TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

דור אלון מוכרת ל OPC את תחנת הכוח בקרית גת תמורת 535 מיליון שח


צילום: גפן יוגב
בגין המכירה צפוייה דור אלון לזקוף לרווח לפני מס, סך של כ- 100-175 מיליון ש"ח, המגלם תשואה של כ-280% על ההון שהושקע בפרוייקט


דור אלון, קבוצת האנרגיה, הקמעונאות והנדל"ן. שבשליטת איש העסקים מוטי בן משה, מדווחת הבוקר מכירת תחנת הכוח שבבעלותה בקריית גת, תמורת 535 מיליון ש"ח, לחברת OPC שבשליטת עידן עופר.

בגין העסקה צפויה דור אלון לרשום רווח, לפני מס, בסך של כ- 175-100 מיליון ש"ח בכפוף להתאמות תמורה ככל שיהיו. סך המגלם תשואה של כ-280% על ההון שהושקע בפרוייקט. במקביל להסכם המכירה התקשרה דור אלון עם OPC בהסכם להספקת גז טבעי לתקופה של 5 שנים.

לתחנת הכוח שהקימה דור אלון בקרית גת, כושר ייצור של 75 MW המשווק כולו לחברת דוראד. התחנה החלה בהפעלה מסחרית בנובמבר 2019 לאחר שהקמתה הושלמה תוך עמידה בלו"ז וחיסכון של כ 30 מיליון ש”ח מתקציב ההשקעות המתוכנן. ברבעון הראשון של השנה רשמה דור אלון גידול ברווחיות תחנת הכוח לאור העלייה בתעריף הייצור. השבוע דיווחה דור אלון על זינוק של כ- 24% ברווח הנקי הרבעוני שלה – לכדי כ-51 מיליון ש"ח ברבעון הראשון של 2022 לעומת 41 מיליון ש"ח ברבעון המקביל, אשתקד.

מנכ"ל דור אלון, עודד גולן, מסר כי דור אלון השקיעה בתחנת הכוח וברכישת חלק שותפותיה לשעבר בפרויקט (סיגמא אפסילון וחברת מסד עוז) סכום מצטבר של כ-140 מיליון שקל. "להערכתנו, סך התזרים שאמור להתקבל בעקבות העסקה (בניכוי החוב) ינוע בין כ-550-600 מיליון ש"ח וזאת בגין יתרות מזומנים ועודפים ותמורות נוספות הצפויות להתקבל עד למועד העברה השליטה בתחנה, כך שהרווח המצטבר לפני מס של דור אלון ממועד הקמת התחנה ועד להשלמת העסקה צפוי להיות בין 400-450 מיליון ש"ח. זוהי הצפת ערך משמעותית ביותר בתוך שלוש שנים מאז ההקמה. תמורת המכירה תופנה להמשך יישום האסטרטגיה העסקית של החברה ופיתוח עסקים חדשים, תוך צמצום נוסף של רמת המינוף של החברה בטווח הקצר"

השלמת העסקה כפופה להתקיימות תנאים מתלים, בין היתר אישור רשות החשמל ורשות התחרות, קבלת אישור מנהל החוב הבכיר לתחנת הכוח להעברת הזכויות, סיום הסכם השותפות עם דוראד ועוד.

השבוע פירסמה דור אלון את התוצאות הכספיות לרבעון הראשון של 2022. החברה דיווחה על גידול של כ-24% ברווח הנקי לכ-51 מיליון שקל, בהשוואה לרווח נקי של כ-41 מיליון שקל ברבעון הראשון אשתקד. בעקבות העלייה במחירי הדלקים, סך המכירות נטו של הקבוצה ברבעון הראשון עלו לכ-1.524 מיליארד שקל, לעומת סך מכירות נטו של כ-970 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.


הון העצמי של החברה מסתכם בכ-1.35 מיליארד שקל, וזאת לאחר שבחודש אפריל חילקה החברה דיבידנד בסך 50 מיליון שקל.

פעילות תחנת הכוח הניבה ברבעון הראשון של 2022 EBITDA (רווח תפעולי תזרימי) בסך 12 מיליון שקל, לעומת 11 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

את דור אלון ייצגו בעסקה עוה"ד אלון בנימיני ותומר שקד יחד עם דנה הראל ממשרד EBN ארדינסט, בן נתן, טולידאנו עם המבורגר עברון , את המכירה הובילו ניר גרינברג ואינסה אידלמן מ- MNS .

אודות דור אלון

דור אלון, הנמנית על קבוצת אלון רבוע כחול שבשליטת מוטי בן משה, הינה אחת מהחברות המובילות בישראל הפועלת בתחום האנרגיה, הקמעונאות והנדל"ן. לחברה 216 תחנות תדלוק ציבוריות בפריסה ארצית תחת המותג "דור אלון" עם 153 חנויות נוחות אלונית מתוכן 85 חנויות בפורמט "מיני סופר אלונית". החברה מפעילה כ-30 סופרים תחת מותגי אלונית ונכון להיום 56 סניפים ברשת הסופרים העירונית am:pm המקיימת גם פעילות מכירות ענפה של סחר אלקטרוני.

דור אלון שותפה בקבוצת BBB המנהלת בזכיינות 100 מסעדות ובתי קפה של המותגים BBB , בורגרים ומוזס כן שותפה ברשת בתי הקפה Si קפה המונה כ-15 סניפים. החברה משווקת מוצרי גז וקמפינג תחת המותג אמגזית.

לדור אלון נכסים מניבים (בבעלות 50% ומעלה) בהיקף של יותר מ-22 אלף מ"ר ביותר מ-30 אתרי נדל"ן ברחבי הארץ, והיא מקימה כעת שטחי משרדים ומסחר בהיקף של כ-140 אלף מ"ר נוספים, בעיקר בהרצליה פיתוח ובכפר סבא.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il