TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

חגיגת BlackFriday באתר סלע מאיר


BLACK FRIDAY
6 ספרים ב-200 ש"ח כולל משלוח. המלצות קריאה
רוצים המלצות? הנה כמה:

אשת הברזל: סיפור חייה של מרגרט תאצ'ר / רובין האריס
מרגרט תאצ'ר, ראש ממשלת בריטניה בשנים 1979–1990, הייתה לדמות החשובה ביותר בבריטניה במחצית השנייה של המאה העשרים. בלשון שנונה, בחושים פוליטיים חדים ובגישה מעשית המשולבת בדבקות אידאולוגית היא הובילה את בריטניה השוקעת לסגת מהתפישות הסוציאליסטיות.

עד לסיום כהונתה, הפריטה תאצ'ר למעלה מ-40 חברות ממשלתיות גדולות וצמצמה ב-60% את חלקה של המדינה בתעשייה הבריטית, תוך שהיא מסרבת בנחישות להישבר בפני אחד ממאבקי איגודי העובדים האלימים והקשים של המאה ה-20. צעדים אלו הובילו להצלחה שלה בהבראת "האיש החולה של אירופה", הכינוי שהודבק לכלכלת בריטניה, ושלחו אותה להיכל התהילה של המנהיגים בעידן המודרני.

אך לא היה זה הכינוי היחיד שדבק בתאצ'ר. כמו שאוהביה אהבו, כך שונאיה שנאו אותה. תאצ'ר עברה מיומה הראשון כפוליטיקאית בכירה מערכת יחסית קשה במיוחד עם התקשורת הבריטית, שלא פעם הציגה אותה כמרושעת או בלתי אנושית. עד היום רבים זוכרים את "תאצ'ר חוטפת החלב" או מדביקים לזכרונה תדמית שלילית, בין היתר בעיקר הדרך בה היא מוצגת בתרבות הפופולארית, בסדרות נטפליקס ועוד. קראו את הספר וגלו:

- כיצד הפכה תאצ'ר לאישה הראשונה המכהנת כראש ממשלה בבריטניה?
- איך התמודדה עם קריאת התגר של האיגודים שהביסו את קודמיה בתפקיד?
- האם נפילתה של תאצ'ר הייתה הכרחית, או תוצר של כישלון פוליטי?
- מדוע סברה תאצ'ר כי האיחוד האירופי הוא סכנה חמורה לחירות?

מפלגת בג"ץ: כיצד כבשו המשפטנים את השלטון בישראל / עו"ד שמחה רוטמן
"אני ממליץ מאוד לקרוא את הספר של שמחה רוטמן", מספר אברי גלעד, "אבל עשיתי טעות. קראתי אותו לפני השינה ולא הצלחתי להירדם בלילה. קראתי את הפרק על הבג"ץ שהגיש ארגון הקשת הדמוקרטית וסיפור האדמות של הקיבוצים.. אי הצדק.. זה פשוט מטורף לחלוטין".


הסיפור על בג"ץ הקשת הדמוקרטית שאברי גלעד מספר שקרא, ממחיש היטב כמה גדול הנזק שבג"ץ יכול לגרום כאשר הוא מתערב בעניינים פוליטיים שמקומם אינם לפתחו. כאשר השופטים מחליטים שגם אחרי תהליך דמוקרטי, ארוך ומיוסר של דיונים והחלטות בכנסת ובממשלה - וגם אם הסמכות לכך לא ניתנה להם - הם עדיין יודעים טוב יותר מהו "צדק חלוקתי" ולכן הם אלו שיקבעו כיצד יש "לחלק מחדש" את משאבי הציבור.

באותה פרשה, שנסקרת בספר בהרחבה כמשל בולט לדרך שבה התערבות בג"ץ משפיעה על הציבור הישראלי, השופטים האקטיביסטים תקעו באופן חסר אחריות את 'החלטות הג'מבו' של הממשלה שנועדו להתכונן לשינויים הצפויים בשוק הדיור. את תוצאות אותה החלטה אזרחי ישראל משלמים עד היום, כפי שמראה רוטמן בספר, ולא רק בעליית מחירי הדיור.

