TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > > המלצות אנליסטים

בנק אגוד: סקטור הפיננסים בארה"ב - הנהנה העיקרי מביטול חוק דוד-פרנק ע"י טראמפ


כלכלני מחלקת המחקר של בנק אגוד, מתייחסים בסקירתם השבועית לשינויים שמבצע נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ בכלכלה האמריקנית.




 מניות
השבוע רשמו מדדי המניות מגמה מעורבת: יציבות בארה"ב, ירידות שערים ביפן ובגרמניה. מנגד עליות שערים קלות בבריטניה. ברקע המשך פרסום הדוחות הכספיים לרבעון השלישי של השנה, אשר היו לרוב שליליים השבוע, וחתימתו של טראמפ על צווים לצמצום הרגולציה על המערכת הפיננסית, ביניהם חוק דוד פרנק שנוסד ב- 2010 במטרה להגן על המערכת מפני קריסה כמו זאת שהייתה ב- 2008. לפיכך, סקטור הפיננסים בארה"ב היה הנהנה העיקרי השבוע מהחלטה זו של טראמפ. בגזרת המאקרו התפרסם דו"ח התעסוקה בארה"ב שגם הוא היה מעורב והצביע על תוספת של 227 א' משרות במגזר הלא חקלאי לחודש ינואר (הפתעה לטובה אל מול הצפי לתוספת של 180 א' משרות ונתון חודש דצמבר של 157 א' משרות). מנגד נתון השכר הממוצע לשעה היה מאכזב ועלה בינואר ב- 0.1% בלבד, אל מול צפי ל- 0.3%. גם שיעור האבטלה לא עלה בקנה אחד עם הציפיות ועלה מ- 4.7% בחודש דצמבר ל- 4.8% בינואר.

ארה"ב- בסיכום שבועי נטייה ליציבות במדדי וול סטריט. עונת הדוחות נמשכת מתחילת הדוחות עד ליום שישי האחרון (ה-3/2), 274 חברות, כמחצית ממדד ה- S&P500 פרסמו את הדו"חות, כאשר 182 מתוכן (כ- 66%) הכו את התחזיות. 57 חברות אכזבו בתוצאותיהן 20.8% ו-35 חברות עמדו בצפי 12.8%.
ב- 1.2 הפד הותיר את הריבית בטווח של 0.5-0.75%, בהתאם לצפי. כאשר, בבחינת ההסתברות להעלאת ריבית בארה"ב מנתוני השוק היום עולה כי השוק צופה לשנת 2017 בין העלאה אחת לשתיים - בהסתברות של כ-71% ביוני ובדצמבר 2017, משקף התמתנות קלה בהסתברות אל מול הסקירה הקודמת (שעמדה על כ-75%).
נתוני מאקרו נוספים שהתפרסמו: נתון התמ"ג לרבעון ה-4 (שנתי) פספס את התחזיות כאשר הראה צמיחה של 1.9% בלבד (אל מול צפי של 2.2%) . נתון הצריכה הפרטית לרבעון ה- 4 עלה ב- 2.5%, בהתאם לצפי. אינפלציית הליבה עלתה ב- 1.7% בשנת 2016, בהתאם לצפי. הכנסה פרטית לחודש דצמבר עלתה ב- 0.3%, מתחת לצפי ונתון ההוצאה הפרטית עלה ב- 0.5%, בהתאם לצפי. הזמנות מוצרים ברי קיימא לחודש דצמבר ירדו סופית ב- 0.5%, אל מול צפי לירידה של 0.4%. הזמנות מפעלים לחודש דצמבר הפתיעו ועלו ב- 1.3%, אל מול צפי לעליה של 0.5% בלבד. מדד מנהלי הרכש במגזר היצרני עלה מרמה של 54.5 בחודש דצמבר לרמה של 56 בחודש ינואר, מעל הצפי ל- 55. במגזר הנדל"ן מדד קייס שילר (20 ערים מרכזיות) ממשיך להתאושש ועלה מרמה של 191.77 בחודש אוקטובר לרמה של 192.14 בחודש נובמבר.

