TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > > המלצות אנליסטים

המלצת קנייה למניות הבנקים: דיסקונט "קניה חזקה" והבינלאומי


רון אייכל קולמקס שוקי הון צילום: יחצ
האינפלציה בארה"ב מזנקת, אך גורמים רשמיים ה-Fed משוכנעים כי הדבר הוא זמני
קולמקס שוקי הון - רון אייכל | 31/5/21, 08:28
בואו לדבר על זה בפורום בורסה ושוק ההון
עיקרי הדברים
שוקי המניות רושמים שבוע חיובי, תוך חוזקה של מניות הטכנולוגיה
האינפלציה בארה"ב מזנקת, אך גורמים רשמיים ה-Fed משוכנעים כי הדבר הוא זמני
צרפת רשמה התכווצות של הפעילות הכלכלית ברבע הראשון של השנה
ביום ב' לא יהיה מסחר בארה"ב לרגל יום הזיכרון.
ה"שיא" של שבוע המסחר הקרוב יגיע ביום ו', עם פרסום דוח התעסוקה למשק האמריקאי לחודש מאי



המניות עולות תוך מסחר צנוע והתפוגגות החששות מהתחממות יתר של הכלכלה
מדדי המניות רשמו עליות איתנות השבוע, והביאו את מדד S&P 500 שוב לרמות השיא של כל הזמנים. מחזורי המסחר היו דלים למדי. מדד נאסד"ק והראסל 2000 למניות הקטנות הובילו את מדדי השוק. מניות הצמיחה רשמו השבוע ביצועים טובים יותר לעומת עמיתיהן, מניות הערך; פייסבוק ואלף-בית של גוגל סייעו למניות שירותי התקשורת לרשום תשואה עודפת על מדד ה-S&P 500. כמו כן, זינוק במניית טסלה הקפיץ את סקטור מוצרי הצריכה המחזוריים.
המדדים העיקריים היו יציבים יחסית במשך רוב ימות השבוע ולא היו כוחות מיוחדים ש"משכו" את השוק לכיוון מסויים. נראה כי המשקיעים עקבו אחר הנתונים הכלכליים, תוך שאלו העבירו אותות סותרים. בצד החיובי, התביעות השבועיות לדמי אבטלה ירדו יותר מהציפיות, והגיעו לשפל חדש מראשית תקופת המגיפה, לכדי 406,000, והזמנות של מוצרים בני קיימא להוציא תחום התחבורה התנודתי עלו באחוז אחד באפריל, גם יותר מהצפי. בצד השלילי, נציין מספר מדדי פעילות אזוריים שהיו נמוכים מהצפי, אם כי עדיין מצביעים על התרחבות מוצקה. המשא ומתן הפוליטי נמשך בכל האמור לסבב חדש של הוצאות על תשתיות, כאשר הרפובליקנים חשפו הצעה נגדית בהיקף של 928 מיליארד דולר, לעומת הצעתו של הנשיא ג'ו ביידן בסך של כ- 1.7 טריליון דולר, החבילה הגדולה ביותר מאז מלחמת העולם ה-II.

גורמים רשמיים ב-Fed מדגישים כי לחצי האינפלציה צריכים להיות זמניים
אמון הצרכנים נסוג מרמות השיא, כאשר נשאלים רבים מציינים כי הם דואגים לאינפלציה. ואכן, נרשמו במהלך השבוע כמה ראיות לכך שהצרכנים דוחים את הרכישות, בתגובה לעליית מחירים, במיוחד בתחום הדיור – וכך מספר הדירות הנמצא בתהליך מכירה ירד באפריל ב-4.4%, תוך צפי השוק לעלייה קלה. על פי מדד Case-Shiller, מחירי הדירות הממוצעים במטרופולינים הגדולים עלו ב-13.2% בשנה שהסתיימה במארס, לעומת קצב שנתי של 12.0% בחודש הקודם ושיעור הצמיחה הגבוה ביותר מאז דצמבר 2005. המחיר החציוני של בית חדש שנמכר באפריל עלה ב-20.1% בשנה האחרונה, ההתייקרות השנתית החזקה ביותר מאז 1988.
מחלקת המסחר דיווחה ביום שישי כי מדד מחירי הליבה (ללא מזון ואנרגיה) להוצאה לצריכה אישית (PCE) זינק ב-3.1% בשנה שהסתיימה באפריל, מעט מעל הציפיות והעלייה הגדולה ביותר מזה כמעט שלושה עשורים - והרבה מעבר לפד יעד של 2% למדד האינפלציה המועדף עליו.
עם זאת, כמה רשמיים ב-Fed הצהירו כי הם לא יופתעו לראות את צווארי הבקבוק ואת המחסור בהיצע מעלים את המחירים בחודשים הקרובים, אך הרבה מהעלאות הללו יהיו זמניות.

