TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

פסגת הרמב"ם ה-8: "הכליה, הגנטיקה ומה שמעבר"


רמב"ם
מפגש ענקים בתחום הפרסום הרפואי העולמי התקיים הבוקר ברמב"ם, כאשר שניים מעורכי המגזינים הרפואיים החשובים בעולם - ה"ניו אינגלנד ג'ורנל אוף מדיסין" וה"לנסט" הבריטי - חלקו את במת "וועידת רפואת המחר" במסגרת אירועי "פסגת הרמב"ם" 2017.
פרופ' רפי ביאר: "לאור שיתופי הפעולה שקידמנו בשנים האחרונות עם גורמים מובילים בארץ ובעולם, רמב"ם, בית החולים הגדול בצפון מתעד להפוך לגורם משמעותי בתחום הרפואה הדיגיטלית והחדשנות הרפואית"

אירועי "פסגת הרמב"ם" לשנת 2017 נפתחו בתחילת השבוע תחת הכותרת "הכליה, הגנטיקה ומה שמעבר". "פסגת רמב"ם", הכנס הבינלאומי השנתי של בית החולים, מתקיימת מאז 2010, ושמה דגש על התחומים בהם משתלבים רפואה, טכנולוגיה והומניזם. הוועידות הקודמות עסקו בנושאים של טכנולוגיות הרפואיות, רפואת הילדים, רפואת הטראומה, רפואת המחר ותהליך המעבר מחזון למציאות, רפואת הלב ורפואה דיגיטלית. השנה הוקדשה הוועידה לדיונים בנושא רפואת הנפרולוגיה – טיפולים, מניעת מחלות, וחידושים – חלק נכבד בוועידה השנה הוקדש לחיבור בין מחלות כליה ובעיות גנטיות. בוועידה נטלו חלק ידידי רמב"ם בארץ ובעולם ומומחים מובילים בתחומי הרפואה, התעשייה והכלכלה, בארץ ובחו"ל.

הוועידה המדעית, "וועידת בריאות המחר", שמתקיימת היום (יום ג', ה-5.6 ) באולם ספנסר שבבניין האשפוז הראשי של רמב"ם, נפתחה הבוקר עם נוכחות של אנשי רפואה בכירים מהארץ ומחו"ל, חוקרים ומובילים חברתיים שמילאו את האולם מקצה לקצה.

את דברי הברכה נשא פרופ' קרל סקורצקי, ראש מינהל רפואה ומחקר ברמב"ם, נפרולוג וחוקר בעל שם עולמי אשר גילה גנים ייחודיים הקשורים למחלות כליות, וכן ד"ר סוהיר אסדי, מנהלת מחלקת נפרולוגיה וחוקרת ידועה בתחום הכליות, שתסקור את פעילות המחלקה ואת ההתפתחויות הטיפוליות בתחום.

פרופ' רפי ביאר, מנהל רמב"ם, הציג בדבריו את הישגיו הרבים של בית החולים בתחומים שונים, ובראשם תחום הנפרולוגיה והטיפול בכליה: "בשנת 1965 רמב"ם היה בית החולים הראשון בארץ ובמזרח התיכון לבצע השתלת כליה מתורם מת. מאז התקדמנו רבות ובביה"ח בוצעו מאות השתלות במבוגרים ובילדים, כאשר רק הבוקר בוצעה השתלת הכליה ה-26 במספר בילדים. פסגת הרמב"ם שהושקה לפני 8 שנים מפגישה רפואה, טכנולוגיה והומניות. ברמב"ם אנו גאים בקידום ובפיתוח של כל אחד מהתחומים, כאשר השאיפה היא להמשיך ולפרוץ דרך. ועידת הרמב"ם עוסקת בחזון עיר בריאה בחיפה, בשיתוף עם עיריית חיפה, כאשר אנו פועלים בתחום החדשנות, הרפואה הדיגיטלית, הפיתוחים הרפואיים ומישורים נוספים במטרה להצעיר את רמב"ם, חיפה וישראל קדימה. לאור שיתופי הפעולה שקידמנו בשנים האחרונות עם גורמים מובילים בארץ ובעולם, רמב"ם, בית החולים הגדול בצפון מתעד להפוך לגורם משמעותי בתחום".

