TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

סגירה פיננסית לפרויקט הרוח Picasso של אנלייט בשוודיה


גלעד יעבץ מנכל אנלייט צילום אנלייט
מימון בהיקף של כ- 80 מיליון אירו מהבנק הגרמני Hamburg Commercial Bank

קבוצת מנורה תשקיע בהון הפרויקט כ-20 מיליון אירו ותחזיק כ-30% בשותפות הפרויקט, בתמורות עודפות לאנלייט

גלעד יעבץ, מנכ"ל אנלייט: "אנו גאים בהשלמת מימון חדשני נוסף של החברה, הכולל תמהיל מאוזן של מכירת חשמל תחת הסכם PPA עם חברה מובילה, יחד עם מכירת חלק מהחשמל בתנאי שוק, תוך קבלת מימון Non-Recourse לתקופה ארוכה ב- 6 שנים מתקופת ה- PPA. תנאי המימון ממקסמים את תנאי המאקרו בשוק העולמי כיום ומשקפים את האמון ביכולות החברה בקרב מממנים באירופה.


עבודות ההקמה של הפרויקט כבר נמצאות בתנופה, ויחד עם פרויקטים נוספים שאנו מתכוונים להתחיל להקים בחודשים הקרובים, אנו מקווים לחצות בקרוב את רף ה- 1,200 מגה וואט מניבים ובהקמה. השילוב של צברי הפרויקטים החדשים שעל פיתוחם הודענו לאחרונה, יחד עם מגמת השתלטות האנרגיה המתחדשת על ייצור החשמל בעולם ללא צורך בסובסידיות, גורמים לנו להיות אופטימיים לגבי המשך הגידול המואץ של החברה בשנים הקרובות"


ניר מורוז, משנה למנכ"ל ומנהל אגף השקעות קבוצת מנורה מבטחים: "ההשקעה בפרויקט הרוח בשבדיה, בשיתוף עם חברת אנלייט, המתמחה בהשקעה לטווח ארוך במתקני אנרגיה, מהווה המשך ישיר לאסטרטגיה של החברה הדוגלת באיתור הזדמנויות השקעה בפרויקטים מניבים של תשתיות"

באנלייט מעריכים כי תקבולי החשמל של הפרויקט בהספק של כ- 113 מגה-וואט, צפויים להסתכם בכ-12-15 מיליון אירו לשנה ב-12 השנים הראשונות, ובכ 17-24 מיליון אירו לשנה למשך 18 השנים שלאחר מכן

בהמשך לדיווחי אנלייט על הנעה מלאה של עבודות ההקמה בפרויקט אנרגית הרוח בשוודיה בהספק כולל של כ- 113 מגה-וואט, ובהמשך לדיווח על חתימת הסכם כוונות למימון הפרויקט ותחילת הקמתו, החברה מדווחת על חתימת הסכמי הסגירה הפיננסית למימון הפרויקט עם Hamburg Commercial Bank, בנק גרמני המתמחה במימון פרויקטים בתחום האנרגיה המתחדשת בצפון אירופה.


מימון חוב בכיר: המימון יינתן לחברת הפרויקט במתכונת של מימון פרוייקטלי נון-ריקורס בהיקף של כ- 60% מעלות ההשקעה בפרויקט המוערכת בהיקף של כ- 140 מיליון אירו. בהתאם לכך, מסגרת ההלוואה תעמוד על כ- 80 מיליון אירו ותיפרס על פני תקופת ההקמה של הפרויקט וכן- 18 שנים נוספות ממועד ההפעלה המסחרית שלו, בעוד יתרת ההון הנדרש תועמד על ידי חברת הפרויקט. הריבית הממוצעת הכוללת בכל שנות ההלוואה צפויה להיות בטווח של כ- 2%, לרבות מרכיב קיבוע ריבית הבסיס של היוריבור לכל תקופת החוב.


הסדר המימון נתמך במימון משנה בתוכנית למימון פרויקטי אנרגיה מתחדשת של KFW, בנק לפיתוח בבעלות ממשלת גרמניה. על פי הערכותיה הנוכחיות של החברה, סיום בדיקות חיבור הפרויקט לרשת החשמל ותחילת הזכאות להכנסות צפויה עד למחצית 2021.

