TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > > המלצות אנליסטים

עפר קליין מקבוצת הראל ביטוח ופיננסים


עפר קליין
"שיא בהשקעות הישירות של זרים בארץ"

לדברי עפר קליין, ראש אגף כלכלה ומחקר בהראל ביטוח ופיננסים:


"עוד לפני מלאנוקס – שיא בהשקעות הישירות של זרים בארץ - הגורמים המבניים ממשיכים לתמוך בהתחזקות השקל מול סל המטבעות אך לא בקצב שראינו בחודש ינואר 2019.


סך ההשקעות הישירות של זרים בישראל שבר שיא במהלך הרבעון האחרון אשתקד, עם קרוב ל-12 מיליארד דולר !!! ו-22 מיליארד דולר בסיכום שנת 2018 - נתון המעיד על רמה יוצאת דופן של ביקושים לחברות ישראליות.


העודף בחשבון השוטף של מאזן התשלומים עלה בחדות ל-4.2 מיליארד דולר (על פי נתונים מנוכים עונתיות) ברבעון האחרון של 2018, העודף הרבעוני הגבוה ביותר מזה 3 וחצי שנים. נתוני הרבעונים הקודמים עודכנו כלפי מעלה, כך במהלך ארבעת הרבעונים האחרונים עלה העודף כאחוז מהתוצר ל-3 אחוזים. יש לציין שחלק ניכר מהעודף במהלך הרבעון הוא כתוצאה של גידול חריג בעודף בחשבון ההכנסות, בשל גידול מהיר בהכנסות של תושבי ישראל מהשקעות בחו"ל, שיותר מפיצה על ההצטמצמות בעודף במאזן המסחרי.


להערכתנו, בטווח הארוך החוזקה בהשקעות של זרים בארץ, לצד המשך גידול בעודף בחשבון השוטף של מאזן התשלומים, שצפוי אף להתרחב עם היצוא הצפוי של הגז הטבעי, ממשיכים לתמוך בהתחזקות השקל מול סל המטבעות אך לא בקצב שראינו בחודש ינואר 2019.

ביום שישי צפוי להתפרסם מדד המחירים לצרכן לחודש פברואר, אנו צופים ירידה של כ-0.1-0.2 אחוז במחירים.


בשישי הקרוב יתפרסם מדד המחירים לצרכן לחודש פברואר, אנו צופים ירידה של כ-0.1-0.2 אחוז בשל ירידה עונתית במחירי ההלבשה והדיור (סוף החורף) שיקוזז עם המשך העלייה במחירי הפירות והירקות. לאחר מכן מדד מרץ צפוי להתחיל את רצף המדדים החיוביים עונתית (מרץ עד מאי) ויעלה ב- 0.5-0.4 אחוז בשל עלייה בסעיפי הדיור, ההלבשה והדלק.

גם בפברואר הכנסות המדינה ממסים היו מאכזבות והגירעון כאחוז מהתוצר עלה. המצב יחייב את הממשלה החדשה להגדיל את ההכנסות על ידי העלאת מיסים או קיצוץ בהוצאות.


הכנסות המדינה ממסים בפברואר היו מאכזבות ועמדו על 24.3 מיליארד ₪, ירידה של כ-7 אחוזים בהשוואה לפברואר אשתקד. גידול מהיר בהחזרי מס לצד קיטון ביבוא הרכבים היו חלק מהגורמים לכך. אמנם הוצאות הממשלה התמתנו בפברואר, אך הן עדיין צומחות בקצב מהיר יותר מההכנסות, כך הגירעון המצטבר מתחילת השנה עלה ל-5.6 מיליארד ₪ וכאחוז מהתוצר עלה ל-3.5 אחוזים (ב-12 החודשים האחרונים), הרמה הגבוהה ביותר מאז 2013.

הנתון מחזק את הערכתנו מהחודשים הקודמים שב-2019 הגירעון כאחוז מהתוצר צפוי להימצא מעל ליעד הממשלתי במהלך כל השנה ואף לנשוק ל-4 אחוזים. יחד עם זאת, אנו מאמינים שהממשלה החדשה תמשיך לעמוד במשמעת הפיסקאלית, כדי להמשיך ולשמור על אופק הדירוג הגבוה והיציב של ישראל. לכן, כפי שציינו בעבר, המצב יחייב את הממשלה לרסן את קצב הגידול בהוצאות או להגדיל את ההכנסות על ידי העלאת מיסים (או קיצוץ בהטבות). להערכתנו צעדים אלו ימומשו רק לקראת הרבעון האחרון של השנה ובתחילת 2020.