בהמשך התקיים מפגש ענקים בתחום הפרסום הרפואי העולמי, כאשר לבמה עלו פרופ' ג'פרי דרייזן, העורך הראשי של אחד המגזינים הרפואיים החשובים ביותר בעולם - ה"ניו אינגלנד ג'ורנל אוף מדיסין", וכן פרופ' ריצ'ארד הורטון, העורך הראשי של ה"לנסט" הבריטי, אשר נמנה אף הוא על רשימת המגזינים החשובים בתחום הרפואה. רק בחודש שעבר השיק פרופ' הורטון בישראל, גיליון נושא של ה"לנסט" אשר הוקדש לרפואה בארץ - פרי יוזמה של רופאי רמב"ם - ושיבח את מערכת הבריאות הישראלית והישגיה. גיליון זה הינו סגירת מעגל אחרי המאמר האנטי ישראלי שפרסם העיתון לפני כשלוש שנים במהלך מבצע "צוק איתן" ועורר סערה גדולה. מרצה מרתק נוסף שלקח חלק בוועידה הרפואית הינו השגריר דניס רוס – הדיפלומט האמריקאי הידוע מתקופת נשיאותו של ביל קלינטון, אשר הרצה על האתגרים במזה"ת.

פרופ' ריצ'ארד הורטון התייחס בדבריו ליכולת של עולם הרפואה להשפיע על הרבה יותר מטיפול במחלות. פרופ' הורטון תיאר חזון לפיו יש להסתכל על הרפואה ככלי המשרת הרבה מעבר לטיפול בבני האדם וככזה המאפשר להבריא את העולם - החל מטרור, דרך שימור המערכת האקולוגית, הטיפול בזיהום אוויר ועוד.

חלקה השני של הוועידה המדעית עסק בתחום הנפרולוגיה הגנטיקה, ובמסגרתו התקיימו הרצאות שונות של מומחים מהארץ ומהעולם וכן דיונים בסוגיות שונות בתחום. בין המשתתפים בלטו פרופ' ג'ולי אינלפינגר, מומחית למחלות גנטיות בכליות מארה"ב, פרופ' דאומוואה אדו מגאנה שסיפר על האתגרים בטיפול במחלות כליות באפריקה ופאנל מומחים שעסק בהתפתחויות המחקר הגנטי ותרומתו לטיפול בכליות, ובו לקחו חלק ד"ר אסדי, ד"ר דניאלה מגן, מנהלת המחלקה הנפרולוגית לילדים בביה"ח "רות" וד"ר חגית בריס, מנהלת המכון הגנטי של רמב"ם.

לצד האירועים הרשמיים, במהלך אירועי הפסגה התקיימו מפגשים ייחודיים בין רופאים, מדענים וחוקרים ובין אנשים בכירים מתעשיית הבריאות, במטרה לקדם שיתופי פעולה בין הגורמים השונים. מאחורי היוזמה עומד פרופ' רפי ביאר, מנהל בית החולים, הפועל רבות לשילוב רמב"ם בתחום המחקר והפיתוח הרפואי. בין הדוגמאות המוצלות למהלך ניתן למנות את שותפות ביה"ח בחממה הטכנולוגית בתחום הרפואה הדיגיטלית MindUP, חתימת מזכר הבנות בין רמב"ם ואוניברסיטת חיפה על הקמה משותפת של מגדל תגליות בריאות בביה"ח ופיילוט מוצלח שביצע רמב"ם עם חברת ה"ביג דאטה" MDCLONE, לשימוש במידע רפואי בצורה בטוחה שאינה חושפת פרטים חסויים של מטופלים ומאפשרת לחוקרים להשתמש בנתונים חיוניים למחקרים. נושאים אלו, יחד עם פיתוחים נוספים, הוצגו אף הם במסגרת אירועי "פסגת הרמב"ם".

אירועי "פסגת הרמב"ם" 2017, יחתמו באירוע הגאלה המסורתי שיתקיים היום בערב, במהלכו יוענק "עיטור הרמב"ם" – הבעת ההערכה של הקריה הרפואית לאישים שתרמו לקידום החברה והרפואה בישראל. מקבלי העיטור לשנה זו הם הפרופסורים דרייזן והורטון, השגרירי רוס וכן בני הזוג הרווי וגלוריה קיילי, פילנתרופים אמריקאים שמסייעים לקידום מערכת הבריאות בישראל. בערב הגאלה צפויים לקחת חלק אישי ציבור בכירים מחיפה ומהעולם האקדמי הישראלי.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il