TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > > המלצות אנליסטים

בנק אגוד: מפלס החששות בשווקים ממשיך לעלות לקראת הבחירות הקרובות בצרפת ובריטניה


איגוד
בראייה ארוכת טווח, הדולר צפוי להתחזק מול המטבעות העיקריים בעולם

כלכלני בנק אגוד, בראשות ראש תחום מחקר והאנליסטית הראשית אורלי אברהם, מתייחסים בסקירתם השבועית לשוק המט"ח. באגוד מציינים כי "הדולר התחזק מאז הסקירה הקודמת בכ-0.5% אל מול השקל, זאת בעקבות פיחות השקל. באגוד מעריכים כי "בראייה ארוכת טווח, הדולר צפוי להתחזק מול המטבעות העיקריים בעולם. זאת בשל פערי הריביות, צפי להמשך העלאות ריבית בארה"ב בקצב מתון ומדוד, וחוזקה היחסי של הכלכלה האמריקאית מול שאר העולם". נקודת תמיכה קרובה לדולר עומדת על 3.6 שקל לדולר ורחוקה על 3.4 שקל לדולר, ונקודת ההתנגדות הקרובה לדולר עומדת על 3.7 שקל לדולר והרחוקה על 3.75 שקל לדולר".
ביחס לשער הדולר-אירו מציינים באגוד כי "האירו התחזק בכ-1% אל מול הדולר מאז הסקירה הקודמת, בין היתר על רקע הירידה בהסתברות להעלאות הריבית בארה"ב". באגוד מציינים כי "מפלס החששות בגוש האירו ממשיך לעלות כשהודעתה השבוע של ראשת ממשלת בריטניה, תרזה מיי, על הליכה לבחירות בזק ב-8/6 הפתיעה את השווקים והעלתה את חוסר הוודאות בהם. ביום ראשון צפוי אירוע נוסף שעשוי לטלטל את השווקים הפיננסיים כשייערכו הבחירות הדרמטיות לנשיאות צרפת, כשעל פי הסקרים האחרונים, עמנואל מקרון מוביל אך ההכרעה בהם תידחה לסיבוב השני שיערך ב-7/5. על פי הערכות, התחזקות של הימין הקיצוני או ניצחון שלו ישלחו את השווקים ואת האירו לירידות, כאשר עוד מדינה תשאף בצורה ברורה להיבדלות, ללאומנות ולהיפרדות אפשרית מהאיחוד האירופי". באגוד מעריכים כי "הדולר צפוי להתחזק מול האירו בטווח הקצר-הבינוני בשל פערי הריביות וצפי להמשך עלייה של הריבית בארה"ב במהלך 2017 (צפי לעוד העלאה אחת) אל מול צפי להשארת הריבית האפסית והמשך תוכנית ההרחבה הכמותית בגוש לפחות עד סוף שנת 2017. נקודת התמיכה לדולר עומדת על 1 דולר לאירו ונקודת ההתנגדות על 1.16 דולר לאירו".
באגוד מתייחסים לצפי להעלאות ריבית בארה"ב ואומרים כי "צפי השוק לשנת 2017 עומד כעת על העלאה אחת בלבד עד סוף שנת 2017 (צפי השוק בסקירה הקודמת עמד על הסתברות ל-2 העלאות ביוני ודצמבר). באגוד מעריכים כי "התמתנות צפי השוק להעלאת הריבית בשנת 2017 נובעת בין היתר מנתונים כלכליים חלשים שהתפרסמו וכן מאי הוודאות של השוק לגבי יכולתו של טראמפ להעביר בקונגרס את תוכניתו הפיסקלית. כמו כן, המתיחות הגאופוליטית בין רוסיה וצפון קוריאה לארה"ב גם לא תרמה לחיזוק בצפי השוק. באגוד מציינים כי "בהסתכלות לטווח יותר ארוך (משנת 2018 עד 2020) אנו רואים התמתנות יותר חזקה בצפי השוק זאת בעקבות ציוצו של טראמפ מהשבוע שעבר כי הוא אינו מעוניין במטבע חזק מדי. ידיעה זו הובילה להערכות בשוק כי קצב העלאות הריבית העתידי עשוי להאט".
עוד מציינים הכלכלנים כי "בעקבות מדד המחירים לצרכן לחודש מרץ שעלה ב-0.3% מעדכנים באגוד את תחזית האינפלציה שלנו לשנה קדימה מ-0.3% ל-0.6%".
באשר לתיק המניות, אומרים בבנק אגוד כי "אנו ממליצים על חשיפה מנייתית בתיק מייצג של כ-22% ובתיק ספקולטיבי של כ-36%. בתמהיל המנייתי בתיק אנו ממליצים על חלוקה שווה בין ישראל לחו"ל. בהתייחס לחשיפה הגיאוגרפית בחו"ל אנו עדיין מעדיפים את החשיפה לארה"ב בשל התחזקות הכלכלה האמריקאית וצפי לעלייה הדרגתית ומדודה בקצב הריבית ע"פ הפד אולם אנו מורידים ב-5% את שיעור החשיפה לארה"ב לטובת אסיה, בשל קשיים בהעברת תוכניותיו של טראמפ, נתונים כלכליים טובים בסין ורמות מכפילים זולות יותר לרוב באסיה. החלוקה הגיאוגרפית המומלצת כעת בחו"ל: ארה"ב-60%, אירופה-18%, יפן-10%, אסיה ללא יפן-12%. באגוד מעדיפים השקעה בסקטורים: התעשייה, הפיננסים, הצריכה המחזורית והפארמה". עוד ממליצים באגוד כי "בשל חזרה לפער חיובי בין הערכותינו לבין האינפלציה הגלומה מן השוק ל-12 חודשים הקרובים אנו ממליצים כעת על חלוקה של 60% לטובת האפיק הצמוד באג"ח הממשלתי על חשבון האפיק השקלי זאת לעומת חלוקה שווה בין השקלי לצמוד באפיק הממשלתי, בסקירה הקודמת".



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il