בארה"ב
נתוני מאקרו טובים מעלים את הסיכון שבתחזיות המעודכנות שיתפרסמו בעוד כשבועיים הבנק המרכזי בארה"ב לא יפסול באופן חד משמעי העלאת ריבית נוספת בסוף השנה, דבר שיכול לעורר תנודתיות בשווקים.


דוח התעסוקה הראשוני לפברואר היה מעורב, אך התמונה החיובית של שוק העבודה לא השתנתה והיא ממשיכה לתמוך בהמשך לחצי שכר. בפברואר נרשם גידול מתון במיוחד של 20 אלף בלבד במספר המשרות החדשות אך זאת לאחר גידול של מעל ל-300 אלף בחודש הקודם. שאר הנתונים היו מאוד מעודדים; שיעור האבטלה (שמחושב בסקר נפרד) ירד ל-3.8 אחוזים עם יציבות בשיעור ההשתתפות. השכר הממוצע ממשיך להפתיע לחיוב עם גידול של 3.4 אחוזים ב-12 החודשים האחרונים, מעל לצפי והקצב המהיר ביותר מאז תחילת 2009.

הגירעון במאזן הסחורות הגיע לשיא חדש בסוף 2018 של כ-82 מיליארד דולר כאשר היבוא המשיך לצמוח בשל חוזקה של הביקושים המקומיים בארה"ב לצד ירידה ביצוא של המדינה בשל החולשה בסחר העולמי בחלקה בשל הצעדים של ארה"ב עצמה במסגרת מלחמת הסחר מול סין.

לאחר ירידה חריגה של קרוב ל-2 אחוזים בדצמבר, המכירות הקמעונאיות רשמו התאוששות בתחילת השנה עם עלייה קלה של 0.2 אחוז בינואר (0.9% ללא רכבים וחלפים). הנתון היה טוב מהצפי, אך עדיין קצב מתון.

נתוני השכר החזקים מצד אחד, אך הצפי לצמיחה חלשה מאוד ברבעון הראשון מהצד השני (בעקבות ההשבתה הממשלתית והחולשה בסחר העולמי) יביאו להערכתנו את הבנק המרכזי שלא לסתות מכוונתו להמתין עם המשך עליית הריבית בחודשים הקרובים ולאותת על יציבות. יחד עם זאת, יש סיכון שבתחזיות המעודכנות שיתפרסמו בעוד כשבועיים הבנק לא יפסול לגמרי העלאת ריבית נוספת עוד בסוף השנה, דבר שיכול לעורר תנודתיות בשווקים".


נקודות מרכזיות
בישראל
· גם בפברואר הכנסות המדינה ממסים היו מאכזבות והגירעון כאחוז מהתוצר עלה. המצב יחייב את הממשלה החדשה להגדיל את ההכנסות על ידי העלאת מיסים או לקצץ בהוצאות.
· השכר הממוצע של העובדים הישראלים עלה בקצב מהיר גם בסוף 2018 בהובלת הסקטור העסקי. עלייה קלה נרשמה בקצב הגיוס של עובדים במחצית השנייה אשתקד.
· החוזקה בתיירות הנכנסת נותרה מרשימה גם בפברואר. סנטימנט החברות נותר גבוה בתחילת השנה.
· התיאבון של משקיעים זרים לחברות ישראליות הגיע לשיא חדש ברבעון האחרון אשתקד.
· העודף בחשבון השוטף עלה במהירות ברבעון האחרון של 2018.
· ההחלטה להותיר את הריבית ללא שינוי התקבלה פה אחד בבנק ישראל.
· הציפיות לאינפלציה המשיכו לעלות גם בשבוע האחרון.

ארה"ב
· דוח התעסוקה לפברואר הראה חולשה בגיוס משרות חדשות אך המשך האצה בקצב עליית השכר.
· הגירעון במאזן הסחורות הגיע לשיא חדש בסוף 2018 גם בשל הצעדים של ארה"ב מול סין.
· לאחר הירידה החדה בסוף 2018, המכירות הקמעונאיות התאוששו בתחילת השנה.

גוש האירו
· הבנק המרכזי נסוג מכוונתו לעלות את הריבית השנה, ואף השיק תוכנית הלוואות נוספת כדי לתמוך בכלכלה.
· המכירות הקמעונאיות בתחילת השנה היו טובות מהצפי. נתוני סחר החוץ בגרמניה השתפרו קלות.

עוד בעולם
· כצפוי, נתוני סחר החוץ בסין בפברואר היו חלשים עם ירידה חדה בעודף המסחרי בהשפעת ראש השנה הסיני.
· הצמיחה ביפן ברבעון האחרון של 2018 עודכנה כלפי מעלה, אך החולשה בסחר העולמי והעלאת מס הצריכה המתוכננת להמשך השנה עדיין מהווים משקולת שלילית על הצמיחה השנה.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il