TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > > המלצות אנליסטים

אקסלנס ברוקראז': רבעון מוצלח לבנקים עם תשואה על ההון של כ-10%


אקסלנס
מעלים המלצה לבנק לאומי לקנייה עם מחיר יעד 20 ש' שימשיך ליהנות מרווחיות גבוהה ברבעונים הקרובים * ייתכן ופועלים יסבול מהוצאות נוספות בגין סיום החקירה בארה"ב

מיכה גולדברג, מנהל מחלקת מחקר ואנליסט הבנקים של אקסלנס ברוקראז', מגיב לפרסום הדוחות הכספיים של הרבעון השני של 2017 של ארבעת הבנקים הגדולים (מלבד מזרחי). "ניתן לדעתנו כבר לסכם את הרבעון השני כמוצלח עבור ענף הבנקאות המקומית (גם בלי תוצאות בנק מזרחי הצפויות להתפרסם רק בסוף החודש) עם תשואה על ההון ממוצעת של כ-9.6%. אם נתחשב גם בצפי שלנו למזרחי, התשואה על ההון בענף תעמוד על כ-10%, הישג נאה לאור הסביבה העסקית (צמיחה מתונה בלבד וריבית אפסית)". גולדברג מעריך כי "המדד תרם כ-1.2% במונחי תשואה על ההון – להערכתנו, כאשר מזרחי (צפוי) ולאומי הם המרוויחים העיקריים ברבעון השני. בנטרול המדד (ברבעון הבא צפוי להיות שלילי), הרווחיות של הענף עומדת על כ- 8.7%, דומה לרבעונים האחרונים".


בעקבות הדוחות גולדברג מגיב ואומר כי "אנחנו מעלים את ההמלצה שלנו לבנק לאומי, לקנייה עם מחיר יעד חדש של 20 שקל. נכון להיום, אנחנו מעדיפים את לאומי (ואת בנק מזרחי) על בנק הפועלים וחושבים שפער המכפילים אינו מוצדק. להערכתנו, לאומי ימשיך ליהנות מרווחיות גבוהה ברבעונים הקרובים (כתוצאה מרווחי מימוש נאים, המשך פירות ההתייעלות ועלייה צפויה במדיניות הדיבידנד של הבנק) כאשר ייתכן ופועלים דווקא יסבול מהוצאות נוספות בגין סיום החקירה בארה"ב. דיסקונט ממשיך להשתפר, אבל ממשיך לסבול מעלויות אשראי גבוהות, ובינתיים טרם הכריז על מדיניות דיבידנד, ובינלאומי הוא בנק מצוין, אך לדעתנו מתומחר בהתאם".


לדברי גולדברג, "מבין הבנקים, לאומי הפתיע באופן מרשים במיוחד (רווח מדווח של כ-45% מעל הצפי שלנו) ורשם, תשואה על ההון מרשימה של כ-11%. זו אינה תשואה מייצגת, רווחי מדד, מסחר והפרשות נמוכות מאוד תרמו באופן מהותי לשורה התחתונה, אך השיפור בהכנסות, הירידה המרשימה בהוצאות, ההפרשות הנמוכות (במיוחד לאור ההרעה המורגשת בשאר הבנקים) והגידול הנאה בהלימות ההון מבשרים על שינוי מגמה אמיתית".


לגבי בנק פועלים, אומר גולדברג כי "פועלים רשמו דוח טוב, אבל אנו חוששים מהפרשות במחצית השנייה כתוצאה מפשרה עם הרשויות בארה"ב – באופן פרדוקסלי, על אף התוצאות הטובות של פועלים, אנחנו חוששים קצת מהצפוי במחצית השנייה. להערכתנו, פועלים מתקרב להסכם פשרה עם הרשויות בארה"ב. בהנחה ופועלים יסיים את הפרשייה עם הפרשות די דומות לאלו של לאומי, פועלים יצטרף להפריש עוד כ-200 מיליון דולר. לא משמעותי במונחי הון, אבל לא נעים במונחי רווח רבעוני/חציוני. מנגד, ברגע שפועלים יסגור את נושא החקירה, אנחנו מעריכים עלייה חדה במדיניות הדיבידנד, צמיחה מחודשת באשראי, השלמת נושא ישראכרט ועלייה ברווחיות, אבל אנחנו מעדיפים כרגע לחכות ולראות מה יביא יום".


ביחס לבנק דיסקונט, אומר גולדברג כי "מדובר בדוח סביר ועם רווחיות מייצגת של כ-7.0%-7.5%, כאשר להבנתנו, הבנק צועד בכיוון הנכון וההתאוששות בדרך: מגדיל אשראי, שומר על מרווחי האשראי, מקטין הוצאות, ומשנה את התרבות הארגונית. מנגד, קצב השיפור לא מהיר במיוחד, וההפרשות הגבוהות ממשיכות להעיב על תוצאות הבנק, גם אם מדובר על אשראי שניתן בעבר ה"רחוק" ולא קשור לגידול המהיר באשראי ברבעונים האחרונים. גם העדר מדיניות הדיבידנד קצת מעיבה, וגם הקרטוע בארה"ב לא בדיוק מאיר פנים לבנק. אמנם אנחנו ממשיכים להמליץ על קנייה עם מחיר יעד של 10 שקלים, אך מרגישים שה"אפסייד" ברמות המחירים הנוכחיות כבר לא כל כך משמעותי כפי שהיה בעבר, אלא אם כן נראה שיפור נוסף בפעילות הליבה של הבנק".


גולדברג אומר כי "תוצאות הבנק הבינלאומי היו בלי הפתעות, עם רווח נקי של 151 מיליון שקל לעומת צפי שלנו ל-150 מיליון שקל – ואנחנו ממשיכים להמליץ עליו בתשואת שוק ומעדכנים את מחיר היעד שלנו לבנק הבינ"ל ל-66 שקל (מ-62 שקל). הבנק ממשיך ליהנות ממאמצי ההתייעלות, ומגידול נאה בתיק האשראי, כאשר במקביל עלויות האשראי עולות משמעותית ברבעונים האחרונים. הבנק ייהנה גם ברבעון הקרוב מהחזרי מס משמעותיים".



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il