TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > > המלצות אנליסטים

הראל פיננסים המלצות השקעה שבועיות לשוק ההון


הראל פיננסים
"גם המאקרו תומך ב 2020 בהשקעה בישראל (גם במניות וגם באג"ח)"

נמשכת האופטימיות לגבי הסכם הסחר בין ארה"ב ובין סין שצפוי להיחתם בינואר כאשר הצדדים צפויים להמשיך מיד לאחר מכן בשיחות אל עבר ההסכם המלא


מה עושים השבוע?

1. מניות- מתחילים את שנת 2020 עם חשיפה מנייתית גבוהה לישראל בזכות הפוטנציאל הגבוה והתנודתיות הנמוכה ביחס לעולם; הזדמנות לריענון החזקות

למרות המסחר הדליל בשל חג המולד, נרשמו עליות בסוף השבוע והמדדים בארה"ב המשיכו לשבור שיאים כשמדד נאסד"ק שבר לראשונה את קו 9,000 הנקודות ועלה בסיכום שבועי 0.9%+ ומתחילת השנה ב 35.7%+. מדד S&P500 עלה השבוע 0.6%+ נוספים ושבר שיא בפעם ה 31 השנה! כאשר מתחילת השנה המדד עלה 29.3%+. נשיא ארה"ב דונלד טראמפ צייץ השבוע והביע אופטימיות לגבי המשך השיחות עם סין והשווקים מגיבים בחיוב לעובדה שההסכם צפוי להיחתם במהלך חודש ינואר.

התנודתיות סביב הסכם הסחר צפויה להמשיך ללוות אותנו בתקופה הקרובה, שכן מיד לאחר החתימה על השלב הראשון הצדדים צפויים להמשיך במו"מ לעבר ההסכם המלא. לאור זאת, חשוב לוודא כי תיקי ההשקעות ערוכים לכך – בעיקר ע"י פיזור מוגבר ושילוב אפיקי השקעה שונים. בחשיפה למניות בארה"ב, חשוב לוודא שמתמקדים במניות של חברות רווחיות, שיודעים לנתח אותן ושיש להן פוטנציאל צמיחה. ניתן לבחון חשיפה לתתי סקטורים מעניינים, כמו חברות הציוד הרפואי שתוצאותיהן גם בולטות לחיוב בעונת הדו"חות.

בהיעדר הפתעות, מדדי המניות המובילים בישראל צפויים לסיים את שנת 2019 עם תשואות נאות בהובלת מדד ת"א נדל"ן שעלה מתחילת השנה כ 72.4%+ ות"א 90 שעלה מתחילת השנה כ 39.2%+. אחד המדדים שנראה כי חמקו מעיניהם של המשקיעים הוא דווקא ת"א טכנולוגיה שעלה בשנה האחרונה בכ 65%, כמעט פי שניים מהתשואה השקלית של הנאסד"ק ופי שלושה מת"א 125. העובדה שמדובר בתחום שרוב הציבור והמוסדיים המקומיים לא היו חשופים אליו בבורסה המקומית עד היום, נראה כי יש כאן פוטנציאל לעליות נוספות מעבר לעובדה שרוב החברות בו בעלות פוטנציאל צמיחה נאה. בנקודת הזמן הנוכחית שווה לבחון ריענון בתיק המניות הישראלי, שממשיך להוות את החלק המרכזי מהחשיפה המנייתית בישראל.

2. אג"ח בארץ- עקום תלול ואפשרות לירידת ריבית תומכים בחשיפה; קונצרני מדורג גבוה נסחר ברמות השקעה נוחות
אג"ח דולרי- אחרי עליית התשואות, מח"מ קצרצר ממשיך להגן על המשקיעים מתנודתיות גבוהה

עקום התשואות בישראל ממשיך לבלוט בתלילותו בהשוואה לעקומים ברוב העולם המפותח. צירוף ישראל למדד האג"ח העולמי באפריל 2020 צפוי לחדד את היתרון הזה בעיניים של משקיעים זרים, כאשר היציבות ברמות הריבית בארץ והסיכוי לירידתה עשויים להגביר עוד יותר את האטרקטיביות של האג"ח בישראל.

למרות שהאינפלציה נמצאת בתחום הנמוך של היעד, האפיק הצמוד ממשיך להוות חלק נכבד מתיק האג"ח (אם כי החלק שלו נמוך מהשקלי). האינפלציה בישראל ב 12 החודשים האחרונים היא רק 0.4%+ והצפי לשנה הקרובה הוא אינפלציה של 1.1%.

במבט קדימה אנו ממשיכים להעדיף אג"חים של חברות בדירוגים בינוניים-גבוהים, שנהנים מתזרים חזק ולכן גם מסיכון נמוך יותר. בניתוח היסטורי, ניתן גם לראות כי המרווח הממוצע של הדירוגים הגבוהים (AA-) קרוב לרמתו הממוצעת בעשור האחרון וזאת לעומת מרווח נמוך מהממוצע בדירוגים הנמוכים יותר. אנו ממשיכים לחפש הזדמנויות השקעה בדירוגים גבוהים, כאשר אחת החלופות המעניינות לבחינה בשוק המקומי בתקופה זו היא אג"ח בנקיםCOCO , המאפשר ליהנות מהשקעה באותם הבנקים המוכרים בדירוג ממוצע AA-, אך בתשואה גבוהה משמעותית מכפי שניתן לקבל בחשיפה דרך מדד תל בונד צמודות בנקים.

באג"ח הדולרי, החשש מהשלכות של עדכון תחזיות הבנק המרכזי והחלטות בנוגע למכסים על היבוא מסין ממשיכים להעיב על החשיפה למח"מ לא קצר, כפי שראינו בעליית התשואות של השבוע שעבר. במצב הנוכחי, נכון עבור מרבית המשקיעים להמשיך להתמקד באג"ח קצרצר ושילוב פיקדונות וקרנות כספיות דולריות.

3. תיק השקעות– שילוב אפיקים ניצח את 2019 – וימשיך גם בשנת 2020

תיק ההשקעות חייב להיות ערוך לתנודתיות שיכולה להגיע מכיוונים שונים. ב 2019 וגם ב 2018 זו היתה גישה נכונה, שאיפשרה ללקוחות להמשיך להרוויח גם בעת תנודתיות בשוק, מאחר שאסטרטגיה זו מאפשרת לייצר תיקים המציגים מדד שארפ גבוה. תנודתיות גבוהה במוצרי השקעה גורמת למשקיעים להיכנס ולצאת מהשוק – צעדים שבסופו של דבר פוגעים בתשואה. מכאן, מזעור התנודתיות בתיק ההשקעות באמצעות שילוב אפיקי השקעה תוך ניצול הקורלציה השונה בין האפיקים, מדינה ומניות או דולר ושאר האפיקים - הם המתכון המנצח לתקופה.

את 2020 אנו מתחילים בהמלצה מרכזית על ישראל במניות ובאג"ח לנוכח נתוני המאקרו המצוינים, סביבת הריבית הנוחה והאפשרות לירידה נוספת, מבנה העקום התלול והתמחור הנוח. שתהיה לנו שנת השקעות מוצלחת!



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il