TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

קריסטין לינדאו על טראמפ: "צריך יותר מחתן יהודי כדי להגיע להסכם אזורי"


קריסטין לינדאו וירום אריאב צילום: יעל צור
קריסטין לינדאו, סגנית נשיא בכירה בסוכנות הדירוג העולמית מודי'ס בפורום שוק החוב של מידרוג: "טראמפ בלתי צפוי, לא מבין בכלכלה ויודע למכור רק דבר אחד – את שמו"
היא לא חסכה ביקורת מהנשיא האמריקאי גם באשר לתוכניותיו להגיע להסכם שלום בין ישראל ושכנותיה:
"צריך יותר מחתן יהודי כדי להגיע להסכם אזורי"
"טראמפ בלתי צפוי, לא מבין בכלכלה ויודע למכור רק דבר אחד – את שמו. מחליט לצייץ ללא כל הבנה כלכלית ולא יודע דבר על שיעורי הריבית בעולם", כך אמרה היום קריסטין לינדאו, סגנית נשיא מודי'ס העולמית בפורום שוק החוב של מידרוג שנערך היום בנוכחות בכירים בשוק ההון בבורסה לניירות ערך בתל אביב.
לדבריה, "המתח האזורי מוביל לתקציב ביטחון מוגדל וגבוה משמעותית. הסכם שלום עם פלסטינאים וירידה במתח האזורי בשני הצדדים תביא לפינוי תקציבים לטובת דברים אחרים ותגדיל את היציבות שלה בישראל".
בתשובה לשאלה שנשאלה על ידי ירום אריאב לשעבר מנכ"ל משרד האוצר על ניסיונותיו של טראמפ להביא להסכם שלום באזור באמצעות חתנו היהודי, ענתה לינדאו כי היא לא צופה למאמץ הזה סיכוי גדול וצריך יותר מחתן יהודי כדי להגיע להסכם אזורי מאחר ויש כל כך הרבה מדינות מעורבות ורוויות אינטרסים".
בנוסף הדגישה כי, "מתח אזורי מוביל לתקציב הגנה גבוה. הסכם שלום עם הפלסטינים וירידה במתח באזור, לא תלוי רק בממשל הישראלי אלא גם ביריב שמוכן להיכנס למשא ומתן. הפקטור הזה הוא לא קשור רק לישראל, אבל התוצאה הסופית היא שהלחץ האזורי אולי יתייצב ואולי יפחת".
לדבריה: "אנו רואים שלישראל עמידות בפני כל מיני סוגים של הלם- גם גיאופוליטי וגם כלכלי וגם פנימי. אנו צופים שישראל תישאר עם כלכלה יציבה באופן יחסי ותגדיל את היציבות מאקרו שלה. התפתחות גיאו פוליטית תפריע ליציבות הכלכלית של ישראל".
"התקדמות בהסכם השלום עם הפלסטינים יכולה להוביל להעלאת הדירוג".
"באופן אירוני אנו רואים ששינוי קורה בסחר גלובלי, שינוי חיובי. הכניסה של "הנשיא טראמפ", ולדעתי זו פעם ראשונה שאמרתי את צירוף המילים הזה בפומבי, והפחד שקשור לכך. יציאה של בריטניה ללא סחר חופשי, אני חושבת שהצעדים האלו מאיימים את ההתקדמות שהתחלנו לראות, ובמיוחד אנו רואים את הגידול הלא צפוי באירופה. אנשים אחרי המשבר הגלובלי. אני חושבת שהמידה שבה ארה"ב דוחפת קדימה את הרעיונות האלו יהיו קריטיים בעולם כולו. זה ישנה את הדינמיקה הגלובלית.
ראינו את זה היטב ברשמים מהשיחה בין דונלד טראמפ וראש הממשלה האוסטרלי על איך תשתנה הדינמיקה הגלובלית - אנו נמצאים כעת בתקופה מסוכנת!"
בשיחה עם ירום אריאב, מנכ"ל משרד האוצר לשעבר אמרה סגנית נשיא מודי'ס העולמי היא לא חסכה ביקורת מנשיא ארה"ב הנכנס, גם בעניין יחסו לישראל. "עם נשיא שיש לו בת יהודיה ויועץ- חתן יהודי- הוא "שוכח" להזכיר יהודים ואת זכר השואה ביום השואה הבינלאומי. זה מפתיע בעיניי שזה נעשה בצורה מחושבת!!
"אנו רואים לגבי ההתנחלויות ששומעים ביקורת על קבלת ההחלטות של ישראל שלא נראתה קודם בארה"ב. אותי זה מדאיג. לדעתי ישראל וארה"ב קשורות ומחויבות זו לזו וארה"ב היא התומכת הגדולה ביותר של ישראל, ולא הייתי רוצה לראות גידול בתחושות האנטישמיות והתחזקות שלה בארה"ב".
אריאב: "טראמפ אמר שאחת מתוכניותיו היא ל"סגור עסקה" במזרח התיכון, "כי הוא יודע לסגור עסקאות". הוא שלח את החתן שלו להביא לו את הדיל. בעינייך כסוכנות דירוג, אין ספק שיהיו פירות להסדר כזה בין ישראל והעולם הערבי המתון יותר או הפלסטינים. מה ישתנה בדירוג של ישראל אחרי הסכם כזה?
לינדאו: אני לא אתן למאמץ הזה סיכוי גדול. אם יצליח, ולא מספיק רק שיש לך חתן יהודי כדי להצליח להגיע להסכם שלום- זה מאד מופרך! אחד הדברים החסרים במאמץ להשיג הסכם שלום הוא שיש כל כך הרבה מדינות מעורבות שיש להן מטרות שונות במעורבות הזו. עבורנו, המידה שבה יכול להיות תהליך שלום עם הפלסטינים יהיה המשמעותי ביותר בהיבט של הכלכלה הישראלית. זה יביא להפחתת משאבים מתחום הביטחון, הרבה יותר סביר שהמעורבות של ערבים ישראליים תגדל.
"טראמפ לא צפוי. הוא לא יודע על דבר על שיעורי ריבית. הוא מחליט לצייץ על זה בלי שיש לו הבנה אמיתית בכלכלה. למרות שהוא איש עסקים, הכוח של עסקיו, כמו שאתם יודעים, מגיע רק ממכירת שמו".


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il