בין הפרשות הנוספות שרוטמן מנתח תוכלו למצוא את פרשת עזמי בשארה והזנקת הלאומנות ה"פלסטינית" על ידי נציגי ציבור ערבים כתוצאה מהחלטות חסרות יסוד חוקי של בג"ץ; על ערעור היציבות החברתית והפוליטית בשל התערבות מיותרת בסוגיות רגישות; על פסק הדין בו בג"ץ איים על החוקיות של מדיניות התיישבות ציונית; וגם על הפעמים הבודדות בהן היו מי שהעזו להתנגד למפלגת בג"ץ ויכלו לה..

רוצים להבין טוב מכולם כיצד השתלטו המשפטנים על השלטון בישראל?
זה הספר שכדאי לכם לקרוא.


יומרה קטלנית: מדוע סוציאליזם לא יכול לעבוד / פרידריך האייק
בעידן בו תומכי מדיניות סוציאליסטית מנסים להיאחז במשבר הקורונה כדי לטעון שוב שאצלם הפתרון - אין ספר מומלץ יותר מאשר ספרו של פרידריך האייק. יומרה קטלנית הוא ספר על חידה מטרידה: כיצד הצליח הסוציאליזם, תורה חברתית וכלכלית עם יסוד עובדתי קלוש כל כך, לכבוש את ליבם ומוחם של רוב האינטלקטואלים במערב?

כדי למצוא את התשובה צלל פרידריך האייק, חתן פרס נובל לכלכלה לשנת 1974, אל מעמקי ההיסטוריה האנושית. התשובה המרתקת והפרובוקטיבית שמצא הפכה את הספר לאחד מספרי העיון המסעירים של המאה העשרים. קראו והבינו:

- כיצד הפך הרציונליזם לכלי המרכזי לקידום שלטון האינסטינקט הפרימיטיבי?
- איך הפכו הדת והמסורת למגינים חשובים של הקפיטליזם?
- מדוע החתירה לחופש מוחלט היא האויב הגדול ביותר של חופש אמיתי?
- מדוע אימץ אלברט איינשטיין עמדות סוציאליסטיות חסרות בסיס?
- כיצד מובילות אשליית הידע והמדעיות לאימוץ מדיניות כלכלית שגויה?

ספרי סדרת "עץ החיים והכסף" / מייקל אייזנברג
יזמים, אנשי עסקים ומשקיעים מחפשים ללא הרף אחר העקרונות והכללים שיסללו את דרכם להצלחה. בדרך כלל המודלים העומדים לנגד עיניהם הם אילי הון או טכנולוגיה מעמק הסיליקון או מוול סטריט שהצליחו להקים מיזם חדשני ומשמעותי או ליצור ולהגדיל הון. אלא שעקרונות יצירת העושר ושימורו, נכתבו הרבה לפני עלייתה של כלכלת השוק המודרנית וגיבוריה.

מייקל אייזנברג, מאנשי הון סיכון המצליחים בישראל, מנתח בספר "עץ החיים והכסף" את העקרונות הנצחיים להתנהלות מוצלחת בעסקים, בכלכלה ובמשא ומתן המסתתרים בתורה — ומראה כי הרלוונטיות שלהם בעולם הקפיטליסטי והטכנולוגי בו אנו חיים רק הולכת וגדלה.
בספר השני בסדרה - "כל אחד משה רבנו" - מנתח אייזנברג את פרשיות ספר שמות, החובקות את סיפור יציאת מצרים, קביעת השבת, מעמד הר סיני והקמת המשכן ומעניק להן לראשונה פרשנות כלכלית-חברתית חדה, מקורית, אקטואלית ומפתיעה.

לאתר סלע מאיר להזמנת ספרים לחץ כאן

על מנת לממש את המבצע, בחרו את הספרים שתרצו להזמין, הוסיפו אותם לעגלת הקניות באתר, ודאו כי יש לכם 6 ספרים בעגלה, ועברו למסך התשלום - והמחיר יתעדכן באופן אוטומטי למחיר המבצע. (אם לא התעדכן, חזרו לדף העגלה, ודאו כמה ספרים יש, רעננו אותו ונסו שוב. לבעיות טכניות מיוחדות יש לפנות במייל desk@sellameir.com)


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il