TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

הזווית המגדרית של בחירות 2020


שדולת הנשים
מה צריך לשאול את המועמדים והמועמדות

מה צריך לכלול מצע מגדרי של מפלגות? מה צריך לשאול את המועמדים והמועמדות?
שבועיים וחצי ליום הבחירות שדולת הנשים בישראל מזמינה את אנשי התקשורת להביא את הזוויות המגדריות של מערכת הבחירות לכנסת ה-22.

מה צריך לכלול מצע מגדרי של מפלגות?
לקראת הבחירות הקודמות, פרסמו מספר מפלגות מצעים בנושאים שונים: מדיני-בטחוני, חברתי-כלכלי, חינוך ועוד, אבל רק מפלגות ספורות התייחסו במצעיהן לנושאים של מאבק באפליה נגד נשים וקידום שוויון מגדרי. נשים, המהוות כיום למעלה ממחצית מאוכלוסיית ישראל, עדיין מופלות כמעט בכל תחום מתחומי החיים: ביטחון אישי, שוק תעסוקה, נישואין וגירושין, ייצוג והשפעה במוקדי קבלת ההחלטות הציבוריים והפוליטיים, בריאות, חלוקת משאבים ציבוריים ועוד. בשנת 2019 נרצחו 12 נשים על רקע מגדרי.


על המפלגות הנבחרות לכנסת ה-22 לחרוט על דגלן את העשייה למען שוויון מגדרי וביעור האפליה נגד נשים, ובפרט להתייחס לנושאים הבאים:


מאבק באלימות נגד נשים –
המפלגה תיאבק ללא פשרות באלימות כלפי נשים, ותפעל להקצות את מלוא התקציבים הדרושים למיגור התופעה, להכשרת כוח אדם מתאים, נרחב וייעודי במשטרה כדי לטפל בתופעה, תקדם חקיקה שמטרתה מיגור האלימות המגדרית, תפעל לצמצום תפוצת כלי הנשק במרחב האזרחי בישראל המהווים סיכון מיוחד עבור נשים הסובלות מאלימות ותדאג למענה רווחה מקיף לנשים הסובלות מאלימות, ענישה מחמירה על אלימות במשפחה וכן למענים טיפוליים נרחבים לגברים אלימים וחינוך נגד אלימות.


מאבק באלימות המינית –
אלימות מינית היא נגע חברתי קשה, המשמר את האפליה המגדרית בחברה. אין אישה בישראל שלא הוטרדה מינית בחייה ואחת מכל 4 נשים תעבור תקיפה מינית. המפלגה מתחייבת לפעול כדי לשנות את האופן בו מטפלות המערכות הממשלתיות בעבירות מין – לבחון את סוגיית ההתיישנות ולקדם חקיקה שתיטיב עם נפגעות תקיפה מינית, לפעול להקמת בתי משפט ייעודיים לטיפול בעבירות מין והכשרות מקצועיות בנושא לכלל העוסקים בתחום, לקדם חינוך למניעת אלימות מינית, לדאוג למענים טיפוליים מיטביים עבור הנפגעות, להקצות את מלוא התקציבים הדרושים למאבק באלימות מינית ולקדם רפורמה מקיפה בטיפול בהטרדות מיניות בשוק התעסוקה.


קידום שוק תעסוקה שוויוני –
המפלגה רואה בקידום שוק תעסוקה שוויוני מטרה חברתית מרכזית וחשובה, כלי חיוני בצמצום האפליה המגדרית ולא פחות חשוב מכך – מנוע צמיחה מרכזי עבור הכלכלה הישראלית. המפלגה שמה לה למטרה להיאבק בדירוגה הנמוך של ישראל במדדים הקשורים לאיכות התעסוקה של נשים ובהם פערי השכר הגדולים בין גברים לנשים. המפלגה מתחייבת לקדם צעדים קונקרטיים לקידום שוק תעסוקה שוויוני לרבות חופשת לידה משמעותית לאבות שלא על חשבון אימהות, הפחתת שעות העבודה במשק וקידום יום לימודים ארוך בבתי הספר היסודיים.


מאבק בהדרת נשים ובהפרדה מגדרית אסורה –
בשנים האחרונות מתרחבות תופעות של הדרת נשים והפרדה מגדרית במרחב הציבורי בישראל ופוגעות עמוקות בערכי השוויון ובהישגים חברתיים רבים. המפלגה מתחייבת להיאבק במופעים של הדרת נשים והפרדה מגדרית אסורה ולהבטיח שהמרחב הציבורי בישראל יהיה מרחב משותף לנשים ולגברים, לפעול נגד אירועים ציבוריים בהפרדה, ולמנוע חקיקות ויוזמות ציבוריות שירחיבו את ההדרה וההפרדה בין המינים.


