TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > > המלצות אנליסטים

דוח מיוחד של מידרוג על אלביט מערכות


מידרוג
"רכישת פעילות ראיית הלילה של Harris צפויה להאט את יחסי הכיסוי של אלביט במידה מתונה בזכות מהלכי החברה להקטנת מינוף"

רכישת פעילות ראיית הלילה של Harris צפויה להאט את יחסי הכיסוי של אלביט במידה מתונה בזכות מהלכי החברה להקטנת מינוף


בתאריך 05.04.2019 הודיעה אלביט מערכות בע"מ (להלן: "החברה") (דירוג Aa1.il באופק שלילי), כי חתמה על הסכם עם Harris Corporation, חברה אמריקאית המפתחת ומייצרת טכנולוגיות צבאיות (להלן: "האריס") לרכישת פעילות ייצור אמצעי ראיית הלילה של Harris Corporation (להלן: "האריס אמר"ל"), ע"י חברת בת אמריקאית של החברה Elbit Systems of America, תמורת 350 מיליון דולר. מוקד הפעילות הוא מפעל לייצור מערכות ראיית לילה הממוקם בוירג'יניה, ארה"ב, הנחשב לאחד מהמובילים בעולם בתחומו ובעל חשיבות אסטרטגית למערכת הביטחונית של ארה"ב. הרקע למכירת האריס אמר"ל הוא משיקולי הגבלים עסקיים, היות שהאריס עתידה להתמזג עם L3 Technologies, חברה ביטחונית אמריקאית ושחקן משמעותי בפני עצמו בתחום מערכות ראיית הלילה.


מידרוג רואה לחיוב את הטרק-רקורד הארוך של החברה בהוצאה לפועל של מיזוגים ורכישות, ומעריכה כי החזקה במפעל אסטרטגי משמעותי בצפון אמריקה תתרום למיצובה העסקי בפני המערכת הביטחונית האמריקאית, אשר הינה השוק הביטחוני הגדול בעולם ואסטרטגי עבור החברה בפרט, ויתרמו ליכולות החדירה של מוצריה אל השוק הביטחוני האמריקאי. כמו כן, ייתכן כי שילוב הטכנולוגיות של החברה בתחום ראיית לילה עם הפעילות הנרכשת יאפשרו לחברה בעתיד פיתוח וייצור של מוצרים חדשים.


עם זאת, להבנתה של מידרוג, השפעות הסינרגיה של העסקה אינן צפויות להתבטא באופן מובהק בטווח הקצר, ואנו מעריכים כי מכפיל העסקה גבוה יחסית, תוך שהוא מגלם יתרונות אסטרטגיים ארוכי טווח עבור החברה.


מידרוג מעריכה כי ההשפעה של הרכישה על יחסי הכיסוי של החברה צפויה להיות מתונה בזכות מהלכי החברה להקטנת מינוף, לרבות בזכות גיוס הון מניות שביצעה החברה לאחרונה בהיקף של כ-186 מיליון דולר.


מידרוג הציבה לדירוג אופק שלילי בינואר 2019 על רקע השחיקה הצפויה ביחסי הכיסוי של החברה, בשל גידול משמעותי בחוב הפיננסי בעקבות רכישת תעש מערכות בע"מ ("תעש"(. מידרוג העריכה אז, בהתאם לתרחיש הבסיס, האטה ביחסי כיסוי החוב של אלביט (באיחוד עם תעש) לרמה של X3.0 חוב פיננסי מותאם ל-EBITDA ו-X3.6 חוב פיננסי מותאם ל-FFO, זאת לעומת X1.8 ו- X2.3 ליום 30.09.2018, ערב עסקת תעש.


להערכתנו, עסקת האריס אמר"ל אינה מביאה לחריגה מהותית מטווח תחזית יחסי הכיסוי של מידרוג בתרחיש הבסיס, אף כי לא הנחנו עסקה בסדר גודל זה, בזכות גיוס הון המניות ומהלכים נוספים להקטנת מינוף. מידרוג תמשיך לבחון את השפעותיה התזרימיות של העסקה על תוצאות החברה, וכן את רמות המינוף הכוללות של החברה בעקבות עסקה זו וכן עסקת תע"ש, תוך שאנו מקנים סבירות לכך שהחברה תשקם את יחסי הכיסוי בטווח הזמן הבינוני.


אודות החברה
אלביט מערכות בע"מ הינה חברה טכנולוגית רב-לאומית, שמרכזה בישראל, העוסקת ישירות ובאמצעות חברות בנות, בפיתוח, ייצור, אינטגרציה ושיווק של מערכות ומוצרים לשימושים צבאיים, הגנת המולדת ויישומים אזרחיים, באוויר, בים וביבשה. החברה נמצאת בשליטת מר מיכאל פדרמן בשיעור 44.3% (בשרשור) והיתרה מוחזקת בידי גופים מוסדיים והציבור. מנכ"ל החברה הנו מר בצלאל מכליס.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il