TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

כבוד בינלאומי למדינת ישראל


הזוכים בתחרות
בית הספר למחוננים בטייבה והמרכז למחוננים ומצטיינים בחיפה זכו בתחרות הבינלאומית לכתבי סביבה צעירים של ארגון FEE העולמי
המרכז למחוננים ומצטיינים בחיפה זכו במקום ה- 2 עם סרטון קצר בנושא פסולת כלבים.

בית הספר למחוננים בטייבה זכו במקום ה- 3 עם כתבה בנושא מים אפורים

בתי הספר הוגשו לתחרות דרך עמותת אקו-אושן שהינה הנציגה של ארגון FEE בישראל

תלמידי כיתות ז'-ח' במרכז למחוננים ומצטיינים בחיפה ותלמידי כיתות ח' בבית הספר למחוננים בטייבה הם הנציגים הישראלים שזכו בתחרות הבינלאומית לכתבי סביבה צעירים של ארגוןFEE העולמי.

תחרות "כתבי סביבה צעירים" הבינלאומית נערכת מדי שנה בקופנהגן דנמרק ומושכת אליה מדי שנה אלפי תלמידים בגילאי 11-21 מכל רחבי העולם, השנה השתתפו בתחרות 80,000 איש מ-34 מדינות. תלמידי בית הספר המשתתפים בתוכנית מתבקשים לחקור נושאים ובעיות סביבתיות , להציע פתרון ולדווח עליהם באמצעים עיתונאים (כתבה, צילום או וידיאו). התכנית מעודדת מעורבות קהילתית , עבודת צוות, ניתוח ביקורתי , אחריות ומנהיגות חברתית ופועלת להשגת הבנה עמוקה יותר של פיתוח בר קיימא. זו השנה הרביעית שישראל משתתפת בתחרות תחת חסותה של עמותת אקואושן שהינה הנציגה הרשמית לתוכנית בישראל.

חבר השופטים בתחרות הבינלאומית דן ברשימות הארציות המובילות בקטגוריות התקשורת של מאמרים, צילומים וקטעי וידאו והזוכים בתחרות הבינלאומית של YRE השנה, יפורסמו בכתבת מגזין בעיתון ה- Huffington Post.

תלמידי כיתות ז'-ח' בבית הספר למחוננים ומצטיינים בחיפה זכו במקום השני עם סרטון בנושא פסולת הכלבים, התייחסות כמפגע בריאותי וסביבתי. הסרטון עוסק בסוגיית פסולת הכלבים על המדרכות באזורים השכונתיים , אשר מהווה מפגע בריאותי וגם מפגע אסטטי, הסוגיה השנייה עוסקת בעניין השפעת הפסולת על חיינו. הפתרון אשר מציעים התלמידים נותן מענה לשתי הסוגיות כאשר מצד אחד מעודד שימוש חוזר בפסולת ומצד שני מפחית את המפגע הסביבתי מצואת הכלבים על המדרכות .

מריאנה מטר מנהלת המרכז למחוננים ומצטיינים בחיפה מסבירה כי "התלמידים הם דור העתיד וחשוב לטפח אצלם את המודעות לחינוך סביבתי, פיתוח מנהיגות, אחריות ואקטיביזם למען הסביבה"

בנוסף במקום ה-3 בקטגוריית כתבות זכה מרכז המחוננים בטייבה "אל גיאז" עם כתבה בנושא "מים אפורים" המהווים כמחצית מהצריכה הביתית, רמת הזיהום של מים אפורים נמוכה והם נחשבים לחומרים שקל לטפל בהם ולמחזר אותם ולעשות בהם שימוש לדברים ביתיים אחרים.

תלמידי כיתה ח' במרכז למחוננים בטייבה למדו וחוו את חשיבות מיחזור המים האפורים, ואת האפשרויות החילופיות כדי לנצל את המים האפורים בצורה חיובית ויעילה לסביבה ולבני האדם. הם חקרו את השפעת המים האפורים על הצמחים בניסוי שביצעו, ערכו סקר בקרב האנשים כדי לשפר ולהגביר את המודעות לנושא זיהום המים ולחשיבות מיחזור המים האפורים בבית. התלמידים הציגו פתרון חלופי לבעיה הסביבתית ובנו מתקן הכולל בתוכו חומרים טבעיים שדרכן אפשר למחזר את המים האפורים ולקבל מים שאפשר להשתמש בהם לשימושים שונים כגון- השקיה ושטיפת רצפה ולחסוך בהוצאות.
ת'ראא ג'אבר מורה בבית הספר מסבירה כי" באמצעות הכתבה עלתה המודעות בקרב אנשי הכפר לשמירה על איכות הסביבה, מחזור והתייחסות לפסולת ובעיקר שהדבר תורם להפחתת הוצאות משק הבית הנושא מאוד משמעותי עבור התושבים"

אורלי בביצקי מנהלת הפרויקטים הסביבתיים בעמותת אקואושן: "השנה מנעד רחב של תלמידים מאוכלוסיות שונות עסקו בסוגיות סביבתיות בתכנית הבינלאומית של כתבי סביבה צעירים. תלמידים מחיפה, חדרה, מזרח ירושלים, חולון, בת ים, גדרה, טייבה ועוד הגישו עבודות והציגו לא רק את הבעיה הסביבתית אלא גם את הדרך, לדעתם, לפתרונה. אנחנו באקואושן גאים מאוד בתלמידים מטייבה ומחיפה שהרשימו לא רק אותנו אלא גם את הועדה המורכבת מאנשי מקצוע מכל העולם". אנו באקואושן מאמינים ששמירה על הסביבה מתחילה בחינוך. במהלך השנה אקואושן עוסקת בפעילות חינוכית עם עשרות בתי ספר בישראל להטעמת התכניות החינוכיות שלנו לשמירה על הסביבה והים. אנו בטוחים שהזכייה תמשוך עוד תלמידים להשתתף בתוכנית ולחולל שינוי אמיתי .


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il