TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > > ניתוחי שוק אנליסטים

50 שנה ועדיין רלוונטי: המדיניות המוניטרית של ארצות הברית עדיין בפוקוס


דויטשה בנק
סקירת השווקים השבועית של הכלכלן הראשי לדויטשה בנק- כריסטיאן נולטינג
תמונת המצב בשווקים:
האירוע שיתפוס את מרבית תשומת הלב מצד המשקיעים יהיה פרסום הפרוטוקולים מישיבת הפד האחרונה שנערכה ב-27-28 ביולי. 50 שנה מאז הכרזתו של הנשיא ניקסון על סיום סטנדרט הזהב הבינלאומי ב-15 לאוגוסט 1971 , המדיניות המוניטרית האמריקאית עדיין במרכז הפוקוס.
הבנק המרכזי של אינדונזיה והבנק המרכזי הסיני יקבלו החלטות בנוגע לריבית במדינותיהם בימים חמישי ושישי בהתאמה. תקצירים של ישיבת הבנק המרכזי האוסטרלי והטורקי יתפרסמו בימים שלישי ורביעי.
השבוע הקרוב לא יהיה עמוס בנתוני מאקרו משמעותיים. רוב נתוני האינפלציה עבור חודש יולי כבר יצאו לאור אך כן נקבל את מדד המחירים לצרכן ויצרן ביום רביעי ואת מדד המחירים ליצרן בגרמניה ביום שישי. בין נתוני המאקרו שיפורסמו השבוע בארצות הברית נקבל את נתון המכירות הקמעונאיות, התחלות בנייה ושני נתוני סנטימנט חשובים בסקטור העסקי. בגוש היורו נקבל מספר מצומצם של נתוני מאקרו השבוע אך כן נקבל עדכון לגבי הקריאות של התוצר ברבעון ה-2 (יום שלישי) ומדד המחירים לצרכן(יום רביעי).

עדכון שווקים: התשואות יורדות עקב חשש להמשך הצמיחה
תשואת אגרת החוב ל-10 שנים של ארצות הברית נסחרת ברמה של 1.26%, ירידה של 10 נקודות בסיס מהגבוה של שבוע שעבר. חששות בנוגע לצמיחה העולמית מתעוררות כאשר ישנה גם אמונה כי צמצום הרכישות של הפד עלול להתחיל מוקדם מהצפוי. מדד מחירים ליצרן גבוה מהתחזיות (7.8% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה) ונתוני תעסוקה אחרונים חזקים מהצפי עשויים לחזק את הטענה לרמות ריבית גבוהות יותר. שווקי המניות נראים חלשים יותר בתחילת שבוע המסחר הבוקר לאחר עליות נוספות שנרשמו בשבוע שעבר כאשר מדד האס אנד פי 500 זחל למעלה לרמה של 4468 ומדד הSTOXX 600 רשם עלייה יומית עשירית ברציפות-הריצה הארוכה ביותר שלו מאז 2006. מחירי הנפט ממשיכים לרדת לאור חששות בנוגע לביקוש והם נסחרים כעת במחיר של 68 דולר לחבית מסוג WTI. מחירי הזהב ממשיכים להיסחר נמוך ברמה של 1777 דולר לאונקיה. מדד DXY ירד שוב לרמה של 92.5 .
שורה תחתונה: התשואות נופלות שוב עקב חששות בנוגע לצמיחה הגלובלית והאפשרות לצמצום הרכישות של הפד מוקדם מהצפוי. שווקי המניות עשויים להיות מושפעים מכך.

סין: צמיחה איטית יותר ותגובת המדיניות לכך
חששות בנוגע להשפעות של התפרצויות נגיף הקורונה במדינה על הכלכלה הסינית נמשכות. נתוני סחר החוץ שפורסמו שבוע שעבר לא בדיוק עזרו להפיג את החששות: הצמיחה בייצוא והייבוא לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה היו מתחת לציפיות והפרעות בכל הקשור לשילוח הימי ממשיכות להיות בעיה גלובלית. נתונים שפורסמו הבוקר בסין- מכירות קמעונאיות שעלו בשיעור של 8.5% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה וייצור תעשייתי שרשם עלייה של 6.4%, מצביעים על צמיחה חזקה אך בקצב איטי יותר כפי שעולה מנתוני מדד מנהלי הרכש האחרונים. סקטור השירותים עשוי למצוא את המחצית השנייה של 2021 כקשה יותר כאשר גם סקטור הנדל"ן חווה האטה. ייתכן וישנה הצדקה להקלה מוניטרית נוספת במחצית השנייה של 2021 אך הבנק המרכזי הסיני עדיין לא צפוי לחתוך את הריבית בפגישתו ביום שישי הקרוב. מדיניות פיסקלית עשויה לשאת ברוב הנטל מעתה והלאה.
שורה תחתונה: נתוני המאקרו האחרונים מצביעים על כך שהצמיחה מאטה. צפויים מספר צעדים פיסקליים ומוניטריים בזמן שנותר עד לסוף השנה.