גוש האירו- מאז הסקירה הקודמת (ה-26.1) נסחרו מדדי המניות באירופה במגמה מעורבת: מדד הדאקס רשם ירידה של כ- 1.6%. ואילו מדד הפוטסי עלה בכ- 0.4%. נזכיר כי אנו מתקרבים למועד הבחירות הקרבות בגוש אשר יתקיימו בצרפת ב-23.4. שם לה פן מהמפלגה הימנית מתחזקת בסקרים (אשר מצעה בין היתר קורא ליציאה מהאיחוד). נזכיר כי, תרזה מיי, ראש ממשלת בריטניה, נפגשה בשבוע שעבר עם דונלנד טראמפ במטרה לדון בין היתר על הסכם סחר אפשרי בין ארה"ב לבריטניה.

בזירת המאקרו:
בגוש האירו- התמ"ג השנתי עלה ב 1.8% מעל לצפי של 1.7%. שיעור האבטלה בחודש דצמבר הפתיע לחיוב ועמד על 9.6% מתחת לצפי של 9.8% . מדד מנהלי הרכש במגזר היצרני לחודש ינואר (סופי) עמד על 55.2, מעל הצפי ונתון קודם של 55.1. מכירות קמעונאיות לחודש דצמבר ירדו ב- 0.3%, מתחת לצפי לעלייה של 0.3%.
גרמניה – מדד המחירים לצרכן לחודש ינואר ירד ב - 0.6% , אל מול צפי שירד ב – 0.5% . מכירות קמעונאיות לחודש דצמבר ירדו ב 0.9% לעומת צפי לעלייה של 0.6%. שיעור האבטלה בחודש ינואר ירד לרמה של 5.9%, מתחת לצפי שיישאר לל"ש על 6%. מדד מנהלי הרכש במגזר היצרני לחודש ינואר (סופי) עמד על 56.4, מתחת לצפי שיישאר לל"ש על 56.5.
בריטניה – הריבית בבריטניה נותרה על 0.25% בהתאם לצפי .

יפן- מדד המחירים לצרכן לחודש דצמבר עלה ב- 0.3%, מעל הצפי (במונחים שנתיים). מכירות רכבים לחודש ינואר עלו ב- 8.6%, זאת לאחר עליה של 10.8% בחודש דצמבר (במונחים שנתיים). מדד מנהלי הרכש במגזר היצרני בחודש ינואר (סופי) עמד על 52.7, מתחת לצפי.

סין- מדד מנהלי הרכש במגזר היצרני לחודש ינואר ירד מרמה של 51.4 לרמה של 51.3, מעל הצפי ל-51.2.
ישראל- מאז הסקירה הקודמת המעוף רשם ירידה של כ- 0.4%. ברקע, חברת הדירוג S&P הותירה ביום שישי האחרון (ה-3.2) את הדירוג האשראי של ישראל על A+ עם תחזית יציבה. אשרור הדירוג מגיע על-רקע ציפיית האנליסטים כי כלכלת ישראל תשמור על תוואי צמיחה בר-קיימא, החשבונות החיצוניים יוותרו חזקים וכי המדיניות הפיסקלית והמוניטרית תהיה זהירה.

בגזרת המאקרו:
שיעור האבטלה ירד מרמה של 4.5% בחודש נובמבר לרמה של 4.3% בחודש דצמבר.
הלמ"ס פרסם כי, בשלושת החודשים אוקטובר-דצמבר 2016 נרשמה עלייה, במחירים קבועים, של 4.7% בחישוב שנתי, בסך כל הרכישות בכרטיסי אשראי; זאת, לאחר עלייה של 4.4% בשלושת החודשים יולי-ספטמבר 2016.

נפט- מאז הסקירה הקודמת רשם הנפט יציבות יחסית.

