TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

דויטשה בנק- סקירה ותחזית שבוע המסחר שלפנינו


דויטשה בנק2
שבוע המסחר נפתח הבוקר בעלייה נוספת של מחיר הזהב במה שאמור לאפיין סביבה בה המשקיעים בוחרים לקחת פחות סיכון אך גם החוזים על בורסות אירופה וארצות הברית נסחרים בעליות שערים לאחר הירידות במדדים שבוע שעבר. כריסטיאן נולטינג- כלכלן ראשי (מחלקת ניהול עושר), דויטשה בנק.

הצב או הארנבת?


 


תמונת המצב בשווקים:


שבוע המסחר נפתח הבוקר בעלייה נוספת של מחיר הזהב במה שאמור לאפיין סביבה בה המשקיעים בוחרים לקחת פחות סיכון אך גם החוזים על בורסות אירופה וארצות הברית נסחרים בעליות שערים לאחר הירידות במדדים שבוע שעבר. בחזית הגיאופוליטית עיקר תשומת הלב תהיה יחסי ארצות הברית סין. מבחינת פרסום נתונים כלכליים השבוע הדגש יהיה על ביטחון צרכנים ועסקים. הבוקר בגרמניה יפורסם מדד IFO ובימים רביעי וחמישי יפורסמו ביטחון צרכנים באירופה וארצות הברית. השוק צפוי להתעלם מפרסום נתוני תמ"ג שליליים לרבעון 2 בגרמניה, צרפת וכלל גוש האירו אם ימשיכו להתפרסם נתונים חיוביים שתומכים בהמשך התאוששות כלכלית באירופה. ביום רביעי הבנק המרכזי בארצות הברית מתכנס למפגש ויושב ראש הבנק יצטרך לשכנע את המשקיעים לגבי התחזית הכלכלית ותמריצים נוספים שהבנק עשוי לנקוט אם יהיה צורך בכך. מבחינה פיסקלית התוכנית של המחוקקים צפויה להמשיך להיות תחת משא ומתן גם השבוע.


יומן אירועים כלכליים:


שלישי:


ארצות הברית-מדד אמון הצרכנים.


רביעי:


ארצות הברית-יום ראשון של מפגש הבנק המרכזי.


חמישי:


גרמניה- תמ"ג רבעון 2, נתוני אבטלה, מדד מחירים לצרכן לחודש יולי.


גוש היורו- מדד אמון הצרכנים וביטחון עסקים לחודש יולי.


שישי:


סין- מדד מנהלי הרכש NBS ייצור ושירותים לחודש יולי.


גוש האירו- תמ"ג רבעון 2, מדד מחירים לצרכן חודש יולי.


 


התאוששות כלכלית: ארצות הברית מול אירופה


העלייה שבוע שעבר בתביעות לדמי אבטלה בארצות הברית קשורה בעיקר לעונתיות ולמרות שנתוני ההדבקה בארצות הברית מעידים על שיפור מסוים תרחיש הבסיס הוא שהתאוששות כלכלית חלקה ומהירה אינה מובנת מאליו. נתונים בזמן אמת שהצביעו על התאוששות כגון הזמנות שולחן במסעדות, תנועה בכבישים, ומידע שיוצא מעסקים קטנים כעת מראים על עצירה ואולי על ירידה שוב. ירידה זו מוסיפה ללחץ על הקונגרס לספק עוד תמריצים כלכליים אך עדיין ישנה מחלוקת בין הצדדים. באירופה על אף החשש מגל שני(לדוגמה קטלוניה בספרד) נתוני מדד מנהלי הרכש שפורסמו ביום שישי הצביעו על עלייה חדה. מדד מנהלי הרכש למגזר הייצור עלה מרמה של 47.4 ל51.1 ומדד מנהלי הרכש למגזר השירותים עלה מרמה של 49.5 לרמה של 54.8.


שורה תחתונה: הנתונים האחרונים מצביעים על כך שהצמיחה הכלכלית באירופה


 במהירות צב עשויה להיות עדיפה על הצמיחה הכלכלית המהירה של ארצות הברית-ארנבת אך זהו מירוץ ארוך טווח.


הפד ניצב בפני משימה טריקית


הבנק המרכזי של ארצות הברית נפגש ביום רביעי. מסיבת העיתונאים של יושב ראש הבנק פאואל מיד לאחר החלטת הריבית עשויה להיות חשובה ביותר הפעם. המסרים האחרונים מצד הפד היו שיש כוונה לבצע שינוי מדיניות שמטרתו לעודד צמיחה ולא להתמקד בייצוב המשבר כפי שהיה עד עכשיו. אם אכן זוהי כוונתו פאואל יצטרך לאותת לשווקים מה הדרך להגיע לשם וככל הנראה רכישות נכסים-QE על ידי הבנק יצטרכו להיות בהיקף נרחב יותר ממה שהיה עד עכשיו בהיעדר חיסון כרגע או קצב התאוששות מהיר בהרבה ממה שהיה עד עכשיו. כלכלני דויטשה בנק מעריכים שהקלה מוניטרית נוספת של הפד צריכה להיות שקולה להורדת ריבית לרמה של מינוס 5 אחוז ולכן מעריכים כי האופציות של הפד מוגבלות כאשר הצפי בשוק הוא כבר לשינוי מדיניות להקלה עתידית. בסופו של דבר ההערכה היא כי נראה את מאזן הבנק מתרחב ב-5 טריליון דולר נוספים.