הסכם השקעה משותפת בפרויקט עם קבוצת מנורה מבטחים
כמו כן, מדווחת אנלייט כי חתמה על הסכם שותפות עם קבוצת מנורה מבטחים לטובת ביצוע ההשקעה בהון העצמי הדרוש להקמת הפרויקט, וזאת בהסדר שיכלול תמורות עודפות לחברה בגין ייזום וניהול העסקה וכן הסדר לדמי הצלחה בהתממשות תרחישי תשואה שהוגדרו. השותפות שהוקמה תחזיק (בשרשור) בחברת הפרויקט, כשחלקה של החברה הינו כ- 69% מהון השותפות וחלקה של מנורה הינו כ- 31% מהון השותפות. כמו כן, החברה מחזיקה ב- 100% מן הזכויות בשותף הכללי המנהל של שותפות.


השותפים המוגבלים ישקיעו בשותפות סך כולל המוערך בכ- 60 מיליון אירו כאשר חלקה של החברה הינו כ- 40 מיליון אירו וחלקה של מנורה הינו כ- 20 מיליון אירו, שישמשו יחדיו כמרכיב ההון העצמי הדרוש להקמת הפרויקט.


הסכם למכירת חשמל (PPA):
החברה התקשרה עם חברת תשתיות אנרגיה אירופאית גדולה בהסכם מסחרי למכירת חשמל (PPA) במסגרתו החברה תמכור כמחצית מייצור החשמל של הפרויקט לתקופה של 12 שנים בתעריף קבוע. יתרת ייצור החשמל תימכר בתנאי שוק, ב- NORD POOL שהינו שוק הסחר בחשמל הגדול באירופה וחברות בו בין היתר המדינות הנורדיות, גרמניה, בריטניה ומדינות בלטיות. על פי כושר הייצור של חוות הרוח ובהתבסס על התמהיל הנ"ל, החברה מעריכה כי לאורך 30 שנות הפעולה הצפויות של המתקן, תקבולי החשמל של הפרויקט צפויים להסתכם בכ-12-15 מיליון אירו לשנה ב-12 השנים הראשונות, ובכ-17-24 מיליון אירו לשנה למשך 18 השנים הבאות (שנים 30-13).

חברת אנלייט אנרגיה מתחדשת, נוסדה ב- 2008, נסחרת במדד תל אביב 125, ומוחזקת בכ-96% ע"י הציבור, היא מהמובילות בישראל בייזום, פיתוח, מימון, הקמה והפעלה של מיזמים לייצור חשמל נקי ממקורות אנרגיה מתחדשת. החברה פועלת בישראל ובאירופה, נהנית מפורטפוליו מגוון של פרויקטים מניבים ובהקמה בהספק ייצור של מעל 750 מגה-וואט, כ-550 מגה-וואט נוספים המצויים בשלבים מתקדמים לקראת הקמה ומעל 1000 מגה ואט נוספים בשלבי פיתוח ראשוניים. החברה נהנית מצבר הכנסות הולך וגדל הבנוי מהסכמים ארוכי טווח למכירת החשמל ובמקביל פועלת על מנת להרחיב את אחיזתה בשווקים וסגמנטים נוספים בתחום האנרגיה הנקייה.


קבוצת מנורה מבטחים מתמחה בעיקר בניהול עסקי ביטוח ופנסיה. הקבוצה מנהלת נכסים בהיקף של כ-210 מיליארד שקל, עם היקף פרמיות ודמי גמולים שנתיים של כ -24 מיליארד שקל. מנורה מבטחים מציעה מגוון פתרונות בתחומי ביטוח חיים, ביטוח בריאות, ביטוח כללי, קרנות פנסיה חדשות וקופות גמל. מנורה מבטחים מחזיקה במלוא הבעלות על קרן הפנסיה הגדולה בישראל, מבטחים החדשה, המנהלת נכסים בהיקף של למעלה מ- 130 מיליארד שקל והנה קבוצת ביטוח הרכב הגדולה בישראל. בשנות פעילותה, מאז שנת 1935, ביססה מנורה מבטחים שם של חברה אמינה, יציבה ויצירתית, המעניקה ללקוחותיה שירות מקצועי, אמין ויעיל ותשואות מהגבוהות בענף הביטוח והחיסכון ארוך הטווח, וזאת לאורך שנים.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il