TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

תגובת דיסקונט להודעת הריבית מאתמול


דיסקונט
סביבת האינפלציה ממשיכה להיות נמוכה, צפויה להיות שלילית בחודשים הקרובים, אולם תעלה במחצית השנייה לקרבת הגבול התחתון של היעד.

בנק ישראל לא ממהר להוריד ריבית

מההודעה משתמע כי, בנק ישראל יעדיף להימנע מהורדת ריבית:

· סביבת האינפלציה ממשיכה להיות נמוכה, צפויה להיות שלילית בחודשים הקרובים, אולם תעלה במחצית השנייה לקרבת הגבול התחתון של היעד.

· ציפיות האינפלציה לטווחים הארוכים, בניכוי פרמיית הסיכון (כפי שמחשב בנק ישראל), הינן סביב מרכז היעד - 2%.
נזכיר כי הציפיות, הגלומות בשוק האג"ח הינן כ-1.5% בלבד.

· המשק ממשיך לצמוח בקצב נאה (3.5% בניכוי כלי רכב, ברבעון האחרון של 2019), ושוק העבודה מוסיף להיות הדוק.
מנגד, לתקציב ההמשכי צפויה להיות השפעה מצמצמת משמעותית במחצית הראשונה של 2020, ונמשכת אי הוודאות באשר למדיניות התקציבית לאחר הבחירות.

· על-פי המסרים שמעביר הפד, הריבית צפויה להיוותר ללא שינוי, אלא אם כן יחול שינוי מהותי במצב הכלכלי, ובאופן דומה המסרים של ה-ECB.

· תרחיש הבסיס של מרבית המוסדות הכלכליים הבינ"ל הוא שהתפשטות הנגיף תיעצר בחודשים הקרובים. כתוצאה, הפגיעה בסין תתבטא בעיקר ברבעון הראשון, ולאחר מכן צפוי פיצוי,


כך שההשפעה על הכלכלה הגלובאלית תהיה מוגבלת. בתרחיש זה לא צפויה השפעה מאקרו כלכלית מהותית על ישראל. מנגד, אם המשבר יתארך ויתפשט, ההשפעה תהיה משמעותית יותר.


עם זאת, לדברי הבנק המרכזי, המשק הישראלי חזק, עובדה שמפחיתה מהפגיעה הפוטנציאלית.

כזכור, על-פי המסרים של בנק ישראל מהחודשים האחרונים, קיימת עדיפות להתערבות בשוק המט"ח על פני הפחתת ריבית. ואכן, רוח הדברים שעולה מהודעת הריבית, מציגה גישה דומה, לפיה יעדיף בנק ישראל להימנע מהורדת ריבית.


עם זאת, במידה ותחול החרפה בהתפשטות הנגיף, מציינת הועדה כי עומדים לרשותה מגוון כלים כדי להעמיק את מידת ההרחבה המוניטרית, ובכלל זה הורדת ריבית.


נציין, כי מאז אמצע ינואר חלה ירידה בריבית המגולמת בחוזי ה-IRS לעוד שנה מרמה של 0.25% ל-0.15%, תוך עליה משמעותית בהסתברות להורדת ריבית במהלך החודשים הקרובים.

נירה שמיר
כלכלנית ראשית
בנק דיסקונט



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il