ארצות הברית: נתונים והתפיסה בנוגע לצמצום הרכישות
פרוטוקולים מישיבת הפד האחרונה שנערכה ב-27-28 ליולי יתפרסמו ביום רביעי הקרוב. כל רמז בנוגע לצמצום מוניטרי מוקדם יותר או רחב יותר עשויים לפגוע בשווקים. נתוני תעסוקה חזקים עבור חודש יולי הציתו מחדש את החשש בנוגע לצמצום תוכנית הרכישות של הפד (למרות חששות בנוגע לצמיחה הגלובלית) ועל אף העובדה כי השווקים מקבלים את הגישה של הפד כי האינפלציה היא זמנית, הנתונים נותרו מעורבים: מדד המחירים לצרכן לחודש יולי הגיע מתחת לצפי אך מדד המחירים ליצרן רשם עליית שיא לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה. כמובן שמספר אי התאמות ממשיכות להיות בכלכלה האמריקאית. מספר המשרות הלא חקלאיות נמצאות ברמה נמוכה של כמעט 5.7 מיליון משרות מתחת לרמתם לפני הקורונה ושיעור ההשתתפות בשוק העבודה עדיין מתחת ליעד של הפד כאשר ההתאוששות ממוקדת בסקטורים מסוימים במגזר השירותים. עדיין השילוב של צמיחה חזקה יחד עם חששות מאינפלציה ימשיכו לשים על השולחן את צמצום הרכישות של הפד. נתוני מכירות קמעונאיות חזקים (שלישי) או חדשות חיוביות מכיוון אישורי הבניה והתחלות בנייה (רביעי) עשויים לשנות את התפיסה של השווקים כמו גם נתון מדד האמפייר סטייט של ניו יורק או סקר הייצור של הפד לאזור פילדלפיה (שלישי וחמישי).
שורה תחתונה: צמצום עתידי של רכישות הפד נותר על השולחן. הכלכלה האמריקאית צומחת מהר למרות מספר אי התאמות בתעסוקה ובמקומות אחרים.

גוש היורו: המומנטום של ההתאוששות מאט
אנו לא נקבל הרבה נתוני מאקרו בגוש היורו השבוע: עדכונים לנתוני התוצר לרבעון ה-2 ומדד המחירים לצרכן יחד עם נתון החשבון השוטף. אדישות טבעית לתקופת החופש הגדול לא צפויה להסיר את הדאגות הכלכליות. ירידות חדות בסקר ה-ZEW של גרמניה וגוש היורו בנוגע לציפיות הכלכליות, יוחסו לוריאנט הדלתא והאטה כלכלית בסין. סקר ה-ZEW מבוסס בעיקר על ההשקפות והציפיות של כלכלנים אך גם נתונים כלכליים שוטפים (מספר המבקרים בקניונים, נתונים בנוגע לתיירות) מצביעים על כך שההתלהבות בקרב הצרכנים מתמתנת. בריטניה קרובה יותר לפתיחה מלאה מחדש של הכלכלה מאשר גוש היורו אך הניסיון הבריטי מלמד על כך שזהירות נחוצה. התוצר לרבעון ה-2 בבריטניה הצביע על עלייה חדה בצריכה הפרטית של 7.3% אך סך התוצר הבריטי נותר 4.5% נמות יותר מלפני הקורונה. השינויים מחודש לחודש גם מצביעים על כך שההתרחבות הכלכלית מאטה: הייצור התעשייתי הבריטי צמח בשיעור של רק 0.3% מאז אפריל עקב בעיות אספקה והפרעות שונות. נתוני האינפלציה שיפורסמו ביום רביעי עשויים להגביר את הספקולציה על צמצום עתידי של המדיניות המוניטרית על ידי הבנק המרכזי הבריטי.
שורה תחתונה: הצמיחה באירופה עשויה להאט כאשר חשש מווריאנט הדלתא הוא רק תורם אחד מבין נוספים.

עונת הדוחות לרבעון ה-2 מתקרבת לסיומה
עונת הדוחות לרבעון ה-2 בארצות הברית מתקרבת לסיומה: 456 חברות אסד אנד פי 500 פרסמו את תוצאותיהם כאשר 85% מהן מכות את תחזית האנליסטים. סקטורים הצריכה המחזורית והפיננסיים הראו את ההפתעות החיוביות הגדולות ביותר אך כל 11 הסקטורים במדד צפויים להציג צמיחה ברווחיות לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה. באופן מעודד, רוב החברות שמסרו תחזית שנתית עדכנו כלפי מעלה את תחזית הרווח שלהם. האנליסטים צופים כעת כי הרווח המצרפי עבור שנת 2021 יעלה בשיעור של 41.9% וההכנסות בשיעור של 14.5% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה. עונת הדוחות לרבעון ה-2 באירופה גם מסתמנת כחיובית : מתוך 397 החברות במדד STOXX 600 שפרסמו את תוצאותיהם עד כה, 63% הכו את התחזיות. הרווח המצרפי וההכנסות במדד צפויים לרשום עלייה של 10.4% ו51.9% בהתאמה עבור שנת 2021. באירופה כמו בארצות הברית, הרווחיות של הסקטורים המחזוריים ברבעון ה-2 עלו יותר מאשר הסקטורים הדפנסיביים.
שורה תחתונה: עונת הדוחות לרבעון ה-2 הוכיחה את עצמה כחיובית אך לא צריך להניח כי המומנטום החזק הזה בתוצאות יימשך.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il