TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > > המלצות אנליסטים

הבנק המרכזי האירופאי- מדיניות המוניטרית ללא שינוי, הבנק קורא להמשך התמיכה הפיזקלית


הבנק המרכזי האירופאי
מחלקת ניהול עושר דויטשה בנק מעדכנת- הבנק המרכזי האירופאי-ECB המדיניות המוניטרית ללא שינוי,הבנק קורא להמשך התמיכה הפיזקלית. נקודות עיקריות מהחלטת מהחלטת הבנק:


נקודות עיקריות מהחלטת הבנק:


הבנק המרכזי האירופאי הותיר את המדיניות המוניטרית ללא שינוי ולא דן בשינוי הצעדים הקיימים למרות נזילות עודפת שקיימת במערכת.


השווקים הגיבו באדישות להחלטת הבנק שהייתה צפויה. היורו התחזק מעט מול הדולר.


תשומת הלב מופנית כעת למועצת האיחוד האירופאי כאשר עיניי המשקיעים והבנק המרכזי נשואות אליהם בתקווה שתהיה הסכמה לחבילת תמיכה פיזקלית.


מה הוחלט בפגישת הבנק?


הבנק המרכזי האירופאי החליט לא לבצע שינוי במדיניות המוניטרית שלו השבוע. הבנק חזר על ההתחייבות שלו מפגישות קודמות לבצע שינוי בכל הכלים העומדים לרשותו בהתאם להתפתחות המצב בעתיד.כל שיעורי הריבית הקיימים נותרו ללא שינוי.גובה תוכנית רכישות החירום שהוקמה להתמודדות עם הנגיף נשארה ללא שינוי בהיקף של 1.35 טריליון יורו. לאחר שהרחיב את מסגרת התוכנית בדמות נכסים אפשריים לקניה בחודש יוני החליט הבנק לא לבצע שינוי נוסף כאשר לא קיים לחץ מן השווקים הפיננסיים ובתוכנית עדיין נשאר סכום לחודשים הקרובים.                    במהלך מסיבת העיתונאים עם ראשת הבנק לאגארד ציינה כי ייתכן שינוי בשיטת הדירוג שהבנק נוהג בנזילות עודפת שנוצרת אך מועצת הבנק לא ראתה לנכון לעשות שינוי זה כעת ולכן לא עלה הנושא במסגרת הדיונים. היא הדגישה שוב את גמישות תוכנית החירום של רכישות הנכסים וציינה כי קצב רכישות אגרות החוב ירד לאחרונה. ציפיות האינפלציה מתאוששות לאט אך עדיין מצויות ברמות נמוכות היסטורית. המועצה ציינה כי סביבת המאקרו עדיין נוטה לצד השלילי וקיימים סיכונים לתחזית הכלכלית. צפי הבנק הוא שהאינפלציה תמשיך להיות מתחת ליעד הבנק ונמוכה ברמה היסטורית לפחות עד סוף השנה כאשר השפעות מחיר הנפט הנמוך והורדת מיסים בגרמניה משפיעות לשלילה על רמת המחירים. המשך מדיניות מוניטרית מרחיבה עדיין נחוצה וקריטית להשגת יעד האינפלציה של הבנק בטווח הארוך. נגידת הבנק לאגארד ציינה לטובה את תוכנית 3 TLTRO של הבנק אבל  בסקירה על הלוואות הבנק שפורסמה הביעה חשש מהידוק דירוג האשראי של הבנק לאחר שהביטחונות של מדינות האיחוד מגיעות לסוף תוקפן.


תגובת השווקים.


מכיוון והחלטת הבנק המרכזי האירופאי הייתה צפויה תגובת השווקים הייתה אדישה. הירו התחזק מעט במסחר מול הדולר ועלה לרמה של 1.14. לאחר הצהרת הבנק על החלטתו. שווקי המניות נשארו בטריטוריה שלילית כאשר מדד יורוסטוקס 50 נסחר בירידה של 0.4%. אגרות החוב ל10 שנים של גרמניה נסחרו בתשואה שלילית של 0.46%.


המשמעות עבור המשקיעים?


המדיניות המוניטרית המרחיבה של הבנק המרכזי האירופאי צפויה להישאר איתנו לתקופה ממושכת וכתוצאה מכך אגרות החוב ימשיכו להיסחר בתשואות נמוכות היסטורית. ראשת הבנק לאגארג בהצהרתה במסבית העיתונאים יצאה בקריאה נחרצת לתמיכה פיזקלית משמעותית. התחזית שלנו שללא מדיניות פיזקלית משמעותית מדיניות מנוטירית לבדה לא מספיקה להצית צמיחה כלכלית חזקה. מועצת הבנק תומכת בתוכנית  החילוץ המדוברת של מדינות האיחוד והדגישה כי יש צורך גם ברפורמות מבניות על מנת לגרום לצמיחה כלכלית והתאוששות מהירהשיובילו גם לאפקטיביות גדולה יותר של המדיניות המוניטרית. בעוד שהמדיניות המוניטרית תמשיך לתמוך נזילות מספקת המדיניות הפיזקלית יכולה להיות ממוקדת יותר בסקטורים מסוימים של הכלכלה.  האירוע הגדול הבא מבחינת השווקים הוא פגישת מועצת האיחוד האירופאי שיצאה לדרך ביום שישי האחרון ובה דנו בתוכנית החילוץ האירופאית ותקציב האיחוד. דינמיקת המנהיגים של מדינות האיחוד צפויה לגרום לכך שפריצת דרך גדולה בפגישה הנוכחית תהיה קשה להשגה. קנצלרית גרמניה מרקל שעומדת בראש המועצה תנסה להוביל יחד עם ראש ממשלת צרפת עמנואל מקרון להסכם בין מדינות האיחוד על תוכנית החילוץ. "ארבעת החסכנים" יחד עם ראש ממשלת הולנד רוט שכרגע הוא הקול הבולט ביותר עדיין סקפטיים במיוחד בנוגע למענקים. חלוקה והבחנה בין מענקים והלוואות כמו תנאים נוספים של תוכנית החילוץ עדיין תחת דיון אך היקף הכספים בתוכנית מוסכם בגדול. הסכמה בין מדינות האיחוד על התוכנית יכולה לבוא במפגש הבא של המועצה. השווקים הפיננסיים תימחרו לא רק את יציאתה לפועל של התוכנית אלא המשך תמיכה מוניטרית ופיזקלית בעתיד. עיכוב בהסכמה על התוכנית או אי יכולת להגיע להסכמה יכולים להוביל לתנודתיות משמעותית בשווקים.                                                                                      


לסיכום: מדיניות הבנק המרכזי האירופאי שנותרה ללא שינוי הייתה צפויה על ידי השווקים. המשך נזילות בשווקים ומדיניות מוניטרית מרחיבה וגמישה צפויה להמשיך ללוות את השווקים לאורך זמן.מדיניות פיזקלית לעומת זאת יש לה את היכולת להיות ממוקדת בסקטורים ספציפיים ולכן מבחינת השווקים פגישת מועצת האיחוד האירופאי משמעותית וחשובה יותר מהחלטת הבנק המרכזי האחרונה ביום חמישי. הסכמה על תוכנית החילוץ של מדינות האיחוד והתקציב צפויה לקחת עוד זמן מעבר לפגישה הקרובה וכל עיכוב או חוסר הסכמה יוביל לתנודתיות בשווקים.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il