קידום ייצוג הולם –
למעלה מ-50% מאוכלוסיית ישראל הן נשים, ואולם ייצוגן במוקדי קבלת ההחלטות רחוק מלשקף את חלקן באוכלוסייה ונותר מועט וחלקי ביותר. באופן זה ובניגוד לכל עקרונות הדמוקרטיה, השפעתן של נשים על סדר היום הציבורי היא מצומצמת ובלתי מספקת. המפלגה תפעל לקדם חקיקה למען ייצוג הולם לנשים הן בכל מוסדותיה ושורותיה של המפלגה עצמה והן בכל המוסדות הציבוריים בישראל ובפרט בתפקידים בכירים ובמוקדי השפעה. עוד תפעל המפלגה ליישום החוקים הקיימים בנושא ותשים דגש מיוחד על כך שהמדינה לא תשתתף, תתמוך או תיקח חלק ביוזמות בהן אין לנשים ייצוג שוויוני.


חינוך לשוויון מגדרי –
המפלגה מאמינה כי לחינוך מגדרי תפקיד מכריע בשינוי תפיסות חברתיות והעמקת השוויון בחברה הישראלית. המפלגה תפעל לקדם את החינוך המגדרי כבר בבית הספר היסודי, להקצות תקציבים כדי להגדיל את שעות הלימוד בנושאים אלו, למנוע הסללה של ילדות וילדים לתפקידים “מסורתיים" ולדאוג כי כל ילד וילדה בישראל ירגישו שזהותם המגדרית אינה מהווה עבורם מכשול או קושי.
שאלות לפוליטיקאים לקראת בחירות 2020

ייצוג הולם לנשים:

האם את/ה מתכוון למנות בצורה שווה נשים וגברים בצוותי המשא ומתן הקואליציוני?
האם אתם מתחייבים למנות לפחות 40% נשים בתפקידים בכירים אחרי הבחירות – שרות, מנכ"ליות ותפקידי יו"ר ועדות בכנסת?

אלימות ופגיעה מינית:

האם תתמוך בתיקון לחוק ההתיישנות בנוגע לעבירות מין?
האם תפעל לצמצום האלימות נגד נשים?
האם תקצה משאבים ייעודים להתמודדות עם התופעה בחברה הערבית שסובלת מהתופעה באחוזים כפולים מחלקה באוכלוסייה הכללית?
האם תכווין את משטרת ישראל לפעול להשלמת תיקי חקירה במקרי רצח שהתרחשו בחברה הערבית? הנתונים מראים ש-89.5% מהמקרים נסגרו ללא הרשעה.

תעסוקה:

האם את/ה מתחייב לתמוך בחופשת לידה לאבות?
האם יש לך תכנית בכל הנוגע לצמצום פערי שכר בין גברים לנשים בישראל?
האם את/ה מתחייב/ת לקדם קיצור של שבוע העבודה?
האם את/ה מתחייב/ת לקדם יום חינוך ארוך?

הדרה והפרדה:

האם היית משתתף באירוע שאוסר על זמרות לשיר?
האם את/ה מתחייב/ת לפעול למניעת כל חקיקה שמרחיבה הפרדה מגדרית?

נשים בצה"ל:

מהי עמדתך בנוגע לפתיחת כל המקצועות בצה"ל בהתאם לרף מקצועי וכישורים, ולא לפי מגדר, כפי שמוצע בהמלצות ועדת שגב?

אפשר לקבל מאתנו עוד פרטים:

מנכ״לית שדולת הנשים, מיכל גרא מרגליות, ומקדמת המדיניות והחקיקה של שדולת הנשים, יעל סיני יוכלו לדבר בנושא: מה צריכים לעשות משרדי הממשלה השונים מיד לאחר הבחירות?

לראיונות בנושאים ספציפיים בהם עוסקת שדולת הנשים:

יערה מן, מנהלת תחום שוק תעסוקה שוויוני.
עו״ד עמית קובו־רום, מנהלת הקו הפתוח לזכויות נשים בעבודה ומנהלת הקו הפתוח לנשים חרדיות.
עו״ד מייסא גראבלי, מנהלת הקו הפתוח בערבית לזכויות נשים ערביות עובדות (יכולה להתראיין בעברית ובערבית).
עו״ד גלי זינגר, מנהלת המחלקה המשפטית.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il