זהב- מאז הסקירה הקודמת רשם הזהב (המומלץ על ידינו כהגנה על התיק באחזקה של כ-5%) עליה של 2.7%. כאשר מתחילת השנה רשם הזהב עליה של כ- 5.4%.
המלצות
אנו ממליצים על חשיפה מנייתית בתיק מייצג של כ-22% ובתיק ספקולטיבי של כ- 36%. בתמהיל המנייתי חלוקה לפי 60% חו"ל, 40% ישראל.
בהתייחס לחשיפה הגיאוגרפית בחו"ל אנו מעדיפים את החשיפה לארה"ב המובילה מבין הכלכלות המפותחות ומעדיפים השקעה בסקטורים: התעשייה, הפיננסיים, הצריכה המחזורית
והפארמה. בנוסף, החברות בארה"ב צפויות ליהנות, מצפי להפחתת מס החברות ל-15% וכן אפשרות להחזרה חד פעמית של מזומנים במיסוי מופחת של 10% והקלת רגולציה.
החלוקה הגיאוגרפית המומלצת בחו"ל: ארה"ב -65%, אירופה –18%, יפן-12%,
אסיה ללא יפן –5%.
סביבת הריביות הנמוכה יחסית צפויה להימשך בארץ ובעולם מה שממשיך לתמוך באפיק המנייתי המהווה אלטרנטיבת השקעה מעניינת כחלק מהתיק בהתאם לאהבת הסיכון.
מומלצת השקעה גם במניות גלובאליות בעלות תזרימי מזומנים יציבים ובעלות מדיניות חלוקת דיבידנד. אנו ממשיכים בהמלצתנו להיחשף לדולר גם באמצעות האפיק המנייתי.

