TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > > המלצות אנליסטים

עפר קליין מקבוצת הראל ביטוח ופיננסים


עפר קליין, קרדיט צילום: יונתן בלום
"מדד המחירים לצרכן צפוי לעלות בעשירית האחוז על רקע עלייה עונתית במחירי ההלבשה"
לדברי עפר קליין, ראש אגף כלכלה ומחקר בהראל ביטוח ופיננסים:

בעולם

למרות החתימה הצפויה מחר על הסכם סחר ראשוני - הדרך לסיומה של מתיחות הסחר בין ארה"ב לסין עדיין ארוכה ואנו חוששים שנראה תנודתיות בשווקים על רקע הצהרות שונות של הצדדים לאחר החתימה.

על פי הפרסומים, נשיא ארה"ב וסגן נשיא סין צפויים לחתום מחר רשמית על הסכם סחר ראשוני בין הצדדים, דבר שיחשוף את הציבור לפרטים המלאים של ההסכם ובכך לניתוח יותר מעמיק של השלכותיו. אנו סבורים שהחתימה על ההסכם תקטין את אי-הוודאות בכלכלה העולמית אשר תתמוך בגידול מחדש במלאי החברות, ובכך גם בעלייה בסחר העולמי. יחד עם זאת, חשוב לזכור שהדרך עד לסיומה של מתיחות הסחר בין ארה"ב לסין עדיין ארוכה ועוד נראה תנודתיות בשווקים על רקע הצהרות שונות של שני הצדדים.

בארץ

עוד מחר, מדד המחירים לצרכן צפוי לעלות בעשירית האחוז על רקע עלייה עונתית במחירי ההלבשה.

מחר (רביעי) יתפרסם מדד המחירים לחודש דצמבר, התחזית היא לעלייה של 0.1 אחוז כאשר עלייה עונתית במחירי ההלבשה תקוזז עם ירידה עונתית במחירי הפירות והירקות ובמחירי הנופש.

בנק ישראל הראה בחודשיים האחרונים שהוא נחוש למנוע ייסוף בשקל כאשר רכש מט"ח בסכומים גדולים, אנו צופים שהבנק יתמיד ברכישות גם בחודשים הקרובים.

ריבית בנק ישראל נותרה ללא שינוי על 0.25 אחוז, בהתאם להערכתנו, והבנק המשיך לאותת שהיא תישאר ברמתה הנוכחית ויתכן ויהיה צורך אף להפחיתה. הירידה בסיכונים לצמיחה הגלובלית, היציבות בפעילות הכלכלית המקומית וההפוגה שלקחו הבנקים המרכזיים בעולם בהפחתת הריבית היו התורמים המרכזיים להחלטה.

ייתכן שגם העלייה בפעילות בשוק הדיור למגורים בחצי השנה האחרונה תרמה להחלטה להותיר את הריבית ללא שינוי. נתוני המשכנתאות לדצמבר מדגישים את העלייה בפעילות, כאשר סך ההלוואות שנלקחו למגורים עמדו על 7.2 ממיליארד ₪, עלייה של 23 אחוזים בהשוואה לסוף 2018 ושיא חודשי חדש.

בנק ישראל הראה בחודשיים האחרונים שהוא נחוש למנוע ייסוף בשקל כאשר רכש מט"ח בסכום של כ-2.3 מיליארד דולר בדצמבר (לאחר 1.3 מיליארד בנובמבר), הכמות החודשית הגבוהה ביותר מזה עשור. כך יתרות המט"ח הגיעו ל-33 אחוזים מהתוצר, מעט מעל לרמת השיא שנרשמה בתחילת 2018. הרכישות הללו תרמו ליציבות בשקל-סל ואנו צופים שבנק ישראל יתמיד בהן גם בחודשים הקרובים.

