TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > > המלצות אנליסטים

הראל פיננסים המלצות השקעה שבועיות לשוק ההון


הראל פיננסים
"מכינים את תיק ההשקעות ל-2020: מניות ואג"ח בדירוגים גבוהים"
מכינים את תיק ההשקעות ל-2020: מניות ואג"ח בדירוגים גבוהים
ארה"ב וסין צפויות לחתום על השלב הראשון בהסכם הסחר בשבועות הקרובים ולהמשיך בשיחות אל עבר ההסכם המלא

מה עושים השבוע?

1. מניות- נערכים ל-2020 עם חשיפה מנייתית גבוהה לישראל בזכות הפוטנציאל הגבוה והתנודתיות הנמוכה.

על רקע פרסום נתוני מאקרו מעודדים בארה"ב וצפי לחתימה על השלב הראשון בהסכם הסחר בין ארה"ב וסין בשבועות הקרובים, מרבית המדדים בעולם רשמו עליות כשמדדS&P500 עלה בכ 1.7%+ בשבוע החולף וכבש שיא חדש. מתחילת השנה עלה המדד בכ 28.5%+ . מדד ה Nasdaq רשם עליה של 2.2%+ בשבוע החולף ומתחילת השנה רשם עלייה של כ 34.5%+.

התנודתיות סביב הסכם הסחר צפויה להמשיך ללוות אותנו בתקופה הקרובה, שכן מיד לאחר החתימה על השלב הראשון הצדדים צפויים להמשיך במו"מ לעבר ההסכם המלא. לאור זאת, חשוב לוודא כי תיקי ההשקעות ערוכים לכך – בעיקר ע"י פיזור מוגבר ושילוב אפיקי השקעה שונים. בחשיפה למניות בארה"ב, חשוב לוודא שמתמקדים במניות של חברות רווחיות, שיודעים לנתח אותן ויש להן פוטנציאל צמיחה. ניתן לבחון חשיפה לתתי סקטורים מעניינים, כמו חברות הציוד הרפואי שתוצאותיהן גם בולטות לחיוב בעונת הדו"חות.

אצלנו, בנק ישראל שב והדגיש כי ימשיך להתערב דרך שוק המט"ח ולא ע"י הריבית מה שתומך ביציבות רמות הריבית הנוכחיות. מדדי המניות המובילים בישראל צפויים (בהיעדר הפתעות) לסיים את שנת 2019 עם תשואות נאות בהובלת מדד ת"א נדלן שעלה מתחילת השנה כ 70%+ ות"א 90 שעלה מתחילת השנה כ 38.3%+. השקעה בקרנות נאמנות מנייתיות הניבה בשנה החולפת ביצועים חזקים מאוד, עם תשואה ממוצעת של מעל 25%. על רקע נתוני המקרו החזקים, יחד עם האפשרות להורדת ריבית בישראל במחצית הראשונה של 2020 וסטיית תקן נמוכה בהשוואה לשווקים בעולם, אנו ממשיכים להקצות את החלק המרכזי מהחשיפה המנייתית לישראל.

2. אג"ח בארץ- עקום תלול ואפשרות לירידת ריבית תומכים בחשיפה; קונצרני בדירוג גבוה נסחר ברמות השקעה נוחות
אג"ח דולרי- אחרי עליית התשואות, מח"מ קצרצר ממשיך להגן על המשקיעים מתנודתיות גבוהה

עקום התשואות בישראל ממשיך לבלוט בתלילותו בהשוואה לעקומים ברוב העולם המפותח. צירוף ישראל למדד האג"ח העולמי באפריל 2020 צפוי לחדד את היתרון הזה בעיניים של משקיעים זרים, כאשר היציבות ברמות הריבית בארץ והסיכוי לירידתה עשויים להגביר עוד יותר את האטרקטיביות של האג"ח בישראל.

למרות שהאינפלציה נמצאת בתחום הנמוך של היעד, האפיק הצמוד ממשיך להוות חלק נכבד מתיק האג"ח (אם כי החלק שלו נמוך מהשקלי). האינפלציה בישראל ב 12 החודשים האחרונים היא רק 0.4% והצפי שנה קדימה הוא אינפלציה של 1.1%.

במבט קדימה אנו ממשיכים להעדיף אג"חים של חברות בדירוגים בינוניים-גבוהים, שנהנים מתזרים חזק ולכן גם מסיכון נמוך יותר. בניתוח היסטורי, ניתן גם לראות כי המרווח הממוצע של הדירוגים הגבוהים (AA-) קרוב לרמתו הממוצעת בעשור האחרון וזאת לעומת מרווח נמוך מהממוצע בדירוגים הנמוכים יותר. אנו ממשיכים לחפש הזדמנויות השקעה בדירוגים

גבוהים, כאשר אחת החלופות המעניינות לבחינה בשוק המקומי בתקופה זו היא אג"ח בנקיםCOCO , המאפשר ליהנות מהשקעה באותם הבנקים המוכרים בדירוג ממוצע AA-, אך בתשואה גבוהה משמעותית מכפי שניתן לקבל בחשיפה דרך מדד תל בונד צמודות בנקים. בחודש האחרון, חשיפה לאג"ח COCO היתה אחד המקומות הבודדים בשוק האג"ח שהניב תשואה חיובית.

באג"ח הדולרי, החשש מהשלכות של עדכון תחזיות הבנק המרכזי והחלטות בנוגע למכסים על היבוא מסין ממשיכים להעיב על החשיפה למח"מ לא קצר, כפי שראינו בעליית התשואות של השבוע שעבר. במצב הנוכחי, נכון עבור מרבית המשקיעים להמשיך להתמקד באג"ח קצרצר ושילוב פיקדונות וקרנות כספיות דולריות.

3. תיק השקעות– נערכים ל-2020 במבנה תיק שערוך לתנודתיות

תיק ההשקעות כיום צריך לשקף להערכתנו את הצפי להמשך ריביות נמוכות בעולם ואת ההערכות כי לפי שעה לא צפוי מיתון בישראל ובארה"ב. המשמעות הנגזרת מהערכה זו היא כי בעת הזו עדיין ראוי לשמור על חשיפה מלאה לאג"ח ומניות. לצד זה וחרף הירידה בסיכונים הגיאופולטיים הנובעים מהסכם הסחר עם סין ותוצאות הבחירות בבריטניה, ברור כי עדיין קיימים לא מעט גורמים משמעותיים שלא ניתנים לחיזוי.

לאור זאת, תיק ההשקעות חייב להיות ערוך לתנודתיות שיכולה להגיע מכיוונים שונים. אנו ממשיכים להמליץ על שילוב מירבי של אפיקי השקעה על מנת לוודא בניית תיקים המציגים מדד שארפ גבוה. תנודתיות גבוהה במוצרי השקעה גורמת למשקיעים להיכנס ולצאת מהשוק – צעדים שבסופו של דבר פוגעים בתשואה. מכאן, מזעור התנודתיות בתיק ההשקעות באמצעות שילוב אפיקי השקעה תוך ניצול הקורלציה השונה בין האפיקים, מדינה ומניות או דולר ושאר האפיקים - הם המתכון המנצח לתקופה.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il