וביחס לצפי ל-59 מיליון שקל. הדוח כלל הכנסה חד פעמית של כ-2 מיליון שקל".
לדברי אלשיך, "לאור עיתוי החגים החיובי ברבעון ציפינו לצמיחה של כ-3% ואילו המכירות עלו בכ-1.5% בלבד. מה שפיצה על כך היה עלייה ברווחיות התפעולית מעבר לצפי כתוצאה משיפור בצד ההוצאות. המכירות למ"ר עלו בשיעור דומה לגידול בהכנסות (1.6%) כאשר בחנויות הזהות נרשמה יציבות. הרווחיות התפעולית הייתה כ-3.7% ביחס לצפי של כ-3.5% ולעומת כ-3.3% ברבעון המקביל. הוצאות המימון עלו כפי שצפינו, עקב שינויים במדד ולמרות הכנסת מימון של כ-14 מיליון שקל כתוצאה משינוי ערך הלוואה לחברה כלולה. שיעור המס ירד בעקבות ירידה במס חברות מ-25% אשתקד ל-24% ב-2017 ו-23% ב-2018".
אלשיך אומרת כי "לאור האכזבה במכירות, דווקא ברבעון עם עיתוי נוח לחגים, הורדנו את תחזית הצמיחה שלנו ל-2017. עם זאת, ברמת הרווחיות העלנו מעט את התחזית, מה שגורר צפי לעלייה קלה ברווח התפעולי. אנו צופים במקביל גם גידול קל בהוצאות המימון ל-2017 ומשכך רווח נקי יציב. השיפור ברווחיות התפעולית מכ-3.5% ב-2016 לכ-3.7% ב-2017 צפוי למרות עלייה בשכר המינימום. מתחילת 2017 שכר המינימום עלה בפעימה השלישית, מה שצפוי להוביל לגידול של 55 מיליון שקל בהוצאות ב-2017, וזאת בנוסף לעלייה של 40 מיליון שקל ב-2016. ב-2018 העלייה בשכר צפויה לגבות כ-55 מיליון שקל נוספים".
אלשיך מעריכה כי "הגם שמדובר בסכומים מהותיים, שופרסל ערוכה למצב וללא שינויים קריטיים בינתיים במצב התחרות בשוק, אנו מעריכים כי שיפור קל ברווחיות ב-2017 הוא אפשרי. השיפור מגיע ממיצוי הליך ההתייעלות שכלל בעיקר סגירת חנויות מפסידות ושיפור בשרשרת האספקה, ע"י כניסת המרכז הלוגיסטי לפעילות מלאה והתחזקות של המותג הפרטי. ברבעון הראשון של 2017 דיווחה שופרסל כי מכירות המותג הפרטי היוו כ-21% מכלל המכירות הקמעונאיות, ביחס לכ-20% בממוצע ב-2016. לגבי האונליין דיווחה החברה כי המכירות היוו ברבעון כ-12% ביחס לכ-9% בכל 2016".
אלשיך מציינת כי "לפי סטורנקסט, שוק המוצרים המבורקדים, המהווה כ-2/3 משוק המזון צמח ברבעון הראשון של 2017 בכ-2.3%, עקב עלייה כמותית ויציבות במחירים. במרכזי הערים מאז כניסת יינות ביתן התחרות הצטמצמה, מה שתמך לדעתנו, בשילוב עם עליית שכר המינימום, בעליית המחירים בסקטור זה. לפי התקשורת, יינות ביתן מתנהלת במינוף גבוה, כך שקשה לראות צמיחה חזקה מצידה בטווח הקצר. מצב זה חיובי לשופרסל שהפורמט העירוני עבורה מהווה כ-20% בלבד מהמכירות, אך הרווחיות תחת הפורמט עמדה ב-2016 על 4.2% ביחס לכ-1.2% בלבד בדיסקאונט (שכולל את האונליין)".
עוד מציינת אלשיך כי "לאחרונה הודיע רמי לוי על כוונתו להיכנס למרכזי הערים. מהלך זה עלול להחריף מאוד את התחרות ולהביא לירידת מחירים. אמנם מדובר בשינוי שייקח זמן ועדיין לא ברור מה יהיה קצב החדירה של רמי לוי לתוך מרכזי הערים, אבל קיימת כאן חשיפה מהותית עבור שופרסל בהסתכלות על 2018 ואילך. בתחום הדיסקאונט התחרות ממשיכה להיות חזקה ביחס למרכזי הערים".
אלשיך מעריכה ביחס לעסקת ניו פארם כי "ברמת התמחור, העסקה יכולה להוסיף בהערכה גסה כ-1 שקל למניה. במידה והעסקה תאושר במתווה הנוכחי, הדבר יכול להציף ערך, עם הגדלת נוכחותה של שופרסל וחיזוק כוחה מול הספקים. יחד עם זאת, קיימת אי וודאות בנוגע למתווה שבו תאושר העסקה, אם בכלל, כאשר ביטולה יכול להעיב על המניה. לאור כך, המודל שלנו אינו מגלם את העסקה כלל. מאורע אחר בטווח הקצר הוא צפי גבוה לכניסת שופרסל לת"א 35 באוגוסט. כניסה לת"א35 אמנם לא צפויה להביא לביקושים מהותיים מצד תעודות הסל, משום ששופרסל תספוג גם היצעים ממדד ת"א90, אך בהסתכלות ארוכת טווח מדובר על ידיעה חיובית ברמה מסחרית שיכולה להציף ביקושים ומחזור".
אלשיך מעריכה כי "הטווח הארוך טומן מספר סיכונים לשופרסל, בייחוד בסקטור הרווחי במרכזי הערים. בטווח הקצר יותר החברה תמשיך לספק להערכתנו תוצאות טובות, כאשר הכניסה הצפויה לת"א35 ו/או אישור עסקת ניו פארם יכולה להטיב עם החברה ברמה המסחרית. לאור מגמות מעורבות ממשיכים להמליץ בתשואת שוק במחיר יעד של 18.1 שקל (ללא שינוי). המחיר הוא כ-4% מתחת למחיר המניה בשוק, ואינו כולל את עסקת ניו פארם באם תאושר".


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il