באירופה

נתונים סבירים באירופה ובמיוחד בגרמניה נותנים לנגידת הבנק "אוויר לנשימה" ומקטינים את הלחצים להפחתת הריבית בחודשים הקרובים.

האינפלציה בגוש האירו מסיימת את 2019 ב-1.3 אחוזים (על פי האומדנים הראשוניים) ברמה הגבוהה ביותר מזה כחצי שנה בעיקר בשל עלייה באינפלציית השירותים (1.8%), ולמרות ההתמתנות במחירי האנרגיה (0.2% בלבד עד דצמבר). גם אינפלציית הליבה עמדה על 1.3 אחוזים, מעל לצפי. נתוני התעסוקה בגוש האירו היו מעורבים; אמנם שיעור האבטלה נותר יציב על 7.5 אחוזים בנובמבר, הרמה הנמוכה ביותר מזה כעשור, אך חשוב לציין שלא נרשם שיפור משמעותי מאז חודש אוגוסט השנה. היציבות בתעסוקה ממשיכה לתמוך בצריכה הפרטית, כפי שעולה מנתוני המכירות הקמעונאיות בגוש האירו בנובמבר שהיו טובים עם עלייה של 1.0 אחוז ו-2.2 אחוזים בהשוואה לנובמבר בשנה שעברה.

האינדיקאטורים מגרמניה בשבוע האחרון היו מעורבים; מצד אחד נתוני סחר החוץ היו חלשים עם ירידה של 2.3 אחוזים ביצוא בנובמבר. מנגד, הייצור התעשייתי רשם עלייה מפתיעה של 1.1 אחוזים בנובמבר, העלייה החודשית המהירה ביותר השנה. החתימה הצפויה של ארה"ב עם סין בשבוע הבא על הסכם סחר לצד הערכות שלנו שהחברות יגדילו את המלאים במהלך השנה תומכים בשיפור בתעשייה מרמות השפל שנרשמו ב-2019.

נתונים אלו באירופה נותנים לנגידת הבנק "אוויר לנשימה" ומקטינים את הלחצים להפחתת הריבית בחודשים הקרובים.

נקודות מרכזיות

ישראל

· כצפוי ריבית בנק ישראל נשארה ללא שינוי ותחזית הצמיחה עודכנה כלפי מטה.

· בנק ישראל הראה בחודשים האחרונים שהוא נחוש למנוע ייסוף מהיר בשקל.

· שיא בסך המשכנתאות שנלקחו בדצמבר 2019 ובשנה כולה.

· נתוני סחר הסחורות לסוף 2019 היו מעורבים עם ירידה ביצוא וזינוק ביבוא הרכבים.

· סנטימנט החברות סיים את שנת 2019 בנימה חיובית. שיפור בציפיות משקי הבית לגבי החיסכון העתידי תרם לעלייה נאה במדד אמון הצרכנים.

· לאחר העלייה המהירה בשבוע הקודם, הציפיות לאינפלציה ירדו מעט מאז הסקירה הקודמת.


ארה"ב

· ארה"ב וסין צפויות לחתום רשמית מחר על הסכם הסחר הראשוני בין הצדדים.

· אמנם דוח התעסוקה לדצמבר היה מעורב, אך המגמה הכללית עדיין חיובית.

· חברות ענפי השירותים בארה"ב היו יותר אופטימיות בסוף 2019, זאת בניגוד לפסימיות הנמשכת בענף התעשייה.


אירופה

· האינפלציה בגוש האירו מסיימת את 2019 ברמתה הגבוהה ביותר מזה כחצי שנה, דבר שמקטין את הלחצים על הבנק המרכזי לפעול.

· האבטלה בגוש האירו נותרה ללא שינוי ברמתה הנמוכה ביותר מזה כעשור וקצב גידול המכירות הקמעונאיות השתפר בנובמבר.

· אינדיקאטורים מעורבים מגרמניה: חולשה ביצוא ושיפור מפתיע בייצור התעשייתי.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il