TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

מחלקת השקעות ואסטרטגיה בבנק מזרחי, על החשש מהאטה בכלכלת ארה"ב


תגובה לדוח הצמיחה בארה"ב : התוצר גדל פחות מהצפי, אך הוא לא מלמד על הרעה, בניגוד לחששות
ביום שישי דווח הלשכה לסטטיסטיקה של ארה"ב על גידול של התמ"ג בשיעור של 1.9% במהלך הרבע האחרון של 2016, נמוך משמעותית מקצב הגידול ברבע השלישי, שעמד על 3.5% וכן נמוך מההערכות המוקדמות, שעמדו על גידול של 2.2%.
כתוצאה מכך עלו חששות שמא כלכלת ארה"ב נקלעת להאטה והדבר ישפיע לרעה על ביצועי שוקי המניות, שבסוף השנה שעברה עלו בחוזקה לאור האופטימיות הכלכלית לקראת כניסתו לתפקיד של הנשיא טראמפ. 
תגובת רונן מנחם, מנהל מחלקת השקעות ואסטרטגיה בבנק מזרחי טפחות:
"החששות מוקדמים ואין להקיש מנתון של רבע בודד זה (שכנראה יעודכן מספר פעמים בהמשך) לגבי האטה כלשהי.
זאת, לנוכח הסיבות הבאות:
הנתון כשלעצמו יכול לשחק לידיו של הנשיא טראמפ, שכן יצדיק נקיטת הרחבה פיסקאלית כפי שהוא מתכנן.
השינוי הממוצע של ארבעת הרבעים של 2016 (כל אחד בהשוואה לרבע המקביל בשנה הקודמת) עמד על 1.9%, שווה לשינוי הממוצע של ארבעת הרבעים של 2015. כלומר, על פני זמן ניתן לומר שקצב גידול התוצר נשמר.
התוצר אכן גדל 1.6% בלבד בשנה שעברה, הקצב האיטי ביותר מאז שנת 2011, אך יש להתחשב בשיעור הבלתי מועסקים הנמוך, המהווה 4.7% מכוח העבודה האזרחי של ארה"ב. כשכלכלת ארה"ב נמצאת למעשה תחת תעסוקה מלאה, כל גידול מהיר יותר של התוצר עלול להוליך ללחצי מחירים. כפי שמראים הנתונים, מדד המחירים של התוצר אכן עלה 2.1% ברבע האחרון, גבוה יותר משיעור עלייתם ברבע השלישי, שעמד על 1.4% בלבד. מדובר באינדיקציה נוספת לכך שסביבת המחירים בארצות הברית הגיעה ליעד שהציב לה ה-Fed. להערכתי – נתון זה אף חשוב יותר מבחינת מדיניות הריבית של ה-Fed מאשר האטת התוצר – ובכיוון ההפוך.
בנוסף, דוח נפרד מצביע על כך שההזמנות של מוצרים בני קיימא ממפעלים (ללא סעיף התחבורה התנודתי) עלו 3.5% ב-12 החודשים האחרונים, גבוה יותר מקצב גידולם בחודש הקודם, שעמד על 2.5%. נתון זה מהווה אינדיקציה לכך שחברות התעשייה בארצות הברית אופטימיות יותר ונערכות להגדיל את תפוקתן – פסי ייצור, מכונות וציוד".


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il