מבחינת הסקטורים המובילים בארה"ב מומלצת השקעה:
בסקטור התעשייה, בדגש על תת הסקטור התעשייה הביטחוניות הצפוי ליהנות מהגדלת תקציבי הביטחון לצבא ארה"ב, בנוסף, השקעה בחברות הנדסה וציוד המתמחות בהקמת פרויקטי תשתית על רקע תוכניתו לבניית חומה בגבול עם מקסיקו, פיזית או וירטואלית וכן השקעות בעסקי אבטחת הגבולות ובתשתיות.
סקטור הפיננסיים על רקע הצפי להמשך העלאות ריבית במהלך השנה יחד עם הקלות ברגולציה והמשך השיפור בכלכלה האמריקאית, בנוסף ניתן להיחשף גם לתת הסקטור - הבנקים האיזוריים בארה"ב.
סקטור הצריכה המחזורית בשל המשך השיפור בכלכלה והעלייה בצריכה.
סקטור הבריאות המאופיין בחברות גלובליות יציבות בעלות תזרימי מזומנים גבוהים.
בנוסף מומלץ גם סקטור הטכנולוגיה בדגש על בחירה סלקטיבית של מניות.
ללקוחות ספקולטיביים אנו ממליצים על סקטור התעופה בשל מחירי האנרגיה נמוכים יחסית יחד עם השיפור המתמשך בכלכלה האמריקאית. וכן תת סקטור הביומד בשל הפוטנציאל הגלום בו.
בהתייחס להשקעה באירופה ניתן להשקיע דרך תעודות סל מנוטרלות מטבע וכן תעודות על חברות גלובאליות/ יצואניות. בנוסף מומלצת השקעה גם במדד הדאקס כחלק מחשיפה לגוש האירו, ניתן להיחשף גם באמצעות מדד MDAX - מדד המניות הבינוניות בגרמניה.
בהתייחס להשקעה באסיה: ניתן ל"תבל" את התיק עם חשיפה לאסיה פסיפיק ללא יפן וכן להיחשף ליפן בנטרול מטבע כפי המפורט מעלה.
בהתייחס לסחורות – ממשיכים בהמלצתנו על השקעה של 5% מהתיק לזהב בראיה לטווח ארוך בהתאם לסיכון התיק כהגנה.
XPH- המשקיע בחברות פארמה מובילות בתחומן בהתפלגות: כ-90.4% פארמה, 9.5%-ביוטכנולגיה. בין החברות הבולטות במדד: ג'ונסון את ג'ונסון, פייזר, מרק, בריסטול מאיירס, מיילן פריגו ועוד. לתעודה תשואת דיבידנד ממוצעת של כ-0.8%. 10 האחזקות הגדולות מהוות כ-49% מהתעודה. ד.ניהול-0.35%.
BBH- המשקיע בחברות הביוטכנולוגיה המובילות בתחומן וטומן בחובו פוטנציאל רב, בהתפלגות: כ-75% ביוטכנולוגיה , 20% פרמצבטיקה, 5% מוצרים רפואיים. בין החברות הבולטות במדד: אמג'ן, גלעד סיינס, ביוג'ן, אילומיין ועוד רוב החברות אמריקאיות.ד.ניהול-0.35%.
XLF – המשקיע בבנקים וחברות פיננסיים בארה"ב, בהתפלגות: 54.16% בנקים, 30% ביטוח, 13.4% שירותים פיננסיים. בין החברות הבולטות במדד: ג'ייפי מורגן, ברקשייר האתווי, וולס פארגו, בנק אוף אמריקה, סיטי גרופ, גולדמן זאקס, AIG ועוד. 10 האחזקות הגדולות מהוות כ-55% מהתעודה. תשואת דיבידנד ממוצעת של החברות המוחזקות כ- 1.7%, ד.ניהול-0.14%.
KRE – המשקיע בבנקים אזוריים וחברות השקעה בארה"ב, בהתפלגות: 93.7% בנקים, 5.3% חברות השקעה. בין החברות הבולטות במדד: National penn Bancshares, Great western Bancorp, Sterling Bancorp, Bankunited, Wintrust financial. ועוד, 10 האחזקות הגדולות מהוות כ-44.8% כך שהתעודה מפוזרת. תשואת דיבידנד של 1.8%.דמי ניהול 0.35%.
XHB – חברות בניה וכאלה המספקות שירותים ומוצרים לבית בארה"ב. כ- 28% מהחברות בתעודה הינן חברות בניה, 15% מספקות חומרי גלם לבניה, 20% קמעונאות, 13% מתחום הריהוט. בין החברות הנכללות במדד Lennox Corporation (LII) המספקת מוצרים ושירותים לקרור, וחימום בתים. Home Depot (HD) המספקת מוצרים לבית, Whirlpool (WHR) המספקת מוצרי חשמל לבית, Lennar (LEN), Ryland (RYL), Toll Brothers (TOL) חברות נדל"ן/בניה אמריקאיות ועוד. ד.ניהול-0.35%.
XLY –המשקיע בחברות צריכה מחזורית בארה"ב בהתפלגות של: כ-37% בקמעונאות כ-28% במדיה, 10% באינטרנט, 5.9% הלבשה. בין האחזקות הגדולות נמנות החברות: וולט דיסני, הום דיפו, אמאזון, מקדונלדס, טיים וורנר, נייקי, סטארבקס, פורד מוטור, טארגט, ג'נרל מוטורס ועוד. תשואת דיבידנד 12 חודשים אחרונים 1.5%. ד.ניהול-0.16%.
XLI- המשקיעה בחברות תעשייה גדולות המובילות בתחומן בארה"ב בהתפלגות: כ- 23% תעשייה כללית, 22% בהגנה וחלל, 16.5% בתחבורה, 8% אלקטרוניקה, 6% מכונות מגוונות, 6% בחברות תעופה. בין האחזקות הגדולות נמנות החברות: ג'נרל אלקטריק, M3, בואינג, יוניון פאסיפיק, לוקהיד מרטין, קאטרפילר ועוד. 10 האחזקות הגדולות ביותר מהוות כ- 46% מהתעודה, תשואת הדיבידנד 12 חודשים אחרונים הינה כ- 2% ודמי הניהול- 0.14%.
ITA- המשקיעה בעיקר בחברות ביטחוניות שקשורות לחלל, הגנה ותעופה בארה"ב המובילות בתחומן בהתפלגות: כ-76% הגנה, חלל ותעופה,7.6% ייצור חלקים שונים, 6.5% חומרה, 3% בניית ספינות, 2% מכונות שונות, ושאר אחזקות של כ- 1% כ"א ב- מחשבים, תקשורת, אלקטרוניקה ומחסנים ואחסון. בין החברות הבולטות במדד: בואינג, לוקהיד מרטין, רוקוול קולינס ג'נרל דינאמיקס ועוד. לתעודה תשואת דיבידנד ממוצעת של כ-1.8%. 10 האחזקות הגדולות מהוות כ-57% מהתעודה. ד.ניהול-0.43%.
JETS - המשקיעה בחברות התעופה המובילות בהתפלגות: 86% תעופה, 6.5% הגנה וחלל, 2.8% הנדסה. בין החברות הבולטות במדד: DELTA AIR LINES, SOUTHWEST AIR LINES, AMERICAN AIR LINES, UNITED CONTINENTAL HOLDING, ALASKA AIR GROUP ועוד. 10 האחזקות הגדולות מהוות כ-73% דמי ניהול 0.6%.
-XRLV העוקבת אחרי מדד של 100 מניות המובילות במדד ה - S&P500 שהפגינו תנודתיות נמוכה, תוך הקטנת חשיפה שלילית לשינויים בשער הריבית. ההתפלגות הסקטוריאלית של התעודה: תעשיה 25.3%, בריאות 22.5%, פיננסים 18.7%, צריכה בסיסית 12.6%, צריכה מחזורית 9.4%, טכנולוגיה: 8.6%. בין האחזקות הגדולות בתעודה:
procter &Gamble, Coca-Cola, Republic services, Johnson & Johnson, United Parcel Service (UPS), Philip Morris, Lockheed Martin, Cincinnati Financial, Berkshire Hathaway, Arthur J Gallagher. דיבידנד 1.8%, ד"נ 0.25% .

