TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

יו"ר רשות ניירות ערך, ענת גואטה


יושבת ראש רשות ניירות ערך ענת גואטה קרדיט ענבל מרמרי
"למיקום הגיאוגרפי אין יותר משמעות. החזון שלי למודל "השמיים הפתוחים" הוא רפורמת ה - OPEN FINANCE למשק הישראלי"

להלן עיקרי דבריה של יו"ר רשות ניירות ערך, ענת גואטה, בועידת הטכנולוגיה והחדשנות של החברות KPMG ומייקרוסופט:


"אני רוצה לדבר על החזון שלי למודל ה"שמיים פתוחים", בדמות רפורמת ה - OPEN FINANCE למשק הישראלי. ה - OPEN FINANCE הינו מונח שטבע הרגולטור הבריטי, ה-FCA. ה - OPEN FINANCE מתייחס לפתיחת כלל ממשקי המידע לצרכנים הפיננסיים בכלל המערכת הפיננסית ולא רק בבנקים.
עקרונות הגישה המובילה במודל זה הם שהלקוח הוא הבעלים המרכזי של המידע. וכן זרימה ושיתוף מידע לגבי צרכן עם גופים חיצוניים שיודעים להציע הצעות ערך ללקוח.


עידן הדיגיטל והאוטומציה מאפשר את המוביליות המלאה של השירותים הפיננסיים לצרכן. למיקום הגיאוגרפי אין יותר משמעות.


ובהקשר הזה החל ממחצית 2018 מוביל בנק ישראל את פרויקט סטנדרט API Open לבנקאות פתוחה. כמו כן, השנה נכנסה באירופה לתוקף דירקטיבה PSD2 הסוללת את הדרך ליישום רחב של התפיסה. ובארצות הברית, הגופים הרגולטוריים צפויים לפרסם הנחיות בתחום זה, בעתיד הקרוב.


האצת תפיסת הבנקאות הפתוחה בעולם וה-Banking as a service (BaaS), מייצרת מודלים עסקיים חדשים. כמו כן, התפיסה החדשה מאפשרת שיתופי פעולה בין בנקים מסורתיים לבין חברות פינטק וספקי תוכנה אחרים.


שיתופי פעולה אלה – לא רק שלא מידרו את הבנקאות המסורתית – אלא שהם יצרו מעין Market Place המספק ללקוח מגוון רחב של מוצרים ושירותים – לאו דווקא בהכרח בנקאיים.


בעידן בו ההתפתחות הטכנולוגית המואצת מציעה שירותים כמו זהות דיגיטלית מבוססת בלוקצ'יין, וכאשר ביג דאטה והבינה מלאכותית מעצבים מגוון שירותים ואפשרויות, להרחבת מודל הבנקאות הפתוחה לכל המרחב הפיננסי – עשויים להיות יתרונות עצומים ואין כל סיבה לתחום אותה לסקטור הבנקאות בלבד.
לאחרונה, הקים הרגולטור הפיננסי הבריטי צוות חשיבה בנושא הרחבת מודל הבנקאות הפתוחה למגזר השירותים הפיננסיים הבריטי בכללותו: כולל מנהלי נכסים פיננסיים, יועצים פיננסיים, פלטפורמות לניהול נכסים ועוד –למעשה מתבצעת שם חשיבה איך הופכים את מודל ה - OPEN BANKING ל- OPEN FINANCE.


הרגולטור הבריטי הציב לעצמו מספר מטרות עיקריות: קידומה של מערכת תשלומים חדשנית ותחרותית בבריטניה; בניית פלטפורמה שתקדם נגישות למגזר הפיננסי לעסקים קטנים ובינוניים; קידום אסטרטגיית Regtech ובניית מובילות בניהול דאטה בתוך הFCA; ועידוד אימוץ המעבר לטכנולוגיות ענן ואימוץ טכנולוגיות משבשות נוספות.


הרחבתה של הבנקאות הפתוחה – לכלל נותני השירותים הפיננסיים – ראוי שתיבחן גם עבור המשק הישראלי.


במשק הישראלי שהינו משק קטן, אשר סובל מריכוזיות שירותית בחלקים של רכיבי מגזר השירותים הפיננסיים – לכן יש במהלך הזה של OPEN FINANCE כדי להיטיב עם מצבו של הצרכן הישראלי ולתרום לקידום התחרות והחדשנות במגזר הפיננסי.


מהלך שכזה אומנם מחייב בחינת היתכנות טכנולוגית, תפעולית ומשפטית – אולם יתרונותיו של חזון "שמיים פתוחים" – רפורמת OPEN FINANCE - ברורים ומתבקשים".
מצורף נאומה המלא.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il