TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

לראשונה בישראל - ענף הנדל"ן הוגדר כמשק לשעת חירום!


צילום: תומר פדר
סקירה של ניר שמול, מנכ"ל שניר בית לשיווק נדל"ן בארץ ובחו"ל.
לראשונה בישראל - ענף הנדל"ן הוגדר כמשק לשעת חירום!

"לאור משבר הקורונה הפוקד את הענף, אני רואה לקוחות רבים אשר מגיעים למשרדי המכירות ומביעים תמיהה על כך שתאוצת הבנייה נמשכת במלוא עוצמתה. הבניינים נבנים, משאיות נכנסות ויוצאות מהאתר, מנופים מעלים סחורות ומורידים פסולת, קומות מטפסות מעלה, חופרים ומכשירים חניונים, אלפי פועלים ממשיכים לבנות את כל הפרויקטים ברחבי ישראל.

הלקוחות שואלים איך זה ייתכן שהמסעדות סגורות, כך גם הקניונים, החנויות, חדרי הכושר, אולמות האירועים, בנייני המשרדים שוממים מאדם ורק שוק הנדל"ן ממשיך לעבוד?

הסיבה לכך היא כמובן הגדרת שוק הנדל"ן הישראלי כמשק לשעת חירום בתקנות מיוחדות. כל הפועלים הסינים קיבלו אשרת שהייה לחודשים רבים נוספים והם לא יחזרו לסין. כמו כן כל הפועלים מהשטחים וערביי ישראל אשר עובדים בישראל, ישוכנו בבתי מלון ובאכסניות אשר התרוקנו מנופשים והם ימשיכו לתפעל את השוק המקומי בתחום זה. העובדים הללו לא יחזרו לבתיהם בחודש - חודשיים הקרובים, אלא ישהו בישראל וזאת לאחר הסכמות הדדיות עם הרשות הפלסטינית.

כל חומרי הגלם ממשיכים להגיע לישראל דרך הים בצורה סדירה ושוק הנדל"ן ממשיך לעבוד באופן נורמטיבי כדי שלא תהיה בו כל פגיעה.

ההיבט הכלכלי של קבלת ההחלטה הממשלתית:

אין ספק שההגדרה הממשלתית של ענף הנדל"ן כמשק לשעת חירום, נעשתה לאור התלות הכלכלית של כולנו בענף חיוני זה. האשראי לקבלנים וללוקחי המשכנתאות עומד היום על למעלה מ 80 מיליארד ש"ח !!! כלומר כ % 13 מהתוצר הלאומי הגולמי של מדינת ישראל.

אם שוק הנדל"ן יקרוס, הוא יגרור גם את מדינת ישראל לקריסה כלכלית.
אז בדומה לרשתות לשיווק מזון, בתי המרקחת, הבנקים, כוחות הביטחון, שירותי הרפואה, משרדים ושירותים ממשלתיים הכרחיים, ענף הנדל"ן ממשיך לפעול כרגיל.
הלקוחות מופתעים והיציבות שאנחנו רואים בהמשך העבודות בשוק הנדל"ן, מביאה את הקונים הפוטנציאליים להאמין כי שוק זה מתנהל כסדרו וכל מי שקנה דירה בשנים האחרונות וממתין לקבלת דירתו, יכול להרגיש רגוע ובטוח שיקבל אותה.

השלב הבא הם הלקוחות הפוטנציאליים אשר אחרי ההלם הראשוני הפסיכולוגי שחוו בעת חוויית הסגר עקב מגפת הקורונה, הם יחזרו מחדש לתהליך של רכישת דירה.
העובדה שמדינת ישראל הפסיקה לפרסם מכרזים חדשים, תיצור מצב שבעתיד יהיו ביקושים גבוהים והיצע נמוך של נכסי נדל"ן, דבר שיוביל לגל חדש של התייקרויות בתום המשבר.
בנוסף לכך, הירידות בבורסה יגרמו לכך שיהיה גל חדש של משקיעים נזילים, אשר חוששים לאבד את כספם בשוק ניירות הערך ואגרות החוב, זו הסיבה שהם יעדיפו לרכוש דירה, ארבעה קירות, שזהו מימוש חלומו של כל יהודי עוד מימי הגלות."


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il