ETF על אירופה:
ISHARES-EURO STOXX 50- במטבע האירו טיקר MSE FP, בדולר FEZ. מדד זה מכיל את 50 החברות הגדולות באירופה רובן חברות בעלות פעילות גלובאלית עולמית – המדד מתפלג סקטוריאלית: כ- 19% בנקאות , כ-7.5% נפט וגז, כ- 9.3% פרמצבטיקה, כ- 7% ביטוח, 6.9%- טלקום, 5.5%- אלקטרוניקה , 5%-כימיקלים, 3.6%- מזון, ועוד. בין המניות הבולטות ניתן למצוא את: TOTAL SA, SANOFI, סימנס, באייר, BNP PARIBAS, יוניליוור, טלפוניקה ועוד. ד.ניהול- FEZ-0.29%/ MSE- 0.2%.
WISDOMTREE EUROPE HEDGED– טיקר HEDJ, תעודת סל מנוטרלת מטבע (לדולר) על מדינות גוש היורו. המדד מכיל חברות בעלות שווי שוק מעל מיליארד דולר ותשואת דיבידנד גבוהה, אשר לפחות 50% מהכנסותיהן מגיעים מחוץ לאירופה. חלוקה גיאוגרפית: כ – 25% צרפת, 25% גרמניה, 20% - ספרד, 16% הולנד, 8% בלגיה, 3% פינלנד, 2% איטליה. חלוקה סקטוריאלית: כ- 22% צריכה לא מחזורית, 19% תעשיה, 17% צריכה מחזורית, 13% פיננסים, 12% בריאות, 6% תקשורת, 5% חומרי גלם. בין המניות הבולטות: Anheuser-Busch (אחת מיצרניות הבירה הגדולות בעולם), טלפוניקה, בנק בילבאו, סנופי, בנק סנטנדר, יוניליבר, סימנס, דיימלר ועוד. ד.ניהול-0.58%
ISHA HEDGED MSCI GERMANY - טיקר HEWG, תעודת סל מנוטרלת מטבע (לדולר) על גרמניה. המדד מכיל חברות בינוניות וגדולות בשווי ממוצע של כ-28 מיליארד דולר ותשואת דיבידנד בגובה של כ-5.42% (שנה אחורה) וצפי קדימה של כ- 3.9%. חלוקה סקטוריאלית: כ- 15% יצרניות רכב, 13.7% כימיקלים, 11.8% חברות פארמה, 11% ביטוח, 8% תעשיה, 6% תוכנה, 5.5% תקשורת, 5% בנקים, 4% שירותי רפואה, 3% אלקטרוניקה. בין המניות הבולטות: באייר, סימנס, Allianz, Deutch Telcom AG, SAP, Deutch Bank AG. ד.ניהול-0.53%
VGK- תעודת סל דולרית העוקבת אחר מדד המניות מדינות אירופה המפותחות הכולל מניות גדולות ובינוניות בחלוקה גיאוגרפית מתפלגת: כ-27% אנגליה, 14% צרפת, 15% שוויץ, 14% גרמניה, 7% הולנד, 5% ספרד, 5% שוודיה, 3.7% איטליה ועוד. בחלוקה סקטוריאלית: כ- 14% בנקאות , כ-12% פארמה, 7.3% נפט וגז, כ-6.2% טלקום,כ-5.8% ביטוח, כ- 5.7% מזון, 4%- כימיקלים , 3%-משקאות, 3%- כרייה ועוד. בין המניות הבולטות ניתן למצוא את: TOTAL SA, SANOFI, נסטלה, נוברטיס, באייר, ROCHE HOLDING, HSBC , BP, ועוד. 10 החברות הגדולות המרכיבות את התעודה מהוות כ- 18% בלבד מהתעודה מה שמראה על גיוון ופיזור בתעודה. תשואת הדיבידנד של התעודה בשנה האחרונה עומדת על 3.75%.
ETF על אסיה :
AAXJ- עוקבת אחר מדינות אסיה ללא יפן בפיזור ביניהן: דרום קוריאה (19%), סין (22%), הונג קונג (18.7%), טיוואן (15%), הודו (10%), סינגפור (5.2%), מלזיה (4%),אינדונזיה (3%) תשואת הדיבידנד של המדד כ- 1.8% האחזקות העיקריות בתעודה מתפלגות סקטוריאלית: 21% בנקאות ופיננסיים, 10% סמיקונדקטור, 6.7% טלקום, 4% נפט וגז, 5% ריטים, 6.6% ביטוח. 10 האחזקות הגדולות מהוות 22% מהתעודה. ד.ניהול-0.69%.
WISDOMTREE JAPAN HEDGED - טיקר DXJ, תעודת סל מנוטרלת מטבע (לדולר) על יפן. המדד מכיל חברות בעלות שווי שוק מעל 100 מיליון דולר ותשואת דיבידנד גבוהה, אשר לא יותר מ- 80% מהכנסותיהן מגיעים מחוץ ליפן. חלוקה סקטוריאלית: כ- 25% צריכה מחזורית, 22% תעשיה, 15% טכנולוגיה, 11% פיננסים, 10% חומרי גלם, 9% צריכה לא מחזורית, 8% בריאות. בין המניות הבולטות: טויוטה, מיצובישי, Japan Tobacco, Mizuho Financial, קאנון, הונדה, ניסן ועוד. ד.ניהול-0.48%.

