TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

איך נקבע התמחור של מזרנים ומה ההבדל בין הסוגים השונים?


ענף המזרונים יכול ללמד אותנו לא מעט על הדרך הנכונה שבה צריך לתמחר מוצרי יסוד. מסתבר שלמרות שכמעט בכל חדר שינה יש מזרון, רק מעטים יודעים מה ההבדלים בין הסוגים השונים ואיך זה משפיע על התקציב המשפחתי. הנה כל התשובות

מזרנים כבר מזמן לא משמשים רק לשינה, מנוחה או ריפוד של משטחים קשים. הם נחשבים כיום סל סטטוס וטווח המחירים שלהם נע בין כמה מאות שקלים לעשרות אלפי שקלים לפריט בודד. מצד שני, צריך לזכור שעדיין מדובר במוצר יסוד. קשה לתאר חדרי שינה בלי מזרנים וגם מי שידו לא משגת חייב למצוא דגם שמתאים למסגרת התקציב שלו. השאלה המעניינת בהקשר הזה היא כיצד נקבע התמחור של מזרנים ומה הקשר בין הסוגים השונים לבין העלות הסופית ללקוח.


כמו כל מוצר אחר, גם במזרנים המחיר הוא בדרך כלל פונקציה של איכות. מיותר לציין שמזרן איכותי יעלה יותר ממזרן בסיסי ולכן מה שזול עולה ביוקר. במילים אחרות, עדיף להשקיע באופן חד פעמי במזרן איכותי מאשר לצבור הפרעות שינה ובעיות בתפקוד הפיזיולוגי. אם בכל זאת מעוניינים לחסוך בהוצאות, צריך להבין כיצד חומרי הגלם שמהם מיוצר המזרן משפיעים על המחיר שלו.


מה יש בתוך המזרן שלכם?
היצרנים הגדולים מתמחרים מזרנים לפי הרכב חומר הגלם העיקרי. בייצור מזרני ספוג מפוליאוריטן מוקצף ההוצאה נעה סביב כמה מאות שקלים בלבד והמחיר בהתאם, לעומת מזרני קפיצים שמיוצרים מחוטי מתכת ולכן הם מעט יקרים יותר. בקצה הסקאלה נמצאים מזרני לטקס מיוצרים מתחליב גומי אורגני ומזרני ויסקו מפוליאוריטן בטכנולוגיה מיוחדת. אלו חומרים יקרים שמעלים את המחיר של המזרנים החדשים בעשרות אחוזים.


הרכב חומר הגלם העיקרי כל כך חשוב לתמחור המזרן כי הוא משפיע על התמיכה האורטופדית, הנוחות והבלאי. במזרני קפיצים אפשר לקבל תמיכה מרחבית חלקית בלבד ובמזרני ספוג יש רק יציבות טובה, לעומת מזרני לטקס שמתאפיינים בתמיכה נקודתית אופטימאלית או מזרני ויסקו שבהם התמיכה מותאמת לקימורי הגוף של כל משתמש בנפרד.


אם זה לא מספיק, מחיר המזרן מושפע מהרכב חומר הגלם העיקרי בגלל הנוחות והבלאי. אם תשלמו מחיר נמוך על מזרני קפיצים או ספוג תיאלצו לספוג בלאי גבוה ומהיר, לעומת מזרני ויסקו שבהם הבלאי נמוך ומזרני לטקס שבהם הוא כמעט לא קיים. חוץ מזה, הנוחות במזרני קפיצים מושגת על ידי שכבות הריפוד העליונות אבל במזרני לטקס וויסקו היא מרבית. בניגוד לדברים אחרים, מזרן הוא מוצר שבו אפשר להרגיש את האיכות והמחיר גם בלי להיות מומחה בעל ניסיון.


כך הטכנולוגיה משפיעה על הבריאות
מי שרוצה לשמור על הבריאות שלו צריך להשקיע במזרנים עם תמיכה אורטופדית אידיאלית. במקביל, יש לזכור שמחיר המזרנים משקף במידה מסוימת את הטכנולוגיה שפועלת מאחורי הקלעים. הטכנולוגיה הכי מיושנת היא של מזרני ספוג ומזרני קפיצים. לעומת זאת, הטכנולוגיה של מזרני לטקס מתקדמת מאוד כי היא מנצלת את תחליב הגומי האורגני למניעת אלרגיות, והטכנולוגיה של מזרני ויסקו כבר בשימוש של נאס"א.


הטכנולוגיה שבה משתמשים כדי לייצר את המזרנים משפיעה על הבריאות בצורה פשוטה. כך למשל, במזרני קפיצים יש התנגדות גבוהה שעלולה לגרום לעיכוב מעבר נוזלים בגוף. מזרני ספוג אמנם מייצבים את עמוד השדרה, אך הם לא מעניקים את התמיכה האורטופדית הרצויה ולכן גורמים לכאבי גב וכתפיים תפוסות.


מנגד, במזרני לטקס תוכלו ליהנות מחומר אורגני, סטרילי ואנטי בקטריאלי. מזרן הלטקס מופק מעץ הגומי והוא דוחה את קרדית הבית והאבק. הלטקס פועל כשכבת ריכוך שמתאימה את עצמה לקימורי הגוף ולצרכים הספציפיים שלכם. כמו כן, במזרני לטקס ישנה רמת אוורור גבוהה והטכנולוגיה של המזרן מומלצת מאוד למי שסובל מהפרעות שינה.


גם למזרני ויסקו יש יתרונות שמדגישים עד כמה חשוב להשתמש בטכנולוגיה מתקדמת כדי לשמור על הבריאות. חומר הויסקו הומצא כאמור עבור נאס"א, אך כדאי לדעת שהוא מכונה "ספוג חכם" בגלל שהוא עשוי חומר אלסטי דמוי ג'ל. זה חומר שנשאר קשיח בטמפרטורת החדר ומתרכך רק בהתאם לחום הגוף. אחרי שתישנו על מזרן כזה תבינו כיצד צריך להתפזר הלחץ על פני המזרן ומהי תחושת ריחוף אמיתית. בנוסף, במזרני ויסקו ישנה התנגדות נמוכה שמאפשרת מעבר נוזלים תקין ללא הפרעות.


טיפים לבחירת מזרן משתלם
בשורה התחתונה, כל אחד רוצה לחסוך בהוצאות מיותרות ולמצוא את המזרן שמתאים לו גם בתקציב הגיוני. בשביל לעשות את זה צריך להגדיר מטרות וצרכים ולהתייעץ עם אנשי מקצוע. חשוב לבדוק האם אפשר לקחת את המזרן לתקופת ניסיון ולהוריד את הניילון, האם ישנה תקופת אחריות ומה היא כוללת ומי אחראי על הובלת המזרן במקרה של תקלה.
מזרן הוא מוצר שמאוד כדאי להשקיע בו על אף המחיר הגבוה. יש דברים שאסור להתפשר עליהם והמזרן ללא ספק נמצא באחד המקומות הראשונים של פריטי החובה בחדר השינה.


קרדיט לתמונות - אתר עמינח

















טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

7/7/17
1. כמה כסף להשקיע ברכישת מזרן חדש - משה
חפשו בגוגל "כמה כסף להשקיע ברכישת מזרן חדש" ותדעו באמת כמה כסף צריך להשקיע בעת רכישת מזרן חדש...
המאמר נכתב ע"י אתר "רק מזרנים".
[סגור תגובה]
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il