TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

חותמים על חוזה? הנה כל מה שאתם צריכים לדעת


אנשים חותמים על חוזה כאילו מדובר ברשימת מכולת, וזו טעות גורלית. חוזה יכול להרוס את החיים של מי שחתם עליו – וגם יכול להציל אותם. איזה סעיפים יכולים להפריע לכם בחוזה – ואיזה סעיפים אתם יכולים להכניס כדי שיתנו לכם "כרטיס ירוק" לצאת מהחוזה?
אף פעם לא לחתום על חוזה לבד
כשאתם עומדים מול איש מקצוע, שמזרז אתכם לחתום על חוזה שאמור להעלות אתכם על דרך חדשה – בין אם מדובר על חוזה של שכירה או רכישה של דירה, ובין אם מדובר על חוזה עבודה, קחו שתי דקות לעצמכם. אל תמהרו לחתום על שום דבר, אם לא העברתם אותו קודם להתייעצות עם עורך דין, ואפילו עם איש מקצוע בתחום הספציפי שעליו מדבר החוזה.סעיפים מסוימים, שאתם לא יודעים לזהות כבעייתיים עלולים להרוס לכם את החיים, פשוטו כמשמעו. לדוגמא, פוליסת ביטוח לרכב: אם אתם חתמתם על פוליסה שאינה מבטחת אתכם באופן מלא, אתם עלולים למצוא את עצמכם משלמים מאות אלפי שקלים שפשוט ירוששו אתכם לחלוטין. אותו מקרה לגבי פוליסה של ביטוח דירה: תארו לכם שמתרחש אסון כמו שריפה או רעידת אדמה חזקה. אם אתם לא מבוטחים אתם עלולים לאבד את הבית שלכם. אלה כמובן רק דוגמאות למקרים קיצוניים אבל לא נדירים. המקרים האלה קורים סביבנו כל הזמן, ולכולם יש מכנה משותף: אנשים שלא בדקו על מה הם חותמים.

חברה גדולה וידועה היא לא בהכרח ערובה לחוזה טוב
ישנם אנשים שבטוחים שאם הם עובדים מול חברה ידועה ומבוססת, אז הם מוגנים. כמובן שתמיד עדיף לחתום על חוזה עם חברות שהיציבות הכלכלית שלהם חזקה, אבל אין לזה שום קשר לאיכות החוזה שתקבלו לחתימה. משכנתא היא דוגמא מצוינת להמחשת העניין: כשאתם חותמים על משכנתא, אתם חותמים על חוזה שיכבול אתכם לעשרים או יותר שנים למוסד בנקאי מסוים. מה הם התנאים שכתובים בחוזה, שיכולים לגרום לכם לבעיות? למשל, כשאין פיקוח על העמלה הבנקאית לאורך תקופה, זו בעיה. מדד ארצי לא נתון לשיקולי הבנק, אבל העמלה שהבנק לוקח היא בהחלט בשליטתו, ורצוי להקפיד מראש שיהיה סעיף שמבקר את הגובה אליו העמלה יכולה לטפס, גם אם משקללים את כל נתוני העלאות המדד, הריביות במשק ועוד. אחרת, אתם עלולים למצוא את עצמכם משלמים פי שלוש יותר ממה שהתחייבתם. משכנתאות צריכות להיות גמישות ככל האפשר באופן שבו הלקוח משלם את הליבה של התשלום, באופן בו הוא יכול למתוח או לקצר את תקופת הפירעון ללא עונשים וקנסות, ועוד.

מה קורה כשרוצים לבטל חוזה?
שאלת השאלות, שבעצם מייצרת חוזה "טוב" או חוזה "רע" עבורכם. רובנו חותמים על חוזה כשאנו בגיל מסוים, במצב משפחתי מסוים, עם משכורת מסוימת. אבל במהלך השנים, מצבנו משתנה. אנו מרוויחים יותר, מקבלים ירושות וכספים ולפעמים זה בכלל הפוך – מצבנו מורע, ואנו לא יכולים לעמוד בסכומים שנדרשים מאיתנו בכל חודש. ביטול חוזה הוא סעיף שצריך להופיע בכל חוזה, בתנאים המקובלים על שני הצדדים. לדוגמא - אם למשל אתם מרוויחים כרגע סכומים יפים, או שקיבלתם סכום כסף גדול ואתם רוצים לכסות את כל ההלוואה שלקחתם בבת אחת, אתם צריכים לדעת שזה לא כרוך ב"קנס" כלשהו אלא לכל היותר בסכום סמלי שמשקף את עבודת הניירת שקשורה לביטול העסקה. כל חוזה צריך לכלול פסקה שמתארת מה קורה במקרה שבו התנאים משתנים פתאום. למשל, במקרים של חוזה שכירות דירה. צריך לשים לב בעת חתימת החוזה שהשוכר אינו "אסיר" של המשכיר, וייאלץ להישאר בדירה גם במקרים בהם למשל מתקיים תמ"א בבניין, או במקרים בהם הוא פשוט רוצה לעזוב מסיבותיו השונות.

האותיות הקטנות בכל חוזה יכולות להיות מלכודת
נהוג להגיד שבכל חוזה מסתתר מוקש, שמסתתר מאחורי "המילים הקטנות". הכוונה היא שלפעמים שורה משנית וסתמית בסעיף כלשהו, שמופיעה בתוך מלל לא מחשיד בעליל, יכולה להיות פצצה. דווקא השורה הזו יכולה להיות זו שתגרום לכם לשלם כפול או פי שלוש בסופו של דבר על הלוואה, או זו שתמנע מכם פיצויים במקרה של פיטורים או תאונה. לכן, ההמלצה היא לקחת את החוזה, לעבור עליו עם איש מקצוע מנוסה (שווה לשלם סכום סמלי וחד פעמי ולא להסתבך במשהו גדול) ורק אחרי שברור לכם שהבנתם הכל, שאתם מודעים למוקשים ויודעים אלו סעיפי נגד אתם יכולים להציב נגדם – רק אחרי כל זה תחתמו על החוזה – ושיהיה בהצלחה!






טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il