באופן כללי ללקוחות המעוניינים להימנע מחשיפה דולרית ניתן להשקיע באמצעות מגוון תעודות הסל בארץ בהתאם לסקטור/ גיאוגרפי/ סחורות המומלצים.

אפיק סולידי
בעולם, מאז הסקירה הקודמת בסיכום נרשמה ירידה קלה בתשואות האג"ח הממשלתי של ארה"ב, בדומה לגרמניה.
בארץ, מאז הסקירה הקודמת, נרשמה ירידת תשואות באג"ח הממשלתי, באפיק השקלי ברוב הטווחים, למעט טווח שנתיים ובאפיק הצמוד בכל הטווחים.
הפורוורד, על המדד לשנה קדימה ירד מ - 0.35% ל- 0.3%.
המרווח בין ישראל לארה"ב עלה ממינוס 0.2% בסקירה הקודמת למינוס 0.17% כיום.
קונצרני- מאז הסקירה הקודמת, נרשמה ירידה בתשואות ובמרווחים במדדי האג"ח הקונצרני.
אג"ח חו"ל- מאז הסקירה הקודמת, נרשמה ירידה קלה בתשואות אג"ח חברות בארה"ב.

אג"ח ממשלתי
שקלי: מאז הסקירה הקודמת, נרשמה ירידת תשואות קלה ברוב הטווחים, למעט בטווח שנתיים.
צמוד: מאז הסקירה הקודמת, נרשמה ירידת תשואות בכל הטווחים.

מצ"ב שינוי תקופתי (26.1-5.2) בתשואות אג"ח ממשלתי בעולם (לפי 10Y) מהבלומברג:

אג"ח קונצרני בארץ:
מאז הסקירה הקודמת, בסיכום תקופה של ה- 26.1 עד ל-5.2, נרשמה במדדי האג"ח הקונצרני העיקריים ירידת תשואות וירידה במרווחים:
תשואת מדד תל בונד 20 ירדה מ- 1.69% ל- 1.56%, המרווח ירד מ- 1.59% ל- 1.53% השבוע.
תשואת מדד תל בונד 40 ירדה מ- 1.30% ל- 1.15%, המרווח ירד מ- 1.30% ל- 1.23% השבוע.
תשואת מדד תל בונד שקלי ירדה מ-2.87% ל-2.77%, המרווח ירד מ- 1.83% ל- 1.76% השבוע. 

המלצה:
אג"ח ממשלתי- אחזקה של 14% בתיק המייצג ו 10% בספקולטיבי.
עדיפות לצמוד על פני השקלי, בשל המשך פער חיובי בין הערכותינו לבין האינפלציה הגלומה מן השוק ל-12 חודשים הקרובים, בחלוקה של 60% צמוד 40% שקלי באג"ח הממשלתי.
באפיק הצמוד מומלצת השקעה במח"מ סינטטי. ואילו באפיק השקלי מומלצת השקעה סטרייט.
בתיק המייצג מומלצת השקעה במח"מ סינטטי של עד 5 שנים. בתיק הספקולטיבי המח"מ הסינטטי המומלץ הוא עד 6 שנים. עדיפות לשילוב צמודי מדד ארוכים במח"מ של עד 7 שנים עם שקלי במח"מ עד 5 שנים.
אג"ח קונצרני בארץ: אחזקה בתיק מייצג של 22% ובתיק ספקולטיבי אחזקה של 30%, עם חלוקה שווה בין צמוד לשקלי (בעיקר בשל רמות המרווחים שהתל בונדים השקלי ו- 20,40 נמצאים כיום). מח"מ ממוצע עד 4 שנים בעדיפות לאגרות איכותיות יותר (מבחינת דירוג ובטחונות).
אג"ח חו"ל- אחזקה של 10% בתיק המייצג ואחזקה בתיק הספקולטיבי של 15%. אנו ממליצים על אג"ח קונצרני בדרוג סביב דרוג מדינת ישראל (+A) ובטווח שבין BBB ל- A במח"מ של 4-5 שנים. ההשקעה יכולה להיעשות באופן ישיר (ע"פ רשימת האג"ח המומלצות של בנק אגוד), או דרך תעודות הסל ITR, CIU, VCSH ו- VCIT:
CIU- המשקיעה בדרוג ממוצע A, מח"מ 4.27 ותשואה ממוצעת של 2.73% (2.76% בסקירה הקודמת). דמי ניהול בתעודה 0.2%. כ- 86% מהתעודה מושקע באג"ח קונצרניות, השאר באג"ח מדינות, supranationals, אג"ח מוניציפליות, וקרן כספית של בלאק רוק.
ITR- המשקיעה באג"ח קונצרניות בלבד בדרוג ממוצע A- , מח"מ 4.38 ותשואה ממוצעת של 2.86% (2.89% בסקירה הקודמת). דמי ניהול בתעודה 0.12%.
מי שמעוניין לקצר מח"מ מטעמי סיכון יכול להשקיע בתעודה של וואנגארד – VCSH. מח"מ 2.63, דירוג ממוצע A-, תשואה 2.25% (2.31% בסקירה הקודמת). דמי ניהול 0.12% ונכסים מנוהלים בסך של כ- 10 מיליארד דולר.
מי שמעוניין להאריך מח"מ או לחילופין למצע ע"י מח"מ סינטטי למח"מ המומלץ על ידנו יכול להשקיע בתעודה של וואנגארד- VCIT תעודה המשקיעה באג"ח קונצרניות נקובות בדולר בטווחים לפדיון של 5-10, דירוג ממוצע A מינוס, מח"מ 6.25 ותשואה פנימית של 3.46%. דמי הניהול בתעודה 0.07% ונכסים מנוהלים בסך של כ- 10 מיליארד דולר.
דרך נוספת להשקעה היא על ידי קרנות נאמנות ישראליות עם או בלי נטרול החשיפה המטבעית.

ריבית:
בישראל: ריבית בנק ישראל לחודש פברואר עומדת על 0.1%.
באירופה: הריבית הכללית בגוש עומדת על 0%, כאשר הריבית על הפיקדונות עומדת על מינוס 0.4%. צפי להשארת הריבית האפסית בגוש או נמוך מכך לאורך זמן, והמשך מדיניות ההרחבה הכמותית לפחות עד דצמבר 2017, כך ע"פ דראגי.
בארה"ב: הריבית בארה"ב נשארה בטווח של בין 0.5% ל- 0.75%. צפי השוק ל-1-2 העלאות בשנת 2017 בהסתברות של 71% ליוני ודצמבר.

מט"ח
שקל-דולר

מאז הסקירה הקודמת, הדולר נחלש אל מול השקל בכ- 0.6% צמד המטבעות סגר ב-3.2 בשער של 3.76 שקל לדולר אל מול שער של 3.783 שקל לדולר בסקירה הקודמת (ה-26.1).
ב- 1.2 הפד הותיר את הריבית בטווח של 0.5-0.75%, בהתאם לצפי. כאשר, בבחינת ההסתברות להעלאת ריבית בארה"ב מנתוני השוק היום עולה כי השוק צופה לשנת 2017 בין העלאה אחת לשתיים - בהסתברות של כ-71% ביוני ובדצמבר 2017, משקף התמתנות קלה בהסתברות אל מול הסקירה הקודמת (שעמדה על כ-75%). בגזרת המאקרו התפרסם דו"ח התעסוקה בארה"ב שהיה מעורב יחסית והצביע על תוספת של 227 א' משרות במגזר הלא חקלאי לחודש ינואר (הפתעה לטובה אל מול הצפי לתוספת של 180 א' משרות ונתון חודש דצמבר של 157 א' משרות). מנגד נתון השכר הממוצע לשעה היה מאכזב ועלה בינואר ב- 0.1% בלבד, אל מול צפי ל- 0.3%. גם שיעור האבטלה לא עלה בקנה אחד עם הציפיות ועלה מ- 4.7% בחודש דצמבר ל- 4.8% בינואר.
אנו ממשיכים להאמין כי הדולר צפוי להתחזק מול המטבעות העיקריים בעולם בטווח הקצר-בינוני ובנפרד באופן מתון מול השקל. זאת בשל פערי הריביות וצפי להמשך העלאות ריבית בארה"ב, וכן בשל חוזקה היחסי של הכלכלה האמריקאית מול שאר העולם.

נקודת תמיכה: 3.75 ₪ לדולר.
נקודת התנגדות: 4.0 ₪ לדולר
דולר-אירו
מאז הסקירה קודמת הדולר נחלש מול האירו בכ- 1% צמד המטבעות עומד כעת סביב שער של 1.0783 דולר לאירו אל מול שער של 1.0682 דולר לאירו בסקירה הקודמת (סגירת ה-26.1).
אנו ממשיכים להעריך כי הדולר צפוי להתחזק מול האירו בטווח הקצר-הבינוני בשל פערי הריביות וצפי להמשך עלייה של הריבית בארה"ב במהלך 2017 אל מול צפי להשארת הריבית האפסית/נמוך מכך לאורך זמן והמשך תוכנית ההרחבה הכמותית בגוש לפחות עד סוף שנת 2017, ע"פ דראגי.
בזירת המאקרו:
בגוש האירו- התמ"ג השנתי עלה ב 1.8% מעל לצפי של 1.7%. שיעור האבטלה בחודש דצמבר עמד על 9.6% מתחת לצפי של 9.8% . מדד מנהלי הרכש במגזר היצרני לחודש ינואר (סופי) עמד על 55.2, מעל הצפי ונתון קודם של 55.1. מכירות קמעונאיות לחודש דצמבר ירדו ב- 0.3%, מתחת לצפי לעלייה של 0.3%.
גרמניה – מדד המחירים לצרכן לחודש ינואר ירד ב - 0.6% , אל מול צפי שירד ב – 0.5% . מכירות קמעונאיות לחודש דצמבר ירדו ב 0.9% לעומת צפי לעלייה של 0.6%. שיעור האבטלה בחודש ינואר ירד לרמה של 5.9%, מתחת לצפי שיישאר לל"ש על 6%. מדד מנהלי הרכש במגזר היצרני לחודש ינואר (סופי) עמד על 56.4, מתחת לצפי שיישאר לל"ש על 56.5.
בריטניה – הריבית בבריטניה נותרה על 0.25% בהתאם לצפי .

נקודת תמיכה: 1 דולר לאירו.
נקודות התנגדות: ב- 1.16 דולר לאירו.
אפיקי השקעה מומלצים לפי רמות סיכון

תיק מייצג: ללא שינוי

תיק ספקולטיבי: ללא שינוי


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il