שורה תחתונה: הפד ינסה לאותת לשווקים על הצעדים והדרכים שבהם הוא יבצע הרחבה מוניטרית נוספת.


 


גרמניה- נתונים כלכליים במוקד


מדד IFO לקביעת סנטימנט העסקים הגרמני שיפורסם הבוקר יהיה במוקד בשבוע המסחר אך ישנם נתונים רבים נוספים חשובים. ביום חמישי נקבל נתוני תמ"ג, אבטלה ומדד מחירים לצרכן לחודש יולי וביום שישי מכירות קמעונאיות. השווקים לא אמורים להתרגש מנתוני התמ"ג שצפויים להיות שליליים במיוחד לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה ועיקר תשומת הלב תוקדש לנתוני התעסוקה והאבטלה יחד עם מדד המחירים לצרכן במטרה לקבל תמונה מלאה יותר למכה שספגה הכלכלה כתוצאה מהקורונה. סקר זמן אמת DIG של דויטשה בנק מצביע על המשך התאוששות כלכלית כאשר חלק גדול מהמשיבים לסקר חוזרים לעבודה משרדית, ירידה במספר העובדים בחל"ת והמשך התאוששות בצריכה הפרטית לעומת הרמות של לפני משבר הקורונה כאשר עדיין קיים פער בחלוקת הצריכה על פני קטגוריות שונות. גרמניה יחד עם צרפת מובילות את ההתאוששות שהסקר מצביע כאשר ספרד ואיטליה נמצאות מאחור ובריטניה בתחתית הרשימה מכיוון שיצאה מהסגר אחרונה מבין המדינות ונתוני הדבקות גבוהים יותר.


שורה תחתונה: השווקים יבחרו לתת דגש על קצב ההתאוששות הכלכלית בגרמניה ולהתעלם מנתוני העבר שיצביעו על תמ"ג שלילי מאוד לרבעון 2.


 


יורו דולר- היורו ממשיך לבסס את מגמת ההתחזקות


אחד תופעות הלוואי של ההסכם בין מדינות אירופה על תוכנית החילוץ  האירופאית היה התחזקות של היורו אל מול הדולר. הבוקר נסחר היורו אל מול הדולר בשער של 1.17 לעומת 1.07 באמצע חודש מרץ האחרון. אופטימיות לגבי העתיד בטווח הארוך של היורו יחד עם נתונים כלכליים חיוביים באירופה גרמו לכך שלאחר הורדת הריבית של הפד לרמה של 0 וצמצום פערי הריביות בין המדינות ישנם סיבות מספקות להתחזקות היורו. בנוסף נתוני ההדבקה של הקורונה בארצות הברית יחד עם סחבת של הפוליטיקאים בוושינגטון להעביר חבילת סיוע נוספת הכבידו על הדולר וגרמו לחולשה שלו אל מול היורו. ההתחזקות האחרונה של היורו הובילה לכך שהדיבור על הסטת כספים מהשווקים בארצות הברית אל אירופה צובר תאוצה אך לדעתנו עלייה חדה נוספת ביורו עדיין מוקדמת מידי מכיוון ותוכנית החילוץ האירופאית לא תפתור לבדה את כל הבעיות של כלכלת הגוש וישנה אי וודאות גדולה לגבי קצב ההתאוששות הכלכלית יחד עם סוגיית הברקזיט שגורמת לאי וודאות גדולה אפילו אם יהיה הסכם יציאה כלשהו בסופו של דבר. במידה ויהיה שינוי בסנטימנט המשקיעים לעבר הפחתת סיכון היורו עלול לסבול מכך ולרדת בערכו.


שורה תחתונה: התחזקות היורו מסמלת שיפור בסנטימנט כלפי המטבע אך דברים עלולים להשתנות שוב.


 


ציפיות רווחי החברות בסין מתייצבות


עונת הדוחות לרבעון 2 בסין והונג קונג כבר יצאה לדרך ואנחנו נמצאים בעומקה של עונת הדוחות. עד עכשיו תוצאות החברות הם לרוב בהתאם לצפי המוקדם. סך רווחי החברות לשנת 2020 צפויים לרדת ב-11 אחוז לעומת השנה שעברה כאשר ההכנסות צפויות לרדת ב-8 אחוז. ציפיות האנליסטים לרווח החזוי 12 חודשים קדימה יורדות אך בצורה פחות חדה מאשר שווקים אחרים ברחבי העולם וישנה ציפייה לסימון תחתית בירידת הרווחיות ותחילתה של התאוששות בצורת V. מבחינת חלוקה לסקטורים רוב הירידה ברווח נגרמה מסקטורי האנרגיה והרכב אך גם סקטורים כגון כימיקלים, בנייה, הנדסה, כרייה ראו הורדות בתחזיות הרווח הצפויות. הציפיות עבור חברות טכנולוגיה ואינטרנט הם מעורבות. בנקים בהונג קונג גם צפויים לרשום תוצאות כספיות חלשות כתוצאה מלחץ על מרווחי ריבית שהם גובים.


שורה תחתונה: רווחי החברות במדד MSCI  סין צפויים ליפול השנה ב-11 אחוז אבל קצב הורדת הצפי קדימה פחות חמור ומסמן על תחתית.


 



אלדר גריידי


 


 


 


 


 



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il