תשואות האוצר האמריקני יורדות
נראה כי משקיעי האג"ח נהנו מהערותיהם של חברי ה-Fed ובתגובה התשואה לפדיון באיגרת האמריקאי ל-10 שנים ירדה במהלך השבוע. שוק אגרות החוב הקונצרניות בדרגת השקעה נסחר במגמה חיובית במשך רוב השבוע.

אירופה
החשש משינוי מדיניות ב-ECB נמוג - הצפי להאטה בקצב רכישות האג"ח על ידי הבנק המרכזי האירופי הוסר השבוע לאחר ששורה של בכירים בכירים הדגישו כי בעוד שהתחזיות הכלכליות בגוש האירו משתפרות, עדיין מוקדם לדון בהחזרת התאמות המדיניות. חבר הנהלת ה-ECB, פאביו פאנטה, אמר כי הוא אינו רואה סימנים ללחצי אינפלציה מתמשכים. הוא גם אמר כי התאוששות האזור אינה שלמה והכלכלה תלויה בתמיכה כספית ופיסקלית.
בריטניה הרחיבה את הפעלת החיסונים כך שתכלול אנשים מעל גיל 30, אם כי באזורים מסוימים בצפון אנגליה הרשויות המקומיות הורידו את רף הגיל ל-18 שנים בגלל המוטציה המתפשטת במהירות (צפון אירלנד ו-ווילס). שיעורי ההדבקה בבריטניה, שהחלה להסיר מגבלות בחודש מארס, עלה החודש ב-25%, למרות שנתוני האשפוז בבתי החולים נותרו יציבים. גורמים רשמיים אמרו כי עדיין מוקדם לומר אם התוכניות לפתיחה מחדש של כלכלת בריטניה יחלו ב-21 ביוני, לאור ההתפתחויות הללו. צרפת אמרה כי החל מ-31 במאי, כל מי שמגיע מבריטניה חייב בהסגר של 7 ימים.
מדד האקלים העסקי של Ifo בגרמניה עלה ל-99.2 נק' במאי - הרמה הגבוהה ביותר מאז מאי 2019 ובהשוואה ל-96.6 נק' באפריל. זאת, במקביל לאופטימיות לגבי האופק הכלכלי.
כלכלת צרפת הייתה ממותנת ברבעון הראשון. האומדן ראשוני לצמיחה שעמד על 0.4% תוקן לירידה של 0.1% עקב נתוני הבנייה החלשים מהצפי. בארבעת הרבעונים האחרונים צמח המשק הצרפתי ב-1.2%.
שוויץ, זנחה את השיחות על הסכם סחר מסחרי עם האיחוד האירופי (EU) בגלל הבדלים בנושאי שכר והגירה. תום שיחות השבע שנים פירושו שבסופו של דבר האמנות הקיימות עם השותף המסחרי הרביעי בגודלו של הגוש עלולות להסתיים.


הזירה הטכנית
הבינלאומי (בינלאומי, 10,300 אג')
הבנק הבינלאומי דיווח על תוצאותיו הכספיות ברבעון הראשון של 2021 והתוצאות הן טובות. הבנק סיים את הרבעון הראשון של השנה עם רווח נקי של 287 מיליון ש"ח, המגלם צמיחה של 68%, לעומת הרבע המקביל אשתקד - שנת הקורונה.
הרווח מגלם תשואה להון של 13%, לעומת 8% ברבע המקביל ב-2020.
כידוע, הסיבה העיקרית לנסיקה בשורת הרווח היא לא הפעילות הכלכלית, אלא סעיף ההפרשות להפסדי אשראי. הבנק רשם בסעיף זה הכנסות של 9 מיליון שקל, לעומת הפרשה שלילית של 157 מיליון שקל ברבע המקביל לפני שנה.
בצד הכלכלי, בהשוואה לסוף שנת 2020, תיק האשראי של הבנק הבינלאומי צמח ב-1.4% במהלך הרבעון הראשון, תוך דגש על תיק המשכנתאות שצמח ב-2.6% מתחילת השנה לכדי 29 מיליארד שקל. תיק האשראי הצרכני גדל בבינלאומי גדל ב-1.7% במהלך הרבע הראשון ל-21.7 מיליארד שקל. מנגד, האשראי לעסקים קטנים ירד ב-0.3% מתחילת השנה ל-18.8 מיליארד שקל.
גם ההכנסות מעמלות ירדו ב-1.9% ל-361 מיליון שקל - שחיקה זו נרשמת על אף שתחום הפעילות המרכזי של הבנק - שוק ההון, נמצא בצמיחה. בהתאם, ההכנסות מעמלות בני"ע טיפסו בקרוב ל-8%. מנגד, ההכנסות מעמלות העו"ש ירדו ב-12%, ומעמלות מט"ח ירדו ב-20% בשל השפעות של משבר הקורונה והסגר השלישי.
במבט קדימה, עם המשך ההתאוששות של המשק ובתקווה לחידוש הפעילות של ענפי התיירות – הנכנסת והיוצאת – הפעילות הריאלית של הבנק תמשיך להשתפר.
הבנק נסחר לפי שווי שוק של 10.8 מיליארד שקל, המשקף מכפיל הון של 1.14.
טכנית, המניה נמצאת בעמדת קניה לשבוע הקרוב. אינדיקטור המומנטום הוא שלילי. קו התמיכה נמצא ברמה של 6,787 אג'. קו ההתנגדות נמצא ברמה של 11,817 אג'.

