TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > > המלצות אנליסטים

הראל פיננסים המלצות השקעה שבועיות לשוק ההון


הראל פיננסים
מדד הנאסד"ק ירד בשבוע האחרון 1.8%- ומתחילת השנה רשם עליה של 2%+

התמקדות במניות ישראל ובסקטור הציוד הרפואי בארה"ב, נזהרים ממניות שווקים מתעוררים ומניות מסקטור התיירות שיסבלו מהשלכות השפעת הסינית


מה עושים השבוע?

1. מניות- התמקדות במניות ישראל ובסקטור הציוד הרפואי בארה"ב, נזהרים ממניות שווקים מתעוררים ומניות מסקטור התיירות שיסבלו מהשלכות השפעת הסינית

הכלכלה הגלובלית והשווקים הפיננסים התחילו את 2020 במומנטום חיובי אך התפרצות נגיף הקורונה שינתה את התמונה במהירות והובילה אותנו לשבוע שני של ירידות חדות בארה"ב ובעולם כשהבוקר השוק הישראלי מצטרף ומשלים את הירידות. מדד ה S&P500 ירד בשבוע האחרון 2.1%- ומתחילת השנה רשם ירידה של 0.2%-. מדד הנאסד"ק ירד בשבוע האחרון 1.8%- ומתחילת השנה רשם עליה של 2%+. השוק הישראלי הצטרף היום לירידות שראינו בסוף השבוע.

במבט קדימה, כל עוד שיעור התמותה מתוך סך הנדבקים ממשיך להיות נמוך ונעשים צעדים גלובליים למניעת ההתפשטות, סביר שנראה תיקון כשהתמונה תתבהר. עם זאת, למי שבכל זאת חושש ומעוניין להיערך מראש לתסריטים מורכבים יותר, ניתן להיערך בחלק המנייתי בתיק ההשקעות בשני היבטים – האחד גיאוגרפי (מניות בישראל) והשני סקטוריאלי (ציוד רפואי). בתקופות של חששות לעלייה בתנודתיות השווקים שווה להגדיל את החשיפה לשוק המניות הישראלי שמצטיין בסטיית תקן נמוכה בהשוואה לשווקים מפותחים אחרים. גישת השקעות הגיונית נוספת היא להגדיל חשיפה לתחומים שיש להם יתרונות במיוחד במצבים כמו אלה שנוצרו בעקבות התפרצות השפעת בסין. חברות הציוד הרפואי הן דוגמה לסקטור מתאים לתקופה לא רק בשל המוצרים שמייצרות החברות (למשל ציוד לחדרי ניתוח, מסכות וכו') אלא גם בזכות העובדה שמדובר בחברות שנהנות מביקוש צומח ורגולציה מקלה.

יש לוודא בתקופות כאלו שיש פיזור רחב מאוד ברכיב המנייתי ולהימנע מאחזקה של שיעור גבוה במניה בודדת.

עונת הדו"חות בארה"ב בעיצומה כש 225 חברות כבר דיווחו את תוצאותיהן לרבעון האחרון של שנת 2019. דו"חות טובים מהצפי נרשמו בעיקר בסקטור הטכנולוגיה בחברות מובילות כמו אלפאבית, אמזון ומייקרוסופט ומחר צפויה גוגל לפרסם את תוצאותיה.

2. אג"ח בארץ- אפשרות לירידת ריבית תומכת באפיק; אג"ח מדינה ודירוגים גבוהים ממזערים תנודתיות בתקופה כזו;
אג"ח דולרי- כל עוד עקום האג"ח האמריקאי שטוח/הפוך, ישנה עדיפות לפיקדונות וקרנות כספיות דולריות

עקום התשואות בישראל ממשיך לבלוט בתלילותו בהשוואה לעקומים ברוב העולם המפותח. מעבר לצירוף ישראל למדד האג"ח העולמי באפריל 2020, השוק המקומי קיבל עדות נוספת לעוצמתו בעקבות הודעת חברת הדירוג S&P על אישור דירוג AA- עם תחזית יציבה למדינת ישראל והצפי של חברת הדירוג לצמיחה של השוק הישראלי סביב 3% חרף ההאטה הגלובלית.

בתקופות כמו היום, יש עדיפות לאג"ח מדינה ואג"ח קונצרני בדירוגים גבוהים על מנת למזער את התנודתיות בתיקי ההשקעות. במבט קדימה, אנו מתחילים להיערך לתקופת המדדים הגבוהים שצפויה ממרץ. לרוב, הרבעון השני של השנה מתאפיין במדדי מחירים גבוהים יותר עונתית והביצועים של הצמודים בולטים לטובה בתקופות אלה, כאשר לא פעם המשקיעים נזכרים באיחור. אז אמנם מדד ינואר צפוי להיות שלילי (עונתית), אך יחד עם הבחירות שבפתח, שווה להתחיל לבחון כבר עתה את החשיפה של הצמודים בתיק ההשקעות – הן בממשלתי והן באג"ח הקונצרני שבו העדיפות היא לחברות בדירוגים בינוניים-גבוהים, שנהנות מתזרים חזק ולכן גם מסיכון נמוך יותר. חלופה נוספת לגיוון לאג"ח צמוד היא חשיפה לסל של אג"ח COCO, המאפשר להיחשף לאותם הבנקים המוכרים בדירוג ממוצע AA-, אך בתשואה לפדיון גבוה משמעותית מהאג"חים ה"רגילים" של הבנקים.

באג"ח הדולרי, התנודתיות החדה של עקום התשואות ובמיוחד בחלק הבינוני והארוך כפי שראינו השבוע, ממחישים כי אחזקת אג"ח דולרי במח"מ בינוני ומעלה לא מתאימה לרוב הלקוחות הסולידיים. במצב הנוכחי, נכון עבור מרבית המשקיעים להמשיך להתמקד באג"ח קצרצר ושילוב פיקדונות וקרנות כספיות דולריות.

3. תיק השקעות– שילוב כל אפיקי ההשקעה ככלי למזעור התנודתיות בתיק

כשרוצים לקבל החלטות השקעה הדבר המרכזי שצריך להוביל זה לא הרגש והתחושות אלא התמדה ומשמעת. למרות התנודתיות בשווקים בטווח הקצר על רקע ההתפתחויות בסין, תיק ההשקעות כיום צריך להיות ערוך בעיקר למגמות המרכזיות בשווקים - הצפי להמשך ריביות נמוכות בעולם, אפשרות שהריבית בישראל תרד וכן את ההערכות כי לפי שעה לא צפוי מיתון בישראל ובארה"ב. המשמעות הנגזרת מהערכה זו היא כי בעת הזו עדיין ראוי לשמור על חשיפה קרוב למלאה לאג"ח ומניות.

בסביבה הנוכחית בה התנודתיות עולה ויורדת וקיימים לא מעט גורמים משמעותיים שלא ניתנים לחיזוי, אנו ממשיכים להמליץ על שילוב מרבי של אפיקי השקעה גם אג"ח מדינה וגם קונצרני, גם שקלי וגם צמוד, גם מניות בארץ וגם בחו"ל , מגוון רחב של אפיקים תוך ניצול הקורלציה השונה ביניהם - הם המתכון המנצח לתקופה.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il