TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > > המלצות אנליסטים

עפר קליין מקבוצת הראל ביטוח ופיננסים


עפר קליין
"בניגוד לעבר, עליית המכסים בארה"ב תפגע הפעם ישירות בצרכן האמריקאי. לכן, להערכתנו, יתכן שלמרות ההצהרות הלוחמניות טרמפ יגלה גמישות במהלך החודש"

לדברי עפר קליין, ראש אגף כלכלה ומחקר בהראל ביטוח ופיננסים:
בניגוד לעבר, עליית המכסים בארה"ב תפגע הפעם ישירות בצרכן האמריקאי. לכן, להערכתנו, יתכן שלמרות ההצהרות הלוחמניות טרמפ יגלה גמישות במהלך החודש.


"הפסקת האש" בין ארה"ב לסין החזיקה מעמד בקושי חודש ימים, כאשר נשיא ארה"ב הודיע במפתיע כי יטיל החל מה-1 בספטמבר מכס בשיעור של 10 אחוזים על כל היבוא מסין שעדיין לא ממוסה עד כה - בהיקף של כ-300 מיליארד דולר. הנשיא הסביר את המהלך באי עמידה של הסינים בהבטחותיהם להגדלת רכישת מוצרי חקלאות אמריקאים. בתגובה סין הודיעה על צמצום עד כדי הפסקת יבוא מוצרים חקלאיים מארה"ב ובמקביל אפשר הבנק המרכזי בסין למטבע להיחלש מול הדולר לרמה הנמוכה ביותר מאז 2006.

בניגוד לעליית המכסים בעבר, שבעיקר העלו את המחירים ליצרנים, הפעם המכסים יפגעו בצרכן האמריקאי באופן ישיר. המכסים יעלו את המחיר של מגוון רב של מוצרי יבוא (כגון אלקטרוניקה והלבשה), דבר שיבוא לידי ביטוי ישירות בעלייה (זמנית) באינפלציה ואף יפגע בצריכה הפרטית. עלייה זו יכולה לפגוע באחוזי התמיכה בנשיא. לכן, להערכתנו, יתכן שלמרות ההצהרות הלוחמניות טרמפ יגלה גמישות בנושא במהלך החודש הקרוב.

ההודעה של הנשיא, כמובן, הפתיעה את השווקים מכיוון שהיא בניגוד לדיווחים רשמיים שדיברו על התקדמות. בעקבות זאת נרשמה ירידה במחירי המניות ובתשואות האג"ח הממשלתיות בעולם, לצד ירידה חריגה במחיר הנפט והסחורות. למרות ההסלמה, חשוב לציין, שהצדדים לא הפסיקו (עדיין) את המשא-ומתן. כרגע מתוכננות פגישות החודש ובתחילת ספטמבר והנשיא ציין שהוא מצפה להמשך משא ומתן חיובי שיהיה פורה לשני הצדדים.

נקודות מרכזיות


ישראל – נתונים מעורבים
· לאחר הייסוף המהיר בשקל ביולי, בנק ישראל מוריד מהפרק אפשרות של העלאת ריבית השנה. אנו צופים שבמקרה של המשך ייסוף בנק ישראל יתערב בשוק המט"ח.
· סך כניסות התיירים ביולי דרך האוויר ירד קלות. יציאות הישראלים לחו"ל חצו גם השנה את רף המיליון.
· הרכישות בכרטיסי אשראי המשיכו לעלות לשיא חדש גם ביוני, הנתון ממשיך להצביע על חוזקה בצריכה הפרטית.
· מנגד, נתוני שוק העבודה ליוני היו חלשים, אך הרמה הנוכחית עדיין מצביעה על שוק עבודה הדוק.
· הציפיות לאינפלציה ירדו בשל הירידה במחירי הנפט והתחזית שלנו ל-12 החודשים הקרובים עודכנה כלפי מטה.

ארה"ב
· הבנק המרכזי הפחית כצפוי את הריבית והודיע על סיום מוקדם מהצפוי של צמצום המאזן. יחד עם זאת, הנגיד הדגיש שההורדה איננה תחילתו של תהליך הפחתת ריבית עקבי.
· סנטימנט החברות ברמתו הנמוכה ביותר מאז קיץ 2016.
· למרות התמתנות בקצב גיוס המועסקים בחודשים האחרונים, שוק העבודה ממשיך להיות איתן.

אירופה
· החולשה בתעשייה ובסחר פגעו בצמיחה בגוש האירו ברבעון השני.
· בניגוד לחולשה בתעשייה, הצריכה הפרטית ממשיכה לשמור על יציבות.
· הבנק המרכזי בבריטניה הותיר את הריבית ללא שינוי, אך האיתותים של ראש הממשלה החדש על יציאה ללא הסכם מגבירה את הסיכוי להפחתת ריבית.

עוד בעולם
· מדד מנהלי הרכש בסין הראה שיפור קל בפעילות, בעיקר בענפי השירותים.
· הבנק המרכזי באוסטרליה הותיר הבוקר את הריבית ללא שינוי, לאחר חודשיים רצופים של הורדת ריבית.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il