בנק דיסקונט (דיסקונט א', 1,665אג')
הרווח הנקי ברבע הראשון של שנת 2021 - הסתכם בסך של 662 מיליון שקל, לעומת 279 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. כלומר, מדובר בעליה בשיעור של 137%. בניטרול אירועים חד פעמיים, הנוגעים להוצאות בעקבות הצלחת תכנית הפרישה מרצון, הרווח הנקי הרבעוני היה מסתכם ב-738 מיליון שקל, עליה של 161%. הההוצאה החד פעמית ברבעון הראשון של השנה בגין תכנית הפרישה מרצון כוללת הוצאה חד פעמית (לאחר מס) של 76 מיליון שקל. במסגרת תכנית הפרישה מרצון, הגדולה ביותר בתולדות הקבוצה, פרשו עד ליום 31 במרץ 2021 בדיסקונט, מרכנתיל וכאל 754 עובדים (כולל פרישה טבעית).
התשואה על הון הבנק הגיעה ברבע הנדון לכדי 14.5%, לעומת 6.0% בתקופה המקבילה אשתקד, הגם שבניטרול רכיבים חד פעמיים התשואה נטו להון היתה מגיעה ברבעון לשיעור של 16.2% לעומת 6.1% בתקופה המקבילה אשתקד. האשראי לציבור נטו, הסתכם בסוף הרבע הראשון של שנת 2021 ב-193,292 מיליון שקל לעומת 188,718 מיליון שקל בסוף שנת 2020, עליה של 2.4%.
בהשוואה לסוף שנת 2020, האשראי לעסקים בינוניים עלה ב-274 מיליון שקל (גידול של 2.1%), האשראי לעסקים גדולים גדל ב-834 מיליון שקל (או 1.8%). האשראי לדיור עלה נסק ב-1,696 מיליון שקל ברבעון (4.0%), כאשר האשראי למשקי בית עלה ב-2,033 מיליון שקל (2.8%)
הוצאות בגין הפסדי אשראי ברבעון הראשון של השנה נרשמה הכנסה בסך של 147 מיליון שקל, לעומת הוצאה בסך של 656 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, ירידה בשיעור של 122.4%. הירידה נובעת בעיקרה מביטול הוצאות במסלול הקבוצתי בעקבות השיפור במצב הכלכלי.
הכנסות הבנק מריבית, בניכוי הוצאות ריבית הסתכמו בסך של 1,504 מיליון ש"ח, ברבעון הראשון, לעומת 1,455 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד. כלומר, עליה בשיעור של 3.4%.
טכנית, המניה נמצאת בעמדת קנייה חזקה לשבוע הקרוב. אינדיקטור המומנטום הוא חיובי. קו התמיכה נמצא ברמה של 839 אג'. קו ההתנגדות נמצא ברמה של 2,004 אג'.



Gold (Gold, 1,902.60 דולר)
הזהב רשם התייקרות ביום שישי ומחירו שוב חצה את רף ה- 1,900 דולר לאונקיה. האירוע התרחש בעקבות הנתונים שהראו שמחירי הצרכן בארה"ב זינקו באפריל והגבירו את האטרקטיביות של המטיל הזהוב כגידור אינפלציה. למעשה, הזהב רושם 4 שבועות רצופים של התייקרות, כאשר לפני חודש (25/4) הוא נסחר בשער של 1773 דולר לאונקיה (עלייה של כ-7% במחירו)
מחירי הצרכן בארה"ב האיצו בשנה האחרונה עד אפריל, כאשר הם עלו ב-3.1% (ליבה) והוא רחוק מהיעד של 2% של הפדרל ריזרב. גם עלייה קלה בנתוני הצריכה האישית ממשיכה לתמוך בסביבה האינפלציונית הבסיסית שמאוד נוחה כלפי זהב.
לכך יש להוסיף את סירובו של ה-Fed להפחית את קצב תוכנית רכישות האג"ח שלהם או לעלות מעלה את הריבית.
ה-DXY הדרדר בחודש האחרון והדבר הפך את הזהב לזול יותר למחזיקי מטבעות אחרים, בעוד שהתשואות בארה"ב הדרדרו והדבר הפך את המתכת לאטרקטיבית יותר, הואיל ואינה מספקת ריבית.
טכנית, המניה נמצאת בעמדת קניה חזקה לשבוע הקרוב. אינדיקטור המומנטום הוא חיובי. קו התמיכה נמצא ברמה של 1541.16 דולר. קו ההתנגדות נמצא ברמה של 2164.89 דולר.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il