TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

מנכ"ל משרד האנרגיה מתריע בפני מנכ"ל דלק ונציגי נובל ו"Shell"


משרד האנרגיה
ישראל לא תוותר על זכויותיה במאגר ישי-אפרודיטה - פיתוחו וניצולו של המאגר ע"י בעלי הזכויות בשתי המדינות לא יתאפשרו טרם הגעה להסכם בין הממשלות של ישראל וקפריסין

" ממשלת ישראל תמשיך ותפעל בכל דרך אפשרית על מנת להבטיח את זכויותיה במאגר הגז ישי-אפרודיטה"


השותפות במאגר ישי: "הלכה ולמעשה, לאחר שקיבלו את ההודעה מממשלת ישראל - דלק, נובל ו Shell - מנועות מפיתוח המאגר המשותף ומהתקשרות עם צדדים שלישיים, ובכלל זה גורמי מימון, צרכני גז, ומדינות נוספות, בטרם ייחתם הסכם בין קפריסין לישראל."


"ממשלת ישראל תמשיך ותפעל בכל דרך אפשרית על מנת להבטיח את זכויותיה במאגר ישי-אפרודיטה". כך הודיע היום מנכ"ל משרד האנרגיה, אודי אדירי, לשותפות במאגר ישי. זאת בעקבות הפניה שהוציאה השותפות למשרדי האנרגיה, האוצר, החוץ והמשפטים בעקבות הדיווח ולפיו ממשלת קפריסין, יחד עם החברות דלק, של ונובל חתמו על הסכם פיתוח של מאגר אפרודיטה המשותף, יחד עם מאגר ישי, לקפריסין ולישראל. על פי עבודה כלכלית שנעשתה, חלקה של ישראל, ממסים ותמלוגים, נע בין 3-5 מיליארד ₪.


בפניה הדחופה של השותפות במאגר ישי למשרדי הממשלה נטען כי "פעם נוספת אנו עדים לכך שממשלת קפריסין ושותפות אפרודיטה מקדמות את פיתוח המאגר צעד נוסף תוך התעלמות בוטה ומזלזלת מזכויותיה של ישראל ושל חזקת ישי במאגר.


לכאורה, מתנהל כבר שנים מו"מ בין ישראל לקפריסין על חלקה של ישראל במאגר, אך בפועל, מקדמות קפריסין ושותפות אפרודיטה את פיתוחו באופן חד צדדי וללא תיאום עם ישראל. כל זאת אינו יד המקרה כי אם אסטרטגיה מכוונת אשר נועדה להרדים את ישראל עד אשר תוצב בפניה עובדה מוגמרת אשר תאפשר לה מרחב תמרון מוגבל להגנה על זכויותיה במאגר. מדוע ממשלת ישראל עומדת מנגד ובעיניים פקוחות מאפשרת לממשלת קפריסין ושותפות אפרודיטה לממש אסטרטגיה זו כנגדה?


ההתפתחות האחרונה בקפריסין היא הוכחה נוספת לכך שהגיע הזמן להכיר בעובדה שקפריסין ושותפות אפרודיטה אינן מחכות לישראל אלא שועטות קדימה אל עבר מסחור המאגר אשר בתרחיש הפסימי יהיה חד צדדי עם נישול מוחלט של זכויותיה של ישראל, ובתרחיש האופטימי יציע לישראל קומץ פירורים מבזה. כל אחד משני תרחישים אילו טומן בחובו הפסד של מילארדי שקלים אשר במקום שיזרמו לקופת המדינה, יזרמו לקופתה של ממשלת קפריסין ולכיסיהן של שותפות אפרודיטה - דלק, נובל ושל. מביך לראות איך ממשלת ישראל מאפשרת לדלק ולנובל להשפיל אותה כך לאחר שטיפחה אותן ועל ברכיה הן צמחו, רק כדי לצפות בהן יורקות בבוז לבאר אשר השקתה אותן כל הדרך לשליטה בשוק הגז המקומי והאזורי גם יחד."


בתגובה העביר אדירי לשותפות במאגר ישי את המכתב שמשרד האנרגיה הוציא, לאחרונה לדלק, נובל ושל המתריע בפניהן על המשך פיתוח מאגר אפרודיטה באופן חד צדדי וללא התחשבות בזכויותיה של ישראל במאגר המשותף:


במכתב שנשלח לכריס בריז, של, קית' אליוט, נובל אנרג'י ויוסי אבו, דלק קידוחים מתריע אדירי: "מאגר אפרודיטה-ישי הינו מאגר גז טבעי חוצה גבולות, וככזה, ישראל וקפריסין מנהלות משא ומתן במשך מספר שנים למען השגת הסכם בילטראלי בקשר לניצול המשאבים של מאגר אפרודיטה-ישי. אחת האפשרויות שהועלו לדיון הייתה האפשרות ליזום מו"מ ישיר בין בעלי הזכויות בשתי המדינות, הכפוף לאישור שתי המדינות.


אולם, עד לנקודה זו, שתי המדינות טרם הגיעו להסכם הנחוץ אשר יאפשר את הניצול והפיתוח ההוגנים של השדה, לטובת כל הצדדים המעורבים.


ברצוני להתריע בפניכם שמדינת ישראל לא ויתרה על חלקה במאגר הגז הטבעי אפרודיטה-ישי, וכי אין לה כל כוונה לעשות זאת. ברצוני גם להודיע לכם כי לעמדתה של מדינת ישראל, פיתוחו וניצולו של מאגר אפרודיטה-ישי ע"י בעלי הזכויות בשתי המדינות לא יתאפשרו טרם הגעה להסכם בין הממשלות של ישראל וקפריסין."

משותפות ישי נמסר בתגובה: "אנו מברכים את ממשלת ישראל על הודעתה החד משמעית לפיה היא תעמוד על מיצוי זכויותיה של מדינת ישראל במאגר המשותף ועל כך כי היא מתריעה את השותפות במאגר בקפריסין שלא לבצע פעולות חד צדדיות הקשורות בפיתוח לפני שממשלות ישראל וקפריסין מסיימות את המו"מ ביניהן.


הלכה ולמעשה, לאחר שקיבלו את ההודעה מממשלת ישראל - דלק, נובל וShell - מנועות מפיתוח המאגר המשותף ומהתקשרות עם צדדים שלישיים, ובכלל זה גורמי מימון, צרכני גז, ומדינות נוספות, בטרם ייחתם הסכם בין קפריסין לישראל.


אנו מקווים כי בכך הגיע הסוף למציאות בה דלק, נובל ושל פועלות בפיתוח המאגר המשותף תוך התעלמות בוטה ומזלזלת בזכויותיה של מדינת ישראל, זאת משום שהמשך פעילות זו לאור הודעתה של ממשלת ישראל, פשוט אינה מתקבלת על הדעת במדינת חוק מתוקנת.


עוד מוסיפים בשותפות ישי כי "כמובן שבד ובבד עם התקדמות זו ושליחת הודעה ראשונה פומבית ורשמית אל דלק ושותפותיה בצד הקפריסאי, אנו מפצירים במשרד האנרגיה וממשלת ישראל להתקדם מהר ככל הניתן לעבר הסכם רשמי, אשר יבצר את מעמדה של ישראל וימנע סופית את האפשרות לאבדן של מיליארדים